اخبار / دانشگاهی / جزئیات دروس جبرانی دانشجویان دکتری برای شرکت در آزمون جامع به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات دروس جبرانی دانشجویان دکتری برای شرکت در آزمون جامع

<>معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی دروس جبرانی باقیمانده دانشجویان دوره دکتری مصوب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی را ابلاغ کرد.

<>به گزارش ایسنا، در بخشنامه صادره از سوی دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: با توجه به اینکه در برخی موارد دروس جبرانی برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی از سوی واحدهای دانشگاهی در بدو ورود ارائه نشده، لذا برای شرکت این دانشجویان در آزمون جامع مشکلاتی ایجاد شده که ضمن الزام واحدهای دانشگاهی برای ارائه دروس جبرانی در نیمسال اول و حداکثر دوم دوره دکتری تخصصی، به منظور مساعدت به این دانشجویان و رفع مشکلات آنها بخشنامه مذکور ابلاغ شد.

<>براساس بندهای این بخشنامه، دانشجویانی که در امتحان جامع شرکت و نمره قبولی اخذ کرده ولی تعدادی از دروس جبرانی آنها باقی مانده، ملزم هستند استثنائاً در نیمسال اول 97 نسبت به اخذ و گذراندن این دروس اقدام کنند و در صورتی که درس جبرانی باقی مانده ندارند و فاقد نمره حد نصاب زبان هستند، نیمسال اول مرخصی آموزشی با احتساب اخذ کرده و ملزم به پرداخت 25 درصد شهریه ثابت هستند.

<>همچنین آن دسته از دانشجویان دوره دکتری که فاقد قبولی آزمون جامع هستند، اما از دروس جبرانی تا سقف شش واحد باقیمانده دارند، اخذ این دروس همراه آزمون جامع در نیمسال اول 97 استثنائاً بلامانع است، اما پذیرش نمره قبولی در آزمون جامع منوط به اخذ نمره قبولی در همه دروس جبرانی در نیمسال جاری است.

<>دانشجویان در صورت عدم حصول موفقیت، در نیمسال بعدی فقط دروس جبرانی را اخذ می کنند و پس از اتمام دروس جبرانی، مجدد مجاز به شرکت در آزمون جامع خواهند بود.

<>به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و بر اساس این بخشنامه، در صورت عدم ارائه دروس جبرانی در واحد دانشگاهی مربوطه، دانشجو می تواند دروس مذکور را به صورت مهمان در یک واحد دانشگاهی دیگر بگذراند.

<>همچنین نمرات دروس جبرانی مأخوذه باید در یکی از نیمسال های آموزشی قبل از آزمون جامع که در آن نیمسال درس یا دروسی اخذ شده و یا در دوره تابستان قبل از آزمون جامع با رعایت سقف مجاز ثبت شود.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و
سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷