اخبار / دکتری / جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نخستین کنکور دکترا اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نخستین کنکور دکترا اعلام شد


انتشار كارنامه پذيرفته‌شدگان دوره دكترا در مهرماه

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نخستین کنکور دکترا را اعلام کرد، بر این اساس ثبت‌نام طی روزهای 27 و 28 شهریورماه صورت می‌پذیرد و در مهرماه نیز برای تمام داوطلبان کارنامه صادر می‌شود.
ه

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای فارس، سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فهرست‌ اسامی‌ قبول‌شدگان‌ نهایی‌ تمام کدرشته‌های امتحانی (باستثنای رشته‌های تحصیلی «مدرسی معارف اسلامی») بر روی سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار دارد.

* ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان طی روزهای 27 و 28 شهریورماه
پذیرفته‌‌شدگانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌‌شدگان‌ نهایی‌ هریک‌ از کد رشته‌ امتحانی‌ اعلام‌ شده‌ است‌، بایدکه در یکی‌ از روزهای یک‌شنبه 27 یا دوشنبه 28 شهریورماه با توجه‌ به‌ ضوابط و شرایط اعلام‌ شده‌ در ذیل‌ برای ثبت‌نام‌ به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی‌ ذیربط مراجعه کنند.

ثبت‌نام‌ از پذیرفته‌‌شدگان‌ رشته‌های‌ مختلف‌ تحصیلی‌ در برخی‌ از دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ براساس‌ اعلام دانشگاه‌های‌ مذکور است که جدول زمانبندی آن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است. داوطلبان باید توجه داشته باشند که عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

در گزینش نهایی هریک از رشته‌ها، حد نصاب نمره علمی اعلام شده توسط دانشگاه‌ها ملاک عمل قرار گرفته است. ضمناً با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، 20 درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و گزینش بر اساس آن انجام گرفته است.

* انتشار کارنامه در مهرماه

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان از اوایل مهرماه قابل دسترسی خواهد بود.

تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» در حیطه وظایف سازمان سنجش آموزش کشور نیست و لذا در این زمینه درخواست‌های داوطلبان قابل بررسی نخواهد بود.

با توجه به عدم اتمام مراحل مربوط به گزینش رشته‌های مدرسی معارف اسلامی، پذیرش دانشجو برای کدرشته‌های مربوط به این رشته امتحانی در نیمسال دوم سال تحصیلی 90 – 1391 صورت خواهد گرفت و نتایج نهایی این دسته از داوطلبان متعاقباً اعلام خواهد شد.

* مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌

1- اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) و اصل مدرک کارشناسی‌ارشد مورد تأیید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فنآوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد و یک‌برگ‌ فتوکپی‌ آن‌.

تبصره‌1- پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) نیستند باید‌ اصل‌ گواهی‌ تأیید شده‌ توسط دانشگاه یا مؤسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) را ارائه‌ دهند.

تبصره‌2- پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ تا تاریخ 31/6/90 فارغ التحصیل می‌شوند، به عبارت دیگر در زمان ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون دانشجو بوده‌اند، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس‌(‌0) تا (20) تا تاریخ 31/6/89 توسط مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی در فرم مخصوص درج و پس از تایید مسئول ذیربط به هنگام ثبت‌نام ارائه شود.

2- اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی و دو سری‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آنها.

3- شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.

تبصره- 12 قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌ منحصراً برای‌ برادرانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط پس‌ از ثبت‌نام‌ در مؤسسه‌ آموزش‌ عالی‌، برای‌ آنان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ صادر می‌شود.

4- ارائه مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه 3 دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1390 مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).

5- حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت.

6- معرفی‌نامه‌های مذکور در ذیل لازم است حداکثر تا قبل‌ از انتخاب‌ واحد برای‌ نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ 91-1390 توسط پذیرفته‌شدگان‌ از محل مربوط اخذ و به‌ مؤسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ قبولی‌ تحویل‌‌ گردد، ‌در غیر این‌ صورت‌ از ثبت‌نام آنان برای نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ جاری‌ ممانعت‌ به‌ عمل‌ خواهد آمد و قبولی‌ آنان «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ می‌شود.

تبصره‌- براساس‌ هماهنگی‌های‌ انجام‌ شده، گواهی‌‌های‌ مربوط به‌ ردیف 1-6 توسط ارگان‌های‌ ذیربط بطور یکجا به‌ مؤسسه‌ آموزش عالی‌ محل قبولی‌ پذیرفته‌‌شدگان‌ ارسال‌ خواهد شد.

1-6- معرفی‌نامه رسمی از ستاد مشترک‌ سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامی‌ و یا وزارت‌ جهادکشاورزی با امضاء و مهر هریک‌ از رؤسای‌ ارگان‌های‌ مذکور که‌ در آن قید شده‌ باشد داوطلب‌ با توجه‌ به‌ ماده‌ 1 و تبصره‌های‌ 4 گانه‌ آن‌ در آیین‌نامه‌ اجرایی‌ قانون‌ ایجاد تسهیلات‌ برای‌ ورود رزمندگان‌ و جهادگران داوطلب‌ بسیجی‌ به‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ و سایر شرایط مندرج‌ در آیین‌نامه‌ مذکور واجد شرایط استفاده‌ از سهمیه‌ رزمندگان‌ است.

2ـ6ـ با توجه به ادغام ارگانهای بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد کل امور آزادگان تحت عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان پذیرفته‌ شده‌اند می‌رساند در زمان ثبت‌نام ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه ثبت‌نامی نیست و ملاک عمل برای ثبت‌نام همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به مؤسسات است.

* مربیان پیمانی مشمول استفاده از سهمیه نمی‌شوند

3-6- ارائه معرفی‌نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی وزارت علوم، تحقیقات و فنّآوری. این سهمیه شامل مربیان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی شاغل در «وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری»، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی»، «دانشگاه پیام‌نور»، «دانشگاه جامع علمی – کاربردی» و دستگاه‌های اجرایی منظور می‌شود. بنابر دستورالعمل اعلام شده از سوی معاونت محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری مربیان پیمانی دانشگاه‌ها، تمام مراکز آموزشی پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی مشمول استفاده از سهمیه مربیان نیست.

7- آندسته از پذیرفته‌شدگانی که دارای مدرک معتبر زبان ملی و یا بین‌المللی بوده و با تأثیر مثبت نمره درس زبان ملی یا بین‌المللی (زبان ملی TOLIMO & MCHE & MSRT و یا بین‌المللیTIEFL PBT & TIEFL IBT IELTS &) پذیرفته‌شده‌اند می‌بایست اصل کارنامه نتیجه آزمون زبان مورد نظر را در زمان ثبت‌نام ارائه نمایند. لازم به توضیح است که مدت اعتبار کلیه آزمونهای زبان ملی و یا بین‌المللی دو سال می‌باشد که باید در زمان ثبت‌نام آزمون (از تاریخ 3/11/1389 تا تاریخ 4/12/1389) دارای اعتبار بوده و مدت دو سال اعتبار آن به پایان نرسیده باشد.

تذکرات‌ مهم
1
ـ حضور شخص پذیرفته شده جهت ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد.

2ـ به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود قبل از مراجعه در تاریخ‌های تعیین شده جهت ثبت‌نام، اطلاعات تکمیلی را در سایت اینترنتی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مطالعه کنند.

3ـ معدل‌ مدرک کارشناسی (لیسانس)‌ و کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس)‌ پذیرفته‌شده‌ باید با معدل‌هایی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام یا شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ کرده‌، یکسان‌ باشند، بدیهی است در غیر این صورت ضمن «کان‌لم‌ یکن» تلقی شدن قبولی، از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) جداً خودداری خواهد شد.

4- نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نامی ارسالی به تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در آزمون آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1390 ابلاغ شده است تا از ثبت‌نام پذیرفته‌شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک یا مدارک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ثبت‌نامی از طرف داوطلبان به این سازمان باشد) هستند، جداً ممانعت به عمل آورند، لذا به این‌دسته از پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود به محل قبولی خود مراجعه نکنند و درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از طریق سایت سازمان در بخش پاسخگویی اینترنتی اقدام کنند. بدیهی است به مراجعات حضوری و هر نوع مکاتبه‌ای غیر از سایت این سازمان پاسخ داده نخواهد شد.

5 ـ از پذیرفته‌شدگانی‌که‌ حداکثر تا تاریخ‌ 31/6/90 فارغ‌التحصیل‌ نشوند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.

6 ـ در هرمرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، چنانچه‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلبی‌ حقایق‌ را کتمان‌ کرده‌ یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نیست، قبولی‌ وی «کان‌لم‌ یکن» تلقی‌ شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند سؤالات خود را با شماره تلفن های 99-88923595-021 یا با بخش پاسخگوئی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org درمیان بگذارند و از مراجعه حضوری جداً خودداری کنند.

تاریخ خبر شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰