اخبار / دانشگاهی / جزئیات ثبت‌نام دکتری با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات ثبت‌نام دکتری با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

<>معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، آخرین تغییرات و جزئیات آزمون دکتری تخصصی و دوره بدون آزمون این دانشگاه را تشریح کرد.

<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان آزمون دکتری این دانشگاه می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی http://www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنما را از سامانه مذکور دریافت کرده و بعد از مشاهده و مطالعه دقیق و خرید کارت اعتباری و ثبت‌نام کنند. این ثبت‌نام از 17 آذر آغاز شده و تا 27 آذر ادامه خواهد داشت.

<>او ادامه داد: هر داوطلب با توجه به علاقه و بدون در نظر گـرفتن عنوان مـدرک کارشناسی ارشد خود (به جز رشته‌های دارای شرط تجـانس مدرک پایه در گروه‌های پزشـکی و دامپزشـکی کـه در دفترچه راهنما درج شده است) می‌تواند با رعایت مفاد دفترچه راهنما یک مجموعه امتحـانی را انتخـاب و در فـرم درخواست ثبت‌نام اینترنتی درج کند.

<>معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: داوطلبان دقت کنند در این مرحله فقط می‌توانند مجموعه امتحانی خود را انتخاب کنند و بعد از برگزاری آزمون و زمان اعلام نتایج اولیه می‌توانند نسبت به انتخاب محل‌های دانشگاهی اقدام کنند .البته امکان ویرایش تا پایان زمان ثبت‌نام وجود دارد و داوطلبان می‌توانند از قسمت ویرایش اطلاعات در لینک مربوطه، ثبت‌نام کنند.

<>حسین‌زاده لطفی گفت: آزمون دکتری تخصصی سال 96 روز جمعه 8 بهمن برگزار می‌شود. دروس امتحانی و مواد و ضرایب گرایش‌های مختلف هر مجموعه امتحانی در دفترچه راهنما اعلام شده است و داوطلبان باید با توجه به رشته و گرایش‌های مورد نظر خود در جلسه آزمون به دروس مربوطه پاسخ دهند. هم‌چنین سئوالات هر درس بر مبنای آخرین سرفصل مصوب طراحی می‌شود.

او از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری آزاد در نیمه اول اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: انتخاب رشته محل توسط داوطلبان واجد شرایط علمی در نیمه اول اردیبهشت و همزمان با انتشار کارنامه اولیه داوطلب انجام خواهد شد و نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی پس از اتمام فرایند مصاحبه در شهریور سال آینده اعلام می‌شود.

<>حسین‌زاده لطفی گفت: داوطلبان پس از انتخاب رشته محل بر اساس اولویت نمره کتبی و ظرفیت‌های تعیین شده به مصاحبه دعوت خواهند شد و نمره کل هر داوطلب بر اساس 50درصد آزمون کتبی و 50درصد سوابق آموزشی و پژوهشی و مصاحبه محاسبه و مبنای پذیرش نهایی داوطلب قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاداسلامی درباره شرایط پذیرش در دوره بدون آزمون دکتری تخصصی 1396 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داشتن حــداقل معـدل 17 بــرای رشــته‌هــای پزشــکی و دامپزشکی، 18.5 برای رشته‌های علـوم انسـانی و 17.5 بـرای بقیه رشته‌ها، دارا بودن حداقل نمره پایان نامـه 18.5 برای همه رشته‌ها، متجانس و همنام بودن رشته فارغ‌التحصیلی در مقطـع کارشناسی ارشد با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی از شرایط ثبت‌نام در دوره دکتری بدون آزمون است.

<>حسین‌زاده لطفی افزود: داوطلبان دوره دکتری بدون آزمون در صورت کسب شـرایط دعوت به مصـاحبه باید نسـخه‌ای از فایـل مقـالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه بـه گـروه تخصصی مربوطه ارائه کنند.

<>او در پایان گفت: زمان ثبت‌نام دوره بدون آزمون دکتری تخصصی 96 دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری 
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵