اخبار / دانشگاهی / جزئیات ثبت نام آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات ثبت نام آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی

<>به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کتبی سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی ساعت ٩ صبح روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ به صورت کاغذی در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار خواهد شد.

<>حوزه امتحانی هر داوطلب بنا به راهنمای مربوطه از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی تعیین و در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه به اطلاع کلیه داوطلبان رسانیده خواهد شد.

<>کلیه شرکت کنندگان آزمون باید در روزهای ۸ و ۹ شهریور ۱۴۰۱ جهت آگاهی از محل شرکت در آزمون کتبی و دریافت کارت به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

<>داوطلبان می توانند از ۱۱ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی جهت شرکت در آزمون و دریافت کد رهگیری اقدام کنند. ثبت نام صرفا ً بصورت اینترنتی است.

<>کلیه افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون و یا رفع نقص مستندات ارسالی در تاریخ های اول تا سوم شهریور ۱۴۰۱ به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

<>

<>شرایط و ضوابط لازم جهت ثبت نام در سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی

<>کلیه دستیاران رشته های فوق تخصصی لازم است تا تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۱ دوره دستیاری خود را به پایان برسانند.
در این دوره براساس مصوبه کمیسیون موارد خاص ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کلیه داوطلبین پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت که با تأخیر دوره مقطع فوق تخصصی خود را شروع کرده اند چنانچه پس از موعد زمانی مقرر حداکثر تا پایان اسفند ۱۴۰۱ دوره دستیاری خود را به اتمام برسانند، می توانند در آزمون شرکت کنند.

<>کلیه دستیاران رشته های فوق تخصصی باید حداکثر ظرف مدت یکسال پس از اتمام دوره آموزش خود در آزمون گواهینامه و دانشنامه رشته مربوطه شرکت کنند و در صورت عدم شرکت یک دوره مردودی محاسبه خواهد شد.

<>مردودین سی و سومین دوره آزمون گواهینامه فوق تخصصی و به بعد (از سال ١٣٩٨ و بعد از آن) مشمول یک سال تمدید دوره می شوند و حداکثر پس از سه بار مردودی از سیستم آموزشی دستیاری فوق تخصصی اخراج می شوند.

<>دارندگان گواهینامه رشته های فوق تخصصی بالینی، مشمول محدودیت تعداد دفعات شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی نیستند.

<>کلیه دستیاران فوق تخصصی که در سالهای ما قبل، دوره دستیاری را به اتمام رسانده اند و در آزمون نهایی شرکت نکرده و یا موفق به کسب حد نصاب لازم نشدند، از سال ١٣٩٨ به مدت سه سال فرصت دارند که در آزمون گواهینامه - دانشنامه رشته های فوق تخصصی شرکت کنند و در صورت عدم کسب حد نصاب قبولی گواهینامه، مشمول یکسال تمدید دوره خواهند بود.

<>تبصره: افرادی که حتی پس از یکسال تمدید دوره، در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی مردود شده اند منحصرا ً یک نوبت دیگر مجاز به شرکت درآزمون کتبی هستند.

<>تبصره: تعیین محل تمدید دوره مردودین آزمون بر عهده هیات ممتحنه رشته مربوطه است.

<>اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی ۵ سال است در صورت عدم شرکت و یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت مذکور، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند.

<>تبصره: افرادی که قبل از تاریخ ابلاغ آئین نامه دوره های فوقتخصصی مصوب پنجاهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورخ ۷ بهمن ۱۳۷۷ در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی قبول شده اند و تاکنون موفق به کسب قبولی در مرحله شفاهی آزمون مذکور نشده اند باید مجددا"در آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی شرکت کنند.

<>کلیه دستیاران شرکت کننده در آزمون سالجاری علاوه بر معرفینامه از طرف رئیس بخش آموزشی و تائید مدیر گروه، ملزم به ارائه تائیدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه محل آموزش و تکمیل حد نصاب قابل قبول لاگ بوک (Log Book) دستیاری و احراز صلاحیت های بالینی (core competency) در قالب شیوه های نوین ارزیابی هستند.

<>دستیارانی که در آزمون دانشنامه فوق تخصصی شرکت می کنند باید باقیمانده دوره آموزشی خود را پس از آزمون، در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود جهت فارغ التحصیلی را ارائه کنند.

<>کلیه داوطلبین موظف به دفاع از پایان نامه فوق تخصصی قبل از شرکت در آزمون دانشنامه هستند و در صورت عدم دفاع از پایان نامه حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

<>تبصره: در مواردی که پروژه تحقیقاتی طولانی مدت باشد، حسب نظر گروه آموزشی حداکثر به مدت یک سال فرصت جهت دفاع از پایان نامه اعطا خواهد شد. در این مدت فرد مجاز به استفاده از مزایای فوق تخصصی نیست.

<>توجه: استثناء و فقط در این دوره بر اساس مصوبه کمیسیون موارد خاص مورخ ۵ مرداد ۱۴۰۱ به دلیل شرایط کرونا و به علت درخواست های مکرر از سوی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، کلیه داوطلبینی که تا تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ بتوانند از پایان نامه خود دفاع کنند، مجاز به شرکت مشروط در آزمون هستند.

<>توزیع کارت و اعلام نتایج سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی

<>کارت ورود به جلسه امتحان سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی در تاریخ های ۸ و ۹ شهریور ۱۴۰۱ از طریق سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir و با وارد کردن کد رهگیری صادر می شود. داوطلب باید پرینتی واضح و خوانا از کارت تهیه کند و در هنگام آزمون به همراه داشته باشد.

<>آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی به صورت PMP, OSCE و سایر روش های ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می شود. زمان و مکان برگزاری آزمون شفاهی متعاقبا از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی، پس از اعلام نتیجه کتبی آزمون اطلاع رسانی خواهد شد.

<>

<>آزمون شفاهی سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی

<>نظر به اینکه قسمتی از نمره آزمون شفاهی به پایان نامه پژوهشی دستیاران تعلق می گیرد، داوطلبانی که خواستار استفاده از این امتیاز هستند باید قبل از ثبت نام شرکت در آزمون، پایان نامه خود را به اتمام رسانده و از آن دفاع کرده باشند پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی در سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرسhttp://sanjeshp.ir و با درج کد رهگیری ثبت نام بارگذاری کنند.

<>تبصره: تعلق نمرات ترجیحی و مقالات منتشره علمی براساس دستورالعمل مربوطه که به پیوست ارائه شده، خواهد بود.

<>حدنصاب نمره قبولی سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی

<>آزمون کتبی دارای ١٠٠ یا ۱۵۰ سئوال چند گزینه ای بوده (تعیین تعداد سئوالات با تشخیص هیئت ممتحنه مربوطه و تائید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است) و حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ درصدص کل نمره آزمون است.

<>ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است.

<>توجه : صرفا افرادی که در هر دو مرحله موفق به کسب ۷۰ درصد نمره آزمون شده باشند به عنوان قبول نهایی دانشنامه فوق تخصصی شناخته خواهند شد.

<>برای تعیین نفرات برتر هر رشته نمره آزمون کتبی با ضریب دو و نمره آزمون شفاهی با ضریب یک محاسبه می شود و معدل بدست آمده، نفرات برتر را مشخص می کند.

<>دستیاران رشته های فوق تخصصی معرفی شده توسط گروه های آموزشی مربوطه جهت شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی در صورت کسب ۶۰ درصد نمره کل آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی موفق به کسب گواهینامه فوق تخصصی خواهند شد.

<>مدارک لازم جهت ثبت نام در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir درج شده و هزینه ثبت نام از طریق این سایت قابل پرداخت است.

<>

<>هزینه ثبت نام سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی

<>مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) برای کسانی که برای بار اول در آزمون شرکت می کنند.

<>مبلغ ۳ میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) برای داوطلبانی که برای بار دوم در آزمون شرکت می کنند.

<>مبلغ ۶ میلیون ریال (۶۰۰ هزار تومان) برای داوطلبانی که برای بار سوم و یا بیشتر در آزمون شرکت می کنند.

<>مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) جهت افرادی که صرفا" در آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی شرکت می کنند.

<>وجوهی که جهت ثبت نام پرداخت می شود قابل استرداد نیست.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱