اخبار / دانشگاهی / جزئیات تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری پزشکی ۹۸ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری پزشکی ۹۸

<>آبتین حیدرزاده رئیس سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه فردا تکمیل ظرفیت دکتری و کارشناسی ارشد پزشکی در سایت سنجش پزشکی آغاز می شود، اظهار کرد: با نظر وزیر بهداشت و مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در آخرین جلسه که در هفتم مهرماه برگزار شد، مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری پزشکی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، دندانپزشکی و داروسازی در مقطع دکتری تخصصی انجام می‌شود. 

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پزشکی و دکتری پزشکی از ۱۴ مهر<>حیدرزاده رئیس سنجش آموزش پزشکی بیان کرد: مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸-۹۹ از یکشنبه ۱۴ مهر آغاز می‌شود و داوطلبان می‌توانند با توجه به جدول ظرفیتی که فردا سایت سنجش پزشکی قرار می‌گیرد، تا روز سه‌شنبه ۱۶ مهر نسبت به انتخاب رشته در سایت سنجش پزشکی اقدام کنند.

<>سایت سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: افراد پذیرفته شده یا مردودی در کارشناسی ارشد پزشکی می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنند، همچنین  همه داوطلبان پذیرفته شده یا مردودی دکتری تخصصی پزشکی که در مرحله مصاحبه شرکت کرده اند و نمره مصاحبه دارند می‌توانند در دوره تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

<>وی ادامه داد: در صورتی که در مرحله تکمیل ظرفیت داوطلبی در رشته پذیرفته شود، پذیرش مرحله اول لغو می‌شود و دانشگاه رشته محل پذیرفته شده در مرحله اول موظف است تا شرایط انتقال به دانشگاه جدید را برای داوطلبان فراهم کند و مخالفت با جابجایی داوطلب صورت نگیرد.

<>حیدرزاده بیان کرد: داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت در دوره روزانه پذیرفته شوند و ثبت‌نام نکنند یا انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون سال آینده نیستند.

<>رئیس سنجش آموزش پزشکی یادآوری کرد:  بر طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی انتقال تغییر رشته و جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری پزشکی<>حیدرزاده با بیان اینکه نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پزشکی  ۱۸ آبان ماه  و نتایج دکتری پزشکی هفته دوم آبان ماه در سایت سنجش پزشکی اعلام می‌شود.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری، کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸