اخبار / دانشگاهی / جزئیات ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

 دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای به تشریح برنامه‌های آموزشی دوره تابستان دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دانشگاه آزاد اسلامی برای آن‌چه «استفاده بهینه از توان و قابلیت‌های منابع انسانی، صرفه‌جویی در زمان و استفاده از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود» اعلام شده بخشنامه دوره تابستانی مقاطع مختلف خود را ابلاغ کرده است.
دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای خطاب به روسای واحدهای مراکز استان، واحدهای جامع مستقل، واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات برنامه‌های آموزشی دوره تابستان این دانشگاه را تشریح کرد.
این دوره‌های تابستانی بر اساس بخشنامه تقویم آموزشی، شامل 8 هفته آموزشی است و از 5 تیر شروع و تا 28 مرداد ادامه دارد. همچنین تعداد کل ساعت‌های تدریس دروس نظری و عملی در دوره تابستان مشابه نیمسال‌های اول و دوم است و واحدهای دانشگاهی موظف‌اند درباره واحدهای درسی ارائه شده در دوره تابستان اطلاع‌رسانی کنند.
براساس بخشنامه برگزاری امتحان جامع در دوره تابستان امکان‌پذیر نیست. همچنین آن‌دسته از دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی هم که با حداکثر 12 واحد درسی فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند همه این 12 واحد را در دوره تابستان بگذرانند.
ارائه درس‌ها در دوره تابستان اختیاری است و دانشجویان مانند دو سال گذشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای دامپزشکی می‌توانند در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، حداکثر در دو واحد دانشگاهی با احتساب واحد مبدا، با معرفی واحد مبدا ثبت‌نام کنند. البته برای این کار در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، دانشجو نیازمند موافقت گروه تخصصی و معاونت آموزشی واحد مبدا است.
براساس بخشنامه معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی آن دسته از دانشجویان کارشناسی‌ارشد واحد پایان‌نامه گرفته‌اند نیازی به تمدید پایان‌نامه در دوره تابستان ندارند و تا پایان شهریور می‌توانند از پایان‌نامه خود دفاع کنند. گرفتن واحد پایان‌نامه اما در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری‌ حرفه‌ای یا تخصصی در دوره تابستان امکان‌پذیر نیست.
آن دسته از دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیل 95-94 پایان‌نامه را همراه با درس گرفته‌اند و نتوانسته‌اند درس را در نیمسال دوم بگذرانند، اگر در دوره تابستان واحد درس را دوباره بگیرند تا پایان شهریور نمی‌توانند از پایان‌نامه دفاع کنند. این قبیل دانشجویان باید در نیمسال اول سال تحصیلی 95-94 دوباره برای پایان‌نامه ثبت‌نام کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و براساس این بخشنامه، آموزانه اعضای هیات علمی تمام‌وقت تا نیمه‌وقت یا مدعو به تعداد ساعات تدریس در نیم‌سال تابستان، مشابه میزان آموزانه نیمسال‌های اول و دوم است. آن دسته از اعضای هیات علمی تمام‌وقت که در نیمسال‌های اول و دوم سال تحصیلی دارای کمبود ساعت تدریس موظف باشند هم می‌توانند به میزان کمبود ساعات تدریس در دوره تابستان، کمبود موظف تدریس را جبران کنند.

 دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵