اخبار / دانشگاهی / جزئیات برگزاری آزمون دکتری ۹۷ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات برگزاری آزمون دکتری ۹۷

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارت ورود به جلسه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از  فردا اول اسفندماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کارت ورود به جلسه و برگ راهنما شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از فردا سه شنبه اول اسفندماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  منتشر می شود.<>وی افزود: داوطلبان از اول اسفندماه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه سوم اسفندماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای و یا اطلاعات ثبت نامی خود می توانند نسبت به دریافت کارت و پرینت آن اقدام کنند.

<>مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: براساس ضوابط تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ داوطلب برای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۶۲۲ نفر زن و ۱۳۳ هزار و ۸۳۲ نفر مرد هستند.

<>توکلی خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود ۴۲.۹۹ درصد داوطلبان را زنان و ۵۷.۰۸ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.

<>وی گفت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه آموزشی و در ۲۴۶ کد رشته امتحانی در صبح روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

<>مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز و درب های ورودی حوزه ها راس ساعت ۷:۳۰ بسته می شود بنابراین از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب ها ممانعت خواهد شد.

<>توکلی عنوان کرد: سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی و با ضریب ۴، آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی نیز با ضریب یک خواهد بود.

<>وی افزود: در زمان برگزاری آزمون به تمامی داوطلبان دو بسته نایلونی ارائه می شود که بسته اول حاوی سئوالات دروس اختصاصی یا دفترچه شماره یک آزمون همراه با پاسخ نامه و بسته دوم حاوی سئوالات استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی و دفترچه ۲آزمون می باشد.

<>مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به هریک از دفترچه های مذکور در همان پاسخنامه اقدام کنند.

<>توکلی گفت: تعداد دروس اختصاصی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون مربوط به هریک از کد رشته های امتحانی و زمان پاسخگویی به آنها به شرح جدول مندرج در صفحه دو برگ راهنمای شرکت در آزمون خواهد بود.

<>وی عنوان کرد: دفترچه شماره ۲ شامل سئوالات دروس استعداد تحصیلی( ۳۰سئوال) و زبان انگلیسی عمومی (۳۰ سوال) است و داوطلبان در مدت ۹۰ دقیقه نسبت به پاسخگویی اقدام کنند.

<>مشاور عالی سازمان سنجش افزود: تمامی دفترچه های سوال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه درج شده است.

<>توکلی اظهار داشت: دفترچه های سئوال دارای و به تناسب در انواع  A، B، C و D تقسیم می شود.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶