اخبار / دانشگاهی / جزئیات انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ منتشر شده است و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده است.

<>آن دسته از متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، تا روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سنجش اقدام کنند.

<>در صورت انجام صحیح انتخاب رشته، کد پیگیری ۱۵ رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته از طریق سایت سنجش در اختیار فرد قرار می‌گیرد که نشانگر مراحل طی شده بوده و متقاضی باید آن را یادداشت و نگهداری کند در غیر این صورت فرایند انتخاب رشته برای این دسته از متقاضیان انجام نشده است.

<>با توجه به تنوع دوره تحصیلی و به منظور افزایش دقت در انتخاب رشته، در زمان نمایش عناوین رشته‌های انتخابی پس از درج کدرشته محل‌ها در سایت اینترنتی، همه رشته‌های انتخاب شده دوره‌های روزانه به رنگ «مشکی،» نوبت دوم به رنگ «قرمز،» پیام نور به رنگ «آبی،» غیرانتفاعی به رنگ «سبز» و پردیس خودگردان به رنگ «نارنجی» نمایش داده خواهد شد.

<>متقاضیان دارنده مدرک تحصیلی در رشته‌های گروه پزشکی (دانشجویان و فارغ التحصیلان) شرکت کننده در این آزمون، قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی توجه داشته باشند که باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت خود را مشخص و منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. در غیر این صورت عواقب آن به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

<>متقاضیان دارنده مدرک تحصیلی در رشته‌هایی که فرد متعهد به خدمت در وزارتخانه یا ارگان و یا … دارند (از قبیل رشته‌های دبیری و....) و در این آزمون شرکت کرده باشند، قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی، توجه داشته باشند که باید از لحاظ تعهد خدمت به وزارتخانه و یا ارگان مربوط وضعیت خود را مشخص کنند. در غیر این صورت عواقب آن به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

<>دانشجویان اخراجی آموزشی دوره دکتری منعی برای شرکت در آزمون نداشته و در صورت قبولی، ادامه تحصیل آنان در رشته مورد علاقه بلامانع خواهد بود.

<>آن دسته از متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای انتخاب رشته با کد دسترسی مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه کنند.

<>انتخاب رشته و مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی به طور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت نام و مشغول به تحصیل شوند.

<>متقاضیانی که برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد با توجه به کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند، کدانتخاب رشته دانشگاه آزاد برای آنها نمایش داده نخواهد شد.

<>متقاضیانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند با توجه به نمره کل اکتسابی، کدرشته محل‌های انتخابی، سهمیه و حدنصاب تعیین شده توسط مؤسسات و سایر ضوابط، برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون) معرفی خواهند شد.

<>فردی که مجاز به انتخاب رشته شده باشد در صورت عدم دارا بودن حدنصاب نمره لازم که توسط مؤسسات تعیین می‌شود، برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله
دوم آزمون) معرفی نخواهد شد.

<>عدم مراجعه برای مصاحبه، به منزله انصراف از پذیرش بوده و امکان آزمون کتبی یا مصاحبه مجدد در هیچیک از دانشگاه‌ها و مؤسسات وجود نخواهد داشت.

<>شرط شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی درج کدرشته محل توسط متقاضیان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حدنصاب کدرشته محل مورد تقاضا است.

<>اگر متقاضی حدنصاب کدرشته محلی را کسب کرده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن کدرشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی نکرده باشد، امکان شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی برای وی میسر نخواهد بود.

<>گزینش نهایی در هر یک از کدرشته محل‌های آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ از بین متقاضیانی که واجد شرایط ذیل باشند:

<>۱. بر اساس اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

<>۲. نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی در زمان مقرر اقدام کنند.

<>۳. حدنصاب نمره علمی لازم را در کدرشته محل‌های انتخابی کسب کرده و برای مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور معرفی شده باشند.

<>۴. در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در یک یا چند دانشگاه شرکت کنند.

<>۵. پذیرش نهایی در هر کدرشته محل مطابق ظرفیت در هر یک از سهمیه‌های مصوب و پس از تأیید صلاحیت‌های عمومی انجام می‌شود.

<>۶. سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران و مربیان مطابق ضوابط مندرج دفترچه راهنما در آزمون اعمال می‌شود.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰