اخبار / دانشگاهی / جزئیات آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی در کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی در کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، آزمون عملی متقاضیان رشته تحصیلی علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای ۲۹ تیر تا ۲ مرداد ۱۴۰۱ برگزار می شود.

<>پذیرش دانشجو برای رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی در سال ۱۴۰۱ بصورت متمرکز دارای شرایط خاص با آزمون عملی، معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی از بین متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که‌ در جلسه آزمون روزهای پنجشنبه ۹ تیر و جمعه ۱۰ تیر حاضر بودند و از تاریخ ۵ تا ۱۱ تیر علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه آزمون عملی در سایت سازمان سنجش اعلام کرده‌اند، بعمل خواهد آمد و نتایج نهایی آن همراه با سایر رشته های متمرکز در اواخر شهریورماه اعلام خواهد شد.

<>افرادی که متقاضی آزمون عملی رشته علوم ورزشی و یا آموزش تربیت بدنی (در بخش پذیرش با آزمون) شده اند، می توانند پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، حتی اگر براساس مندرجات کارنامه در دوره روزانه مجاز به انتخاب رشته نشده باشند نیز با مراجعه به سایت سازمان سنجش در زمان مقرر (دهه دوم مرداد ماه) نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی دوره روزانه از رشته علوم ورزشی یا آموزش تربیت بدنی در فرم انتخاب رشته این آزمون در هر اولویتی که علاقه دارند اقدام کنند.

<>متقاضیان رشته علوم ورزشی و یا آموزش تربیت بدنی براساس اولویت‌بندی رشته‌های خود در فرم انتخاب رشته گزینش خواهند شد.

<>متقاضیان رشته‌ علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار بوده و بخصوص از سلامت قلبی و ریوی خود یقین داشته و آمادگی‌های لازم برای تستهای آزمون‌ عملی‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را داشته‌ باشند.

<>با توجه به اینکه در محل حوزه برگزاری آزمون عملی معاینات پزشکی با نظارت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد نیاز به همراه داشتن گواهی سلامت و ارائه گواهی تندرستی برای متقاضیان نیست.

<>متقاضیان رشته آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش علاوه بر شرکت در آزمون عملی، پس از انجام انتخاب رشته در موعد مقرر، در صورتی که در ردیف معرفی شدگان دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند، باید طبق اطلاعیه‌ای که درخصوص زمان انجام مراحل مصاحبه رشته های تحصیلی این دانشگاه در دهه اول شهریور ماه توسط این سازمان اعلام می شود، برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی که در دو قسمت مجزا توسط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، نیز شرکت کنند.

<>در غیراینصورت به منزله انصراف فرد از ادامه گزینش تلقی می‌شود. بنابراین، همه متقاضیان باید حائز شرایط مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی باشند تا در گزینش نهایی که براساس ضوابط سازمان سنجش انجام می‌شود، قرار گیرند.

<>آزمون عملی تربیت بدنی ‌برای متقاضیان براساس زمان اعلام شده (۲۹ تیر تا ۲ مرداد) بر اساس جدول اعلامی در اطلاعیه سازمان سنجش برگزار می‌شود. متقاضیان باید براساس استان محل اقامت و طبق برنامه زمانی اعلام شده در آزمون عملی شرکت کنند. کارت شرکت در آزمون عملی در حوزه های برگزاری آزمون عملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

<>متقاضیان رشته‌ علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر مبلغ واریزی برای هزینه آزمون عملی (پرداخت یک میلیون و ۵۰ هزار ریال)، باید بابت هزینه انجام معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی مبلغ یک میلیون و ۴۰ هزار ریال از ۲۳ تیرماه به پایگاه پژوهشگاه تربیت بدنی www.ssrc.ac.ir مراجعه کرده و هزینه را پرداخت کنند. در ضمن فیش مربوط را پرینت گرفته و در روز آزمون عملی به نماینده پژوهشگاه تربیت بدنی مستقر در حوزه تحویل دهند.

<>یادآوری مهم برای متقاضیان:

<>آزمون متناسب با شرایط کنونی کشور بازبینی و فیلم شیوه اجرای آزمون، همراه با دستورالعمل های مربوطه، در پایگاه پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی قابل مشاهده است. متقاضیان می‌توانند با مشاهده فیلم و تمرین مهارت های لازم، آمادگی نسبی بیشتری را برای شرکت در آزمون علوم ورزشی کسب کنند.

<>همه متقاضیان موظف هستند لباس و کفش مناسب سالن ورزشی، وسایل بهداشتی لازم از جمله ۳ عدد ماسک، دو جفت دستکش لاتکس و مواد ضدعفونی کننده همراه داشته باشند تا در زمان حضور در دانشگاه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

<>همه متقاضیان موظف به رعایت فاصله ۲ متری از عوامل اجرایی و سایر متقاضیان هستند، ضمن اینکه باید از رد و بدل کردن وسایل شخصی با سایرین جداً خودداری کنند.

<>به منظور حفظ سلامت متقاضیان و خانواده آنها، از ورود افراد همراه به حوزه های اجرای آزمون عملی جلوگیری خواهد شد. این افراد باید در محیطی خارج از فضای دانشگاه در انتظار اتمام آزمون و بازگشت متقاضیان باشند.

<>متقاضیان باید یک ساعت قبل از حضور در حوزه، آب و مواد غذایی مورد نیاز خویش را مصرف کنند تا در صورت طولانی شدن فرآیند آزمون دچار ضعف جسمی نشوند. همراه داشتن نوشیدنی و میان وعده مناسب و مصرف شخصی این مواد بلامانع است (در حوزه های آزمون عملی مواد غذایی و نوشیدنی توزیع نمی شود و هر متقاضی باید شخصاً احتیاجات خود در این زمینه را مرتفع سازد).

<>به همراه داشتن یک قطعه عکس ۴×۳، لباس‌ و کفش‌ ورزشی‌، اصل شناسنامه و یا کارت ملی و پرینت هزینه تست‌های سلامت و تندرستی و انجام معاینه پزشکی به مبلغ یک میلیون و ۴۰ هزار ریال در زمان آزمون عملی ضروری است. در غیر اینصورت از متقاضی‌ آزمون ‌عملی‌ به ‌عمل ‌نخواهد آمد.

<>همه متقاضیان باید طبق برنامه‌ زمانی و اقدامات اعلام شده در این اطلاعیه عمل کنند. آزمون‌ عملی علوم ورزشی قابل تمدید و یا تکرار نخواهد بود. جدول زمان حضور داوطلبان در حوزه آزمون عملی رشته علوم ورزشی سال ۱۴۰۱ در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

<>


دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱