اخبار / دانشگاهی / جزئیات «ثبت‌نام» و «شهریه» ترم تابستانی ۹۶ دانشگاه آزاد بهمراه جدول به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات «ثبت‌نام» و «شهریه» ترم تابستانی ۹۶ دانشگاه آزاد بهمراه جدول

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس بخشنامه دانشگاه آزاد، ثبت‌نام دوره تابستان در واحدهای دانشگاه آزاد از ۱۷ تا ۲۱ تیرماه انجام می‌شود.

 
هر ساله وقتی به ایام امتحانات خردادماه نزدیک می‌شویم بسیاری از دانشجویان در سراسر کشور هوای حضور در ترم تابستانی به سرشان می‌زند و روز به روز پیگیر اطلاعیه‌های دانشگاه‌ها پیرامون این موضوع می‌شوند.  اخیرا نیز دانشگاه آزاد طی بخشنامه‌ای شرایطی را برای برگزاری ترم تابستان این دانشگاه اعلام کرده است که نسبت به ترم تابستان سال گذشته کمی تغییرات دارد.   *** جزئیات ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه آزاد
براساس بخشنامه دانشگاه آزاد، ثبت‌نام دوره تابستان در واحدهای دانشگاه آزاد از ۱۷ تا ۲۱ تیرماه انجام می‌شود. شروع کلاس‌های درسی ترم تابستان این دانشگاه نیز از ۲۴ تیرماه تا دوم شهریورماه بدون احتساب زمان ثبت‌نام و امتحانات خواهد بود. همچنین امتحانات ترم تابستان دانشگاه آزاد از چهارم شهریورماه آغاز و تا نهم شهریورماه ادامه خواهد داشت. مطابق بخشنامه دانشگاه آزاد، واحدهای دانشگاهی موظف هستندد برای برگزاری ۱۶ جلسه درسی در این ۶ هفته برنامه‌ریزی کنند.
 
در ادامه جزئیات برگزاری ترم تابستانی ۹۶ دانشگاه آزاد را مشاهده می‌نمایید: 
*** جزئیات انتخاب واحد و شهریه ترم تابستان
 دانشگاه آزاد در بخشنامه خود پیرامون حداکثر واحدهای قابل اخذ و همچنین شهریه دریافتی از دانشجویان توضیحاتی ارائه کرده است که مطابق آن، به نظر می‌رسد حداکثر تعداد واحد قابل اخذ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. البته دانشگاه آزاد اخذ دروسی همچون «وصیت‌نامه امام (ره)» و «روخوانی قرآن کریم» را علاوه بر حداکثر واحد انتخابی بلامانع دانسته است.
 
مطابق بخشنامه دانشگاه آزاد جزئیات انتخاب واحد و شهریه ترم تابستان ۹۶ دانشگاه آزاد به شرح زیر است:    جزئیات «ثبت‌نام» و «شهریه» ترم تابستانی ۹۶ دانشگاه آزاد + جدول  چند نکته: *** برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با حداکثر ۱۰ واحد درسی فارغ‌التحصیل می‌شوند، اخذ ۱۰ واحد درسی بلامانع است.
 *** امکان ثبت‌نام و انتخاب واحد برای دانشجویان دکتری حرفه‌ای دامپزشکی دوره درمانگاهی در ترم تابستان فراهم نیست.
 *** شرایط ارائه دروس اصلی/ تخصصی مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان فراهم نیست.
 *** کلیه دانشجویان می‌توانند در واحد محل تحصیل و یا یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور (با موافقت گروه تخصصی و معاونت آموزشی واحد دانشگاه مبدا)، ثبت‌نام نمایند.
 *** اخذ درس در واحد مقصد منوط به ارائه «معرفی‌نامه» از واحد دانشگاهی مبدا است.
 *** آن دسته از دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶ - ۹۵ درس جبرانی باقی‌مانده دوره را به همراه پایان نامه اخذ نموده و نتوانسته‌اند درس را در نیمسال دوم بگذرانند در صورت اخذ درس جبرانی در دوره تابستان تا پایان شهریورماه نمی‌توانند از پایان‌نامه دفاع نمایند.
 *** رعایت هم‌نیازی و پیش‌نیازی در انتخاب واحد دانشجویان الزامی است.



دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه آزاد
و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶