اخبار / سازمان سنجش آموزش کشور / جزئيات ثبت‌نام و نحوه گزينش پذيرفته‌شدگان كنكور 90 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئيات ثبت‌نام و نحوه گزينش پذيرفته‌شدگان كنكور 90

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام و نحوه گزینش پذیرفته‌شدگان کنکور 90 را اعلام کرد. خبرگزاری فارس: جزئيات ثبت‌نام و نحوه گزينش پذيرفته‌شدگان كنكور 90 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان کنکور 90 طی اطلاعیه‌ای تعداد پذیرفته‌شدگان این آزمون را 608 هزار و 753 نفر اعلام کرد.

براساس این گزارش، تعداد پذیرفته‌شدگان در رشته‌های تحصیلی دوره روزانه 98 هزار و 397 نفر، رشته‌های تحصیلی نوبت دوم (شبانه ) 32 هزار و 270 نفر، رشته‌های تحصیلی ‌دوره نیمه حضوری 2 هزار و 563 نفر، رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌پیام‌نور 357 هزار و 788 نفر، رشته‌های تحصیلی مراکز تربیت معلم وابسته به وزارت آموزش و پرورش یک هزار و 476 نفر، رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش‌عالی غیرانتفاعی و غیردولتی 109 هزار و 480 نفر و رشته‌های تحصیلی مجازی 6 هزار و 779 نفر هستند.

سازمان سنجش آموزش کشور در این اطلاعیه اعلام کرد که به موجب مصوبه شماره 204770/ت 45394 هـ مورخ 14/9/89 هیئت وزیران تمام پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال 1390 باید مبلغ 21 هزار ریال (معادل دو هزار و صد تومان) بابت مابه التفاوت هزینه ثبت‌نام در این آزمون را به حساب سیبا به شماره 2172119001003 نزد بانک ملی شعبه بهجت آباد (تهران) کد 095 ( قابل پرداخت در تمام شعب بانک ملی ) به نام سازمان سنجش آموزش کشور واریز و فیش دریافتی را به همراه سایر مدارک ثبت‌نامی در زمان ثبت‌نام به دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی ارائه دهند.

* ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور 90 از 23 شهریورماه آغاز میشود

در این اطلاعیه زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگانی که حرف اول نام خانوادگی آنها الف – ب – پ – ت – ث –ج – چ است را روز چهارشنبه 23 شهریورماه، پذیرفته‌شدگانی که حرف اول نام خانوادگی آنها ح – خ- د –ذ– ر – ز- ژ – س است را روز شنبه 26 شهریورماه، پذیرفته‌شدگانی که حرف اول نام خانوادگی آنها ش – ص- ض – ط – ظ- ع – غ – ف – ق – ک است یکشنبه 27 شهریورماه و پذیرفته‌شدگانی که حرف اول نام خانوادگی آنها گ – ل – م – ن – و - هـ - ی است را روز دوشنبه 28 شهریورماه اعلام شده است.
 
 آن دسته از داوطلبانی که به جای کد رشته قبولی در مقابل اسامی آنها کدهای112، 114 و 115 درج شده توجه داشته باشند که به ترتیب در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های دانشگاه شاهد، هنر اسلامی تبریز و دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم (وابسته به سازمان اوقاف و امورخیریه) قرار گرفته‌اند لذا ضرورت دارد براساس برنامه زمانی اعلام شده که طی اطلاعیه‌ای در روز دوشنبه 21 شهریورماه ازطریق نشریه پیک سنجش و در سایت این سازمان درج خواهد شد برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده مراجعه کنند.

* مدارک لازم برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

1- اصل دیپلم کامل متوسطه یاگواهی آن برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان و یک برگ فتوکپی آن که نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم در آن قید شده باشد.

2- اصل مدرک یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ماقبل دیپلم و دوسال ماقبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان یا هنرستان و یک برگ فتوکپی آن که بخش وشهرستان محل اخذ مدرک تحصیلی سال ما قبل دیپلم و بخش و شهرستان محل اخذ مدرک دوسال ما قبل دیپلم در آن مشخص باشد.

3- اصل گواهینـــامه پایان دوره پیش دانشگاهی یاگواهی آن با مهر و امضاء مدیر مرکز پیش دانشگاهی و یک برگ فتوکپی آن که نوع گواهینامه پیش دانشگاهی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی در آن قید شده باشد.

تبصره1- دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی باید حداکثر تا پایان شهریور ماه 1390 موفق به اخذ گواهینامه دوره پیش دانشگاهی شده باشند. در غیر این صورت مجازبه ادامه تحصیل نخواهند بود و قبولی آنان کان لم یکن تلقی میشود.

تبصره2- با توجه به برگزاری امتحانات مرحله نهایی دوره پیش‌دانشگاهی در دهه سوم شهریورماه، در صورتی که پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام موفق به ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی نشوند ضمن ثبت‌نام مشروط از آنها تعهد لازم مبنی بر ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی تا سه هفته بعد از پایان تاریخ ثبت‌نام (15مهر ماه) اخذ خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ تعیین شده قبولی این دسته از پذیرفته‌شدگان لغو میشود.

4-اصل مدرک دیپلم و یا گواهی دیپلم متوسطه و سال ماقبل دیپلم برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه با مهر و امضاء مدیر دبیرستان ویاهنرستان و یک برگ فتوکپی آن که بخش محل اخذ دیپلم و بخش محل اخذ مدرک سال ماقبل دیپلم نظام جدید در آن مشخص شده باشد.

تبصره- اصل کارنامه پایان دوره 3 ساله (دیپلم) نظام جدیدآموزش متوسطه حاوی نمرات کتبی دروس امتحانات دیپلم برای داوطلبانی که دیپلم متوسطه نظام جدید خود را در یکی از سال‌های 1384 ، 1385، 1386، 1387، 1388 یا 1389 در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی اخذ کرده‌اند.

تذکرمهم : براساس مصوبه شانزدهمین جلسه کار گروه   ماده 4 قانون پذیرش دانشجو (مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی) در آزمون سراسری سال 1390 سوابق تحصیلی دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) سال‌های 1384، 1385، 1386 ، 1387 ، 1388 و 1389 که امتحانات آنها به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است تا میزان 25 درصد با تأثیر مثبت در گزینش نهایی اعمال شده به این ترتیب برای هر داوطلب دو نمره کل یکی بدون تأثیر سوابق تحصیلی و دیگری با تأثیر آن ساخته شده و نمره بالاتر ملاک گزینش داوطلب قرار گرفته است.

5- اصل یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یا مدرک پایان دوره کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت آموزش وپرورش برای پذیرفته‌شدگان دارای مدرک مذکور با قید تاریخ اخذ مدرک کاردانی (حداکثر تاتاریخ 31/6/1390) که در آن بخش و شهرستان محل اخذ مدرک کاردانی مشخص شده باشد، بانضمام تصویر آن، همچنین اصل یا گواهی دیپلم متوسطه و سال ما قبل دیپلم متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان یا هنرستان که بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم و سال ما قبل دیپلم در آن مشخص شده باشد، بانضمام یک برگ تصویر آن.

تبصره: مدرک کاردانی دانش آموختگان دوره‌های کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای مدرک پیش دانشگاهی ملاک عمل واقع میشود. بدیهی است واحدهای درسی گذرانده شده این داوطلبان مطابق ماده 63 آیین نامه آموزشی دوره‌های کاردانی مصوب جلسه 399 مورخ 14/2/1376 شورای عالی برنامه ریزی قابل معادل سازی نمیشود.

6-ارائه اصل گواهینامه انجام خدمات قانونی مقرر (طرح لایحه نیروی انسانی) برای پذیرفته شدگان دارای مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی که پایان طرح نیروی انسانی آنان تا تاریخ 31/6/90 یا 30/11/90 است.

7-اصل شناسنامه و کارت ملی یکبرگ فتوکپی از تمام صفحات آن.

8-شش قطعه عکس تمام رخ 4×3 تهیه شده در سال جاری.

تبصره- 12 قطعه عکس تمام رخ 4 × 3 تهیه شده در سال جاری منحصراً برای برادرانی که باتوجه به ضوابط پس از ثبت‌نام در مؤسسه آموزش عالی برای آنها معافیت تحصیلی صادر میشود.

9-مدرکی که وضعیت نظام وظیفه راباتوجه به مقررات وظیفه عمومی مندرج در صفحات 35 و 36 دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون سراسری سال 1390 مشخص کند(برای برادران).

10-اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قیدوشرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت.

11-اصل و کپی دفترچه بیمه (درصورت دارابودن) اعم از خدمات درمانی ، تامین اجتماعی ، ارتش و ... برای پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی.

12- معرفــی نامه‌های مشروحه ذیل لازم است حــداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمـسال دوم سال تحصیلی جــاری
(نیمــسال دوم سال تحصیلی 91-1390) توسط پذیرفته‌شدگان و یا از طریق ارگان ذیربط به دانشگاه یا مــؤسسه آموزش عالی مربوط تحویل شود، در غیر این صورت از ثبت‌نام آنها برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری ممانعت به عمل خواهد آمد و قبولی آنان » کان لم یکن« تلقی می شود.

1-12-معرفینامه رسمی از سازمان متبوع برای بهیاران پذیرفته شده در رشته پرستاریکه از سهمیه بهیاران استفاده‌ کرده‌اند.

2-12-معرفینامه رسمی از وزارت آموزش و پرورش (فرم شماره 3 «فرم سهمیه آموزگاران» ) با امضا و مهر رئیس آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه شهرستان ذیربط، ‌برای پذیرفته‌شدگانی که آموزگار رسمی (رسمی قطعی، رسمی آزمایشی یا پیمانی) وزارت آموزش و پرورش هستند و با استفاده از بورسیه آموزگاران در رشته‌ راهنمایی و مشاوره پذیرفته شده‌اند.

3-12-معرفی نامه رسمی از ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهادکشاورزی با امضاء و مهر هر یک از رؤسای ارگان‌های مذکور که در آن قید شده باشد، داوطلب با توجه به ماده 1و تبصره‌های چهارگانه آن در آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و سایر شرایط مندرج در آیین‌نامه مذکور ، واجد شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان هستند.

تبصره- براساس هماهنگیهای انجام شده، گواهی های مربوط به ردیف 3ـ12 توسط ارگانهای ذیربط به طور یکجا به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی پذیرفته شدگان ارسال خواهدشد.

توضیح بسیار مهم :

- باتوجه به ادغام ارگان‌های بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد رسیدگی به امور آزادگان تحت عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران بدین وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ذیل پذیرفته شده‌اند میرساند، در زمان ثبت‌نام ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه ثبت‌نامی نیستند و ملاک عمل برای ثبت‌نام همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به مؤسسات است. بدیهی است چنانچه سهمیه پذیرفته شده‌ای از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد تأیید قرار نگیرد تا قبل ازشروع نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از تحصیل وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

13- اصل فیش واریزی مربوط به مابه التفاوت وجه ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1390.

ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل سهمیه‌های ذیل است:

 (1) سهمیه شاهد شامل: فرزندان معظم شهدا یا مفقودالاثر ، جانبازان با جانبازی 70 درصد به بالا ، فرزند جانبازان با جانباری 50 درصد به بالا و فرزند آزادگان.

(2) سهمیه خانواده شهدا : شامل پدر، مادر ، برادر و خواهر شهید.

(3) سهمیه رزمندگان: شامل همسران معظم شهدا یا مفقودالاثر‌، ‌همسران آزادگان‌، همسران جانبازان با ‌جانبازی50 درصد به بالا.

(4) سهمیه جانبازان: شامل جانبازان با جانبازی 25 الی 69 درصد.

(5) سهمیه آزادگان: شامل آزادگان.

(6) سهمیه فرزندان و همسران جانباز با جانبازی 25 تا 49 درصد.

* مدارک لازم برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی نوبت دوم (شبانه) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی 

پذیرفته شدگان هریک از رشته‌های تحصیلی نوبت دوم ( شبانه) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید به هنگام ثبت‌نام در مؤسسه آموزش عالی ذیربط مدارک ذیل را ارائه دهند.

1-مدارک مندرج در بندهای 1 و2 بند»الف« برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه و 3 و4 بند » الف« برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه و هم چنین مدارک مندرج در بندهای 5 ، 7 ،8 ، 9، 11 و 13 قسمت » الف« این اطلاعیه.

2-اصل حکم استخدام رسمی مشمول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ویک نسخه فتوکپی آن، برای کارمندان رسمی وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی وپژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که با استفاده از سهمیه مذکور ثبت نام کرده و پذیرفته شده‌اند.

3-اصل گواهی مبنی بر داشتن حداقل سه سال سابقه یکی از انواع استخدام در استان محل قبولی و یک نسخه فتوکپی آن، برای کارکنان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان که دارای شرایط بومی استان نمی باشند و با استفاده از سهمیه تخصیص داده شده در یکی از رشته های تحصیلی نوبت دوم ( شبانه) گروه آموزشی پزشکی پذیرفته شده‌اند.

4-معرفی نامه‌های مندرج در بند 3-12 قسمت »الف« این اطلاعیه ، لازم است حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال دوم سال تحصیلی 91-1390 توسط ارگانهای ذیربط برای پذیرفته شدگان در هریک از سهمیه‌های مربوط به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی پذیرفته شده تحویل داده شود. در غیر این صورت برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از آنان ثبت‌نام به عمل نخواهد آمد و قبولی آنان » کان لم یکن« تلقی میشود.

*  مدارک لازم برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

پذیرفته‌شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید به هنگام ثبت‌نام در مؤسسه آموزش عالی ذیربط مدارک ذیل را ارائه دهند.

1-مدارک مندرج در بندهای 1و2 بند «الف» برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه و 3 و4 بند «الف» برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه و هم‌چنین مدارک مندرج در بندهای 5 ، 7 ،8 ، 9،11 و 13 قسمت «الف» این اطلاعیه .

2-اصل حکم استخدام رسمی مشمول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و یک نسخه فتوکپی آن برای کارمندان رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که با استفاده از سهمیه مذکور ، ثبت‌نام کرده و پذیرفته‌شده‌اند.

معرفینامه‌های مندرج در بند 3-12 قسمت " الف " این اطلاعیه، لازم است حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال دوم سال تحصیلی 91-1390 توسط ارگان‌های ذیربط برای پذیرفته ‌شدگان در هر یک از سهمیه‌های مربوط به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی پذیرفته شده تحویل داده شود. در غیر این‌ صورت برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از آنها ثبت‌نام به عمل نخواهد آمد و قبولی آنان «کان لم یکن» تلقی میشود.

* مدارک لازم برای ثبت نام در رشته های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور 

پذیرفته شدگان هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور لازم است بر اساس جدول ذیل از تاریخ، محل و نحوه ثبت‌نام رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه پیام نور مطلع شوند و در زمان مقرر مدارک ذیل را ارائه دهند:

نام نویسی از پذیرفته شدگان این دانشگاه از تاریخ 1/7/90 لغایت 5/7/90 است و پذیرفته شدگان میتوانند برای اطلاع از محل و نحوه ثبت‌نام از تاریخ 23/6/90 به نشانی اینترنتی دانشگاه به آدرس http://pun.ac.ir مراجعه کنند.

1- مدارک مندرج در بندهای 1و2 بند»الف« برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه و 3و4 بند» الف« برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه و همچنین مدارک مندرج در بندهای 5 ، 7 ، 8 ، 9و 13 قسمت »الف« این اطلاعیه.

2-یکی از مدارک مورد قبول دانشگاه به شرح ذیل باتوجه به شهرستان محل سکونت و یا اشتغال (برای کارکنان دولت) که نشان‌دهنده سکونت پذیرفته شده در حوزه زیر پوشش مرکز دانشگاهی پیام نور مربوط با توجه به دفترچه راهنمای شماره 2، باشد.

1-2- محل اخــذ مدرک تحصیلی سال آخر دوره متوسطه داوطلب در شهرستان زیرپوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

2-2- دو سال آخر اقامت داوطلب به صورت پیوسته از تاریخ 1/7/1388 تا 31/6/1390 درشهرستان زیرپوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

3-2-محل تولد وسال آخر اقامت داوطلب از تاریخ 1/7/1389 تا 31/6/1390 در شهرستان زیرپوشش مرکز یا واحد دانشگاه.
4-2-محل اشتغال حداقل تا تاریخ 31/6/90 در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه.

3-معرفینامه‌های مندرج در بند 3-12قسمت ((الف)) این اطلاعیه لازم است حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال دوم سال تحصیلی 91-1390 توسط ارگانهای ذیربط برای پذیرفته شدگان با سهمیه‌های مربوط به مرکز دانشگاهی پیام نور محل قبولی پذیرفته شده تحویل گردد، در غیر این صورت برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از آنان ثبت‌نام به عمل نخواهدآمد و قبولی آنان »کان لم یکن« تلقی میشود.

4-اصل فرم انصراف قطعی از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که به تأیید مؤسسه آموزش عالی محل تحصیل قبلی و اداره کل امور دانشجویان داخل ذیربط رسیده باشد.

* مدارک لازم برای ثبت نام در رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی و مجازی 

پذیرفته‌شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و مجازی باید به هنگام ثبت‌نام در مؤسسه آموزش عالی ذیربط مدارک ذیل را ارائه دهند.

1-مدارک مندرج در بندهای 1 و 2 ( برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه ) و 3و4 (برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه) و هم چنین مدارک مندرج در بندهای 5 ، 7 ، 8 ، 9 و 13 قسمت »الف« این اطلاعیه.

2-معرفینامه‌های مندرج در بند 3-12 قسمت »الف« این اطلاعیه ،لازم است حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نمیسال دوم سال تحصیلی 91-1390 توسط ارگان‌های ذیربط برای پذیرفته شدگان در هر یک از سهمیه های مربوط به موسسه آموزش عالی محل قبولی پذیرفته شده تحویل گردد، درغیراین صورت برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از آنان ثبت‌نام به عمل نخواهد آمد و قبولی آنــان »کان لم یکن«تلقی خواهدشد.

* مدارک لازم برای ثبت نا م در رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان آموزش و پرورش 

پذیرفته‌شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان باید باتوجه به کدرشته محل تحصیل قبولی خود، با در دست داشتن مدارک زیر، براساس جدول شماره 2 این اطلاعیه برای ثبت‌نام به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشکده تربیت دبیر فنی دخترانه شریعتی تهران و مراکز تربیت معلم محل قبولی (جدول مشخصات مراکز تربیت معلم که در این اطلاعیه درج شده است) مراجعه کنند.

1-مدارک مندرج در بندهای 1 و 2 (برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه) و 3 و 4 (برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه) و هم چنین مدارک مندرج در بندهای 5 ، 7 ، 8 ، 9 و 13 قسمـت‌ »الف« این اطلاعیه.

2- حکم کارگزینی که نشان دهنده استخدام رسمی و یا پیمانی داوطلب در وزارت آموزش و پرورش قبل از تاریخ 28/9/1389 (پایان مهلت ثبت‌نام) بوده و در حال حاضر نیز تداوم دارد.

3- موافقت‌نامه کتبی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت که باید براساس مقررات طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان و ضوابط ادامه تحصیل فرهنگیان (طبق نمونه فرم معلم) قبل از ثبت‌نام اینترنتی در آزمون تهیه شده باشد.

تبصره1: ثبت‌نام از فرهنگیان پذیرفته‌شده به شرط ارایه فرم معلم امکان‌پذیر خواهد بود.

تبصره2: آموزشیاران تمام وقت نهضت سوادآموزی با حداقل 60 ماه سابقه خدمت و معلمان حق‌التدریسی با 7 سال سابقه تدریس بجای فرم معلم، گواهی اشتغال به کار از کارگزینی محل خدمت دریافت و موقع نام نویسی به محل قبولی ارائه دهند.

4- فرم 502 تهیه شده از کارگزینی محل خدمت

5- تکمیل و ارائه سایر فرمهای مورد نیاز که در زمان مراجعه به مراکز آموزشی محل قبولی تحویل میشود.

تذکرات خیلی مهم:

1- با توجه به مفاد دفترچه‌های شماره 1 و 2 آزمون سراسری سال 1390، کلیه رشته‌های تحصیلی موجود در مراکز تربیت معلم و کد رشته محل مربوط به ویژه فرهنگیان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشکده تربیت دبیر فنی دخترانه شریعتی تهران مختص شاغلان رسمی و پیمانی، آموزشیاران تمام وقت نهضت سوادآموزی با حداقل 60 ماه سابقه خدمت و معلمان حق‌التدریسی با 7 سال سابقه تدریس میباشد سایر کارکنان آموزش و پرورش، اعم از قراردادی، شرکتی، قرارداد تطبیقی نهضت سواد آموزی و ... و یا داوطلبان آزاد مجاز به انتخاب رشته‌های ویژه فرهنگیان نبوده و در صورتی که پذیرفته‌شده باشند قبولی آنان کان لم یکن تلقی میشود.

2- حد نصاب لازم برای تشکیل کلاس در هر یک از رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان در مراکز تربیت معلم حداقل (15 نفر) است.

3- با توجه به قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان دولت مجاز به استفاده از ماموریت آموزشی نمیباشند. فرهنگیان محترم ضمن انجام خدمت، خارج از ساعت اداری موظف، ادامه تحصیل خواهند داد.

4- تحصیل در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشکده تربیت دبیر فنی دخترانه شریعتی تهران و مراکز تربیت معلم، هیچگونه حقی را برای استخدام دانش آموختگان در آموزش و پرورش ایجاد نمیکند.

* نحوه گزینش و استخراج فهرست اسامی پذیرفته شدگان

1-گزینش دانشجو در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1390 براساس نمره کل و با توجه به نتایج صلاحیت‌های عمومی داوطلبان انجام شده است.

2-گزینش داوطلبان در هر یک از کد رشته های انتخابی دکترای حرفه‌ای ، دکترای پیوسته ، کارشناسی ارشدپیوسته، کارشناسی و کاردانی از بین داوطلبانی که اجازه انتخاب رشته داشته و فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند، باتوجه به نمره کل که براساس میانگین وزنی دروس عمومی و دروس اختصاصی (باتوجه به ضریب) سه برابر دروس تخصصی محاسبه شده است، اختصاص داده به هر سهمیه از بین واجدین شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه های راهنمای شماره 1و2 آزمون سراسری سال 1390، همچنین اطلاعیه‌ها و برگ راهنمای آزمون و انتخاب رشته، انجام و پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره های روزانه ، نوبت دوم (شبانه) ، دانشگاه پیام نور ، مراکز تربیت معلم وابسته به وزارت آموزش و پرورش، نیمه حضوری، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی و رشته های تحصیلی مجازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معرفی شده‌اند.

تبصره-گزینش دانشجو در رشته زبان‌های خارجی (بجز زبان‌های خارجی انگلیسی،‌ فرانسه و آلمانی)‌ گروه آزمایشی زبان‌های خارجی براساس نمره کل آزمون عمومی با ضرایب مربوط از بین داوطلبان واجد شرایط انجام گرفته است.

3-برای تمام پذیرفته شدگان و هم چنین آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب‌رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هریک از کد رشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کد رشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کد رشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر در نیمه اول مهرماه از طریق سایت سازمان در اختیار آنان قرار داده خواهدشد.

4- باتوجه به کنترل‌های متعدد و بررسیهایی که به صور مختلف به عمل آمده ، از صحت کد رشته محل قبولی اعلام شده پذیرفته شدگان، اطمینان حاصل شده است، علیهذا داوطلبان پس از دریافت کارنامه از طریق سایت درصورتی که منحصراً
در باره کد رشته‌های انتخابی و سایر مندرجات کارنامه سوالی داشته باشند، میتوانند حداکثر تا 15/8/90 منحصراُ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان در رابطه باکد رشته های انتخابی و مندرجات کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1390، اقدام نمایند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداُ خودداری کنند. بدیهی است به تمام مکاتبات اینترنتی که بعد از تاریخ 15/8/90 در این باره صورت گیرد، ترتیب اثر داده نخواهدشد.

* توضیحات دردرباره دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی گروه‌های آزمایشی پنج گانه

- عنوان کد رشته 6091 موسسه غیرانتفاعی شرق گلستان در گروه آزمایشی زبانهای خارجی از کاردانی زبان و ادبیات انگلیسی به کاردانی آموزش زبان انگلیسی تصحیح میشود.

- جنس پذیرش رشته های تحصیلی مهندسی صنایع کد 1266 دانشگاه رازی کرمانشاه (محل تحصیل اسلام آباد)، کاردان فنی معدن- فرآوری مواد معدنی کدهای 2275 و 2276 دانشگاه صنعتی سهند تبریز و مهندسی مکانیک کدهای 1151 و 2066 دانشگاه تبریز (محل تحصیل دانشکده فنی و مهندسی میانه) به منحصراً مرد تغییر یافته است.

- با توجه به اعلام دانشگاه پیام نور ظرفیت پذیرش کدرشته محلهای 2794، 2862، 2863، 2867، 2868، 2897، 2901، 3111، 3152، 3338، 3339، 3340، 3423، 3428 ، 3519 ، 3580 ، 3674 ، 3676 ، 3684، 3692، 3693 ، 3751، 3770، 3912، 3927، 3928، 3929، 3917، 3918، 3923، 3913، 3915، 3924، 4451، 4452، 4453، 4457، 4464، 4461، 4418، 3952، 3951، 4029، 4030، 4031، 4028، 4032، 4045، 4043، 4036، 4044، 4042، 2771، 3626، 3622، 4166 و 4167 در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و کدرشته محلهای 5473، 5462، 5505، 5506، 5507، 5512 و 5513 در گروه آزمایشی هنر صفر شده و اعلام قبولی برای این رشته محل‌ها صورت نمیپذیرد.

- با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... (عج) مبنی بر عدم امکان اعلام نتیجه مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص موسسه مذکور پذیرفته شده‌ای در رشته‌های تحصیلی آن مؤسسه اعلام نخواهد شد.

- محل اجرای رشته محل 3652 دانشگاه پیام‌نور جهرم قطب آباد است.

- نیمسال پذیرش کد رشته محل 2214 رشته ساخت پروتزهای دندانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طرح گزینش مناطق محروم استان کرمانشاه برای بهمن ماه (نیمسال دوم ) صحیح است.

- نیمسال پذیرش دانشجو در رشته مهندسی بهداشت محیط (کد 1997) دانشگاه علوم پزشکی گناباد از بهمن ماه (نیمسال دوم) به نیمسال اول تغییر یافته است.

- پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی امام علی(ع) (کدهای 8988 و 8989) به صورت نیمه متمرکز انجام میپذیرد.

- دانشکده علوم پزشکی دزفول از ارائه خوابگاه به دانشجویان معذور است.

- براساس اعلام دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان محل تحصیل رشته های مهندسی کامپیوتر (کد1094) و مهندسی کشاورزی- اقتصاد کشاورزی (کد6232) دانشگاه بوعلی سینا- همدان – محل تحصیل اسد آباد به دانشگاه سید جمال‌الدین اسدی آبادی تغییر یافته است.

-ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی زیست شناسی- علوم جانوری (کد 1005) ، فیزیک هسته ای (1020)، فیزیک اتمی(9017) و شیمی کاربردی (6204) دانشگاه ارومیه از نیمسال اول به نیمسال دوم (پذیرش بهمن ماه) تغییر یافته است.

- آدرس جدید موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی ارم شیراز : شیراز – ابتدای بلوار شهید چمران – خیابان شهید مختاری- تلفن 80-6465378 .

- آدرس جدید موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی اشراق بجنورد : بجنورد- کیلومتر 5 جاده اسفراین – ارکان- بعداز نمایشگاه بین المللی تلفن : 7-2285701-0584

- آدرس جدید مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی ربع رشیدی تبریز : تبریز – کوی ولیعصر(عج)- انتهای خیابان شریعتی- بعد از میدان بهارستان- جنب مجتمع مسکونی شفیع زاده – پلاک 48 تلفن : 3333184-0411 و 3333165

- آدرس جدید مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی علم گسترمهاجران : اراک- شهرک مهاجران- منطقه پالایشگاه منطقه A – جنب بهداری شرکت نفت (شهید تندگویان ). تلفن : 2240157-0861 - 09181613570

- آدرس جدید مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی مولوی : کیلومتر 50 جاده تهران – گرمسار، ایوانکی- میدان
امام علی(ع)- تلفن 4622203 – 0232

- نام مجتمع آموزش عالی نیشابور به دانشگاه نیشابور تغییر یافته است.

- نام مؤسسه غیرانتفاعی مطهر مشهد به مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی خرد گرایان مطهر مشهد تغییر یافته است.

- نام مؤسسه غیرانتفاعی بیان سنندج به مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی توسعه دانش سنندج تغییر یافته است.

- نام مؤسسه غیرانتفاعی مشاهیر یزد به مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی دارالعلم یزد تغییر یافته است.

- نام مؤسسه غیرانتفاعی مظفر رضوی گناباد به مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی پارس رضوی گناباد تغییر یافته است.

- نام مؤسسه غیرانتفاعی ایرانیکا بابل به مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی علوم و فناوری آریان بابل تغییر یافته است.
 
* نحوه و تاریخ انتشار فهرست اسامی معرفی شدگان رشته‌های تحصیلی نیمه متمرکزآزمون سراسری سال 1390

 اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره تاریخ و محل مصاحبه، معاینه و یا مصاحبه و معاینه ، آزمون عملی و علمی و سایر مراحل گزینش رشته های تحصیلی نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 1390 ( رشته های نیمه متمرکز دوره‌های روزانه ، شبانه «نوبت دوم »، دانشگاه پیام‌نور‌، مؤسسا‌ت ‌آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی و دوره‌های بین‌الملل) به همراه ‌فهرست ‌اسامی ‌و ‌شماره‌داوطلبی معرفیشدگان هر یک از رشته های تحصیلی مذکور تاچند برابر ظرفیت هر رشته ازطریق سایت اینترنتی این سازمان در نیمه دوم مهرماه منتشر خواهدشد. معرفی شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی مذکور لازم است با توجه به برنامه زمانی اعلام شده و ضوابط مندرج در اطلاعیه برای شرکت در مراحل مختلف گزینش رشته یا رشته‌های مربوط اقدام کنند.

درخاتمه سازمان سنجش آموزش کشور وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به مصداق آیه شریفه » من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق« لازم می داند از زحمات صادقانه کارکنان وزارت امورخارجه ، وزارت آموزش وپرورش ،وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، هیات محترم عالی گزینش ، هیاتهای محترم مرکزی گزینش ، وزارت نیرو ، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور ، وزارت اطلاعات ، استانداران و فرمانداران محترم ، مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش‌، ادارات کل آموزش و پرورش استانها، مدیریت‌های آموزش وپرورش شهرستانها، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید وامور ایثارگران ، ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی و نظامی ، سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران ، سازمان بهزیستی کشور ، سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ریاست محترم سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، روزنامه های رسمی کشور ، پیک سنجش ، بانکهای تجارت و ملی ایران ، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ، اداره کل پست تهران ، اداره کل تجزیه و مبادلات پستی ، شرکت ایران چاپ ، شرکت واحد اتوبوسرانی ، اداره راهنمایی و رانندگی، بانکهای عضو شبکه شتاب و هم چنین کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها   و ارگانهایی که به نحوی از انحاء در ثبت نام ، برگزاری و اعلام نتایج آزمون سراسری سال 1390 همکاری کرده‌اند، صادقانه قدردانی کرده و توفیق بیشترایشان را درخدمت به اسلام و مسلمین از درگاه احدیت خواستار است.

داوطلبان میتوانند سؤالات خود را با شماره تلفن های 99-88923595-021 یا با بخش پاسخگوئی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در میان بگذارند و از مراجعه حضوری خودداری کنند.  

تاریخ خبر یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰