اخبار / وزارت آموزش و پرورش / جزئيات انتقال موقت كاركنان رسمي و پيماني آموزش و پرورش اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئيات انتقال موقت كاركنان رسمي و پيماني آموزش و پرورش اعلام شد

بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، جزئيات انتقال موقت (يك‌ساله) كاركنان رسمي و پيماني اين وزارتخانه اعلام شد به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، بر اساس بخشنامه معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها، انتقال موقت (يك‌ساله) كاركنان رسمي يا پيماني وزارت آموزش و پرورش با رعايت تمامي ضوابط و مقررات حداكثر تا تاريخ 20 شهريور 89 قابل بررسي و اقدام خواهد بود.
در اين بخشنامه آمده است: انتقال موقت (يك‌ساله) فرهنگياني كه در سال تحصيلي 90 ـ 89 در منطقه‌اي غير از مبدأ خدمتي خود همزمان با تدريس موظف، اشتغال به تحصيل خواهند داشت با ارائه مدارك مستند، بلامانع است.
اين بخشنامه مي‌افزايد: انتقال موقت اين فرهنگيان در صورت اعلام عدم نياز واقعي منطقه مبدأ خدمتي متقاضي و موافقت اداره كل آموزش و پرورش به نحوي كه موجب افزايش حق‌التدريس در منطقه نشود همچنين در صورت موافقت اداره كل آموزش و پرورش استان مقصد جهت اشتغال در مناطق نيازمند در صورتي كه كسري ساعت موظف براي ساير فرهنگيان شاغل در منطقه مقصد ايجاد نشود، بلامانع است.
در ادامه اين بخشنامه آمده است: انتقال موقت همسران فرهنگي افرادي كه به جهت ادامه تحصيل، به طور موقت منتقل مي‌شوند با رعايت بندهاي فوق به تبعيت همسر امكان‌پذير است همچنين فرهنگياني كه به تشخيص اداره كل آموزش و پرورش استان داراي شرايط بسيار حاد بوده و چاره‌اي جز انتقال آنها نيست با رعايت عدم نياز در مبدأ و مشروط به نياز واقعي مقصد مي‌توانند منتقل شوند.
اين بخشنامه اضافه مي‌كند: انتقال موقت فرهنگيان داراي شوهر نظامي كه انتقال اجباري شوهر آنان از اول فروردين 89 به بعد بوده و به تأييد بالاترين مقام نظامي يا انتظامي در استان رسيده باشد و موفق به تكميل فرم‌هاي نقل و انتقال رايانه‌اي نشده‌اند، بلامانع است؛ ارائه حكم انتقال شوهر نظامي يا آخرين حكم حقوقي پس از انتقال يا امريه انتقال، الزامي است.
اين بخشنامه در ادامه بيان مي‌كند: چنانچه فردي داراي تعهد خدمت در منطقه‌اي خاص بوده و مشمول يكي از شرايط بندهاي فوق باشد در صورت موافقت با انتقال موقت از مدت سنوات تعهد خاص خدمت وي كسر نمي‌شود و موظف به انجام تعهد در مبدأ خدمتي نخواهد بود.
اين بخشنامه با بيان اينكه صدور حكم انتقال موقت در حين سال تحصيلي و بعد از تاريخ اول مهر 89 مجاز نيست، مي‌افزايد:‌ انتقال نيرو به شهر تهران اكيداً ممنوع است لذا مقتضي است از هر گونه مكاتبه در اين زمينه خودداري شود؛ با توجه به اينكه انتقال قطعي افراد صرفاً بر اساس جداول نياز، عدم نياز و از طريق سيستم اينترنتي صورت گرفته است در راستاي اين دستورالعمل بايد از صدور هر گونه حكم انتقال قطعي خودداري شود.
اين بخشنامه با بيان اينكه نحوه پرداخت حقوق و مزاياي منتقل‌شدگان موقت بر اساس جدول ضميمه شيوه‌نا‌مه اول اسفند 88 است، ادامه مي‌دهد: فهرست اسامي منتقل‌شدگان موقت به تفكيك علت انتقال توسط استان مبدأ تهيه و تا تاريخ 15 مهر 89 به اداره كل امور اداري و تشكيلات ارسال شود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹