اخبار / استخدامی / جذب ۶۰۰ هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان تا مهرماه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جذب ۶۰۰ هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان تا مهرماه

<>معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان از جذب ۶۰۰ هیات علمی به دانشگاه فرهنگیان تا مهر ماه جاری خبر داد و گفت: ساماندهی اساتید مدعو و اختصاص شناسه تدریس به آنها نیز در حال اجرا است.

<>به گزارش ایسنا، دکتر سعید غیاثی در آیین گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش و تقدیر از سرآمدان آموزشی نمونه دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه نظم در حوزه آموزش، بسیار مهم است و اهداف آموزشی، بدون نظم محقق نخواهد شد، با بیان برخی مسایل و مشکلات حوزه آموزشی دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: نسبت استاد به دانشجو در برخی پردیس ها و مراکز دانشگاه یک به ۳۰۰ است که این بسیار موضوع جدی است. در واقع کمبود هیات علمی و اساتید، یکی از مشکلات اساسی دانشگاه فرهنگیان است و برای اولین بار تا مهرماه سال جاری نزدیک به ۶۰۰ هیات علمی به دانشگاه فرهنگیان افزوده خواهد شد.

<>معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: با تلاش های انجام شده، نسبت تناسب استاد به دانشجو دانشگاه فرهنگیان در حال رسیدن به استانداردهای خوبی است و جذب هیات علمی و دکتر معلمان با حساسیت و دقت انجام می شود.

<>وی از الکترونیکی شدن برخی مسایل آموزشی، خصوصا ترفیع اساتید خبر داد و در خصوص اساتید مدعو، تصریح کرد: اساتید مدعو همان نقش هیات علمی را ایفا می کنند، این افراد هم نقش آموزشی و تربیتی باید داشته باشند و ساماندهی این اساتید و اختصاص شناسه تدریس در حال اجرا است.

<>معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به برخی اقدامات در این معاونت، اظهار داشت:  آیین نامه های ترفیع و ارتقاء اساتید متناسب با ماموریت های دانشگاه به همراه آیین نامه های گروهای اموزشی بازنگری و به تصویب رسیده است.

<>غیاثی افزود: دبیرخانه های گروه های آموزشی دانشگاه رهنگیان در سراسر کشور استقرار پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه آیین نامه شورای بهسازی نیز تصویب شد. همچنین بیست و یک برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته بازنگری شده است و طراحی معماری کلان برنامه درسی مبتنی بر رویکردهای مورد تایید، در حال انجام است.

<>وی ادامه داد: بیش از ۳۰ استاد وابسته که از اساتید مطرح و نمونه سراسر کشور هستند، جذب دانشگاه شده اند. تمام اساتید جدید، باید در دوره طرح ولایت شرکت کنند. استقرار هیات ممیزه دانشگاه، یکی از مسایل مهم و از اقدامات بسیار مهم دانشگاه فرهنگیان بود. به طوریکه اعضای هیات ممیزه، با وجود انکه تازه تاسیس هستند، با دقت و حساسیت خاصی بیش از ۱۰۰۰ پرونده را در مسایل مختلف همچون ارتقاء، تمدید، ترفیعات اساتید،بررسی کرده اند.

<> غیاثی با بیان اینکه برنامه ریزی های جدی در حوزه مهارت آموزی در حال انجام است، تصریح کرد: دانشجومعلمان باید آزمون جامع معلمی بگذرانند. سطح نمره قبولی دانشجویان تغییر کرده است.

<>معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بیانات هر ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این دانشگاه تصریح کرد: مطالبات و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تکلیف سنگینی بر عهده همه ما در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرده اند.

<>
منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲