اخبار / استخدامی / جذب همکاری داوری و میانجی‌گری در سال 1401 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جذب همکاری داوری و میانجی‌گری در سال 1401

اداره کل توسعه امور میانجیگر ی و داور ی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با استناد به مقررات بند الف ماده ۱۱۶ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ناظر به مفاد فصل دوم سند تحول قضایی و دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری و ایجاد و توسعه نهادهای داوری مصوب ۱۲/۱۱/۱۴۰۰ رئیس قوه قضاییه و شیوه نامه موضوع ماده ۹ آن دستورالعمل و آیین نامه میانجیگری در امور کیفری مصوب سال ۱۳۹۵ هیأت وزیران، از متقاضیان واجد شرایط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجیگری (از طریق با آزمون و بدون آزمون) به شرح این دفترچه دعوت به همکاری مینماید.

مهلت ثبت نام تا 18 بهمن 1401 می باشد.شرایط عمومی۱ .تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه؛
۲ .حسن شهرت به امانت و دیانت و صحت عمل؛
۳ .عدم اعتیاد به مواد مخدر، روانگردان و عدم استفاده از مشروبات الکلی؛
۴ .داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از آن برای مشمولان؛
۵ .نداشتن سابقه محکومیت مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.
تبصره ۱ :داوران اقلیتهای دینی موضوع اصل سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید متدین به دین خود باشند.
تبصره ۲ :با توجه به محدودیت قانونی مقرر در ماده ۴۷۰ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹ ،به کارکنان شاغل در قوه قضاییه (اعم از قضایی و اداری) پروانه داوری داده نمیشود.
تبصره ۳ :با توجه به محدودیت قانونی مقرر در تبصره ماده ۱۱ آیین نامه میانجیگری مصوب ۱۳۹۵ هیات وزیران، به ضابطان دادگستری (اعم از عام و خاص) و کارکنان شاغل در قوه قضاییه (اعم از قضایی و ادار ی ) پروانه میانجیگری داده نمیشود.
تذکر ۱ :ثبت نام همزمان برای دریافت پروانه داوری و میانجیگری بلامانع است. نحوه و شرایط ثبت نام همزمان، در بخش پنجم همین دفترچه شرح داده شده است. مراحل ثبت نامثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ شروع و تا پایان روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
الف) مطالعه شرایط آزمون
داوطلب متقاضی، باید در زمان ثبتنام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.
دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیدًا توصیه میشود
داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبتنام در آزمون اقدام نمایند. 
ب) تهیه فایل اسکن شده از مدارک
۱ .عکس پرسنلی
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبتنام اینترنتی در اختیار داشته باشد:
- عکس ۳در ۴ (تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛
- با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰در۳۰۰ و حداکثر ۳۰۰در۴۰۰ پیکسل باشد؛
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
- حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛
- حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
- حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛
تذکر (۱ : (اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲ : (عکس خواهران باید با حجاب بوده و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳ : (در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشكلات به وجود آمده در آزمونهای مختلف، درخصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، که این موضوع اکثرًا برای داوطلبانی که در کافینت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافینت ها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتمًا
نسبت به کنترل عكس ارسالی دقت نما˻د تا اشتباهًا عكس داوطلب دیگری به جای عكس شما ارسال نگردد.
بدیهی است که در صورت ارسال عكس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۲ .کارت ملی
تذکر ۱ : داوطلب باید تصویر کارت ملی خود را به صورت فایل با فرمت JPG و با وضوح و کیفیت بالا در سامانه بارگذاری نماید. حجم این فایل حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد و حاشیههای زائد حذف و ترجیحًا رنگی باشد.
۳ .مدارک مربوط به ثبتنام در بخش بدون آزمون
در صورتی که داوطلبان در بخش بدون آزمون ثبتنام می نمایند، متناسب با نوع ثبتنام و شرایطی که دارا میباشند، باید مدارک مربوطه را به صورت فایل با فرمت JPG و با وضوح و کیفیت بالا در سامانه بارگذاری نماید.
حجم این فایل حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد و حاشیه های زائد حذف و ترجیحًا رنگی باشد.
متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول
سامانه، بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ ۲٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال هزینه ثبتنام در آزمون را به اضافه
۱۰٫۰۰۰ ریال خدمات پیامکی پرداخت نمایند. جهت این امر، داشتن کارت بانکی به همراه رمز اینترنتی و کد CVV2 مورد نیاز میباشد. 
داوطلبانی که قصد ثب تنام همزمان در دو بخش با آزمون و بدون آزمون و یا دو پروانه داوری و میانجیگری را دارند، پس از زدن تیک مربوط به «ثبت نام در دو بخش به صورت همزمان»، مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال هزینه ثبت نام در آزمون را به اضافه ۱۰٫۰۰۰ ریال خدمات پیامکی پرداخت می نمایند.
تبصره : در صورتی که داوطلبان، بخش «ثبت نام در دو بخش به صورت همزمان» را انتخاب ننموده باشند و پرداخت موفقی در سامانه ثبت کنند، تحت هیچ شرایطی امکان ثبت نام همزمان را نخواهند داشت.
«توکن پرداخت»، کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق داوطلب جهت پرداخت هزینه ثبتنام به داوطلب اختصاص مییابد. لذا ضروری است داوطلبین، این کد «توکن پرداخت» را (که به شماره تلفن همراه داوطلب نیز پیامک میگردد) تا پایان مراحل ثبتنام و دریافت «کد رهگیری» نزد خود نگهداری نمایند. همچنین این کد، با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در ابتدای فرآیند پرداخت، در سامانه قابل بازیابی خواهد بود.
تذکر ۱ : در صورتی که داوطلب بلافاصله پس از پرداخت هزینه، امکان ثبت نام و انجام فرآیند مربوط به آن را نداشته باشد، با در دست داشتن کد رهگیری پرداخت، میتواند در زمان دیگری اقدام به ثبتنام نماید. برای این امر، میبایست از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «ثبت نام در آزمون» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، اقدام به ثبت نام نماید.
تذکر ۲ : در صورتی که داوطلب به هر دلیل پس از پایان موفقیتآمیز مراحل پرداخت هزینه، به توکن پرداخت خود دسترسی نداشت ه باشد، برای بازیابی توکن پرداخت، از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «بازیابی کد رهگیری/توکن» را انتخاب و پس از ورود اطلاعات درخواستی، توکن پرداخت برای ایشان پیامک میشود.

تذکر ۳ : به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی، به هیچ وجه مسترد نمیگردد. 

توجه: ثبت‌نام این آزمون از بعدازظهر روز دوشنبه 10 بهمن‌ماه 1401 آغاز خواهد شد

تاریخ خبر دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱