اخبار / جهاد دانشگاهی / جامعه دانشگاهی کشور با روش علمی پاسخ اهانت به پیامبر(ص) را بدهند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جامعه دانشگاهی کشور با روش علمی پاسخ اهانت به پیامبر(ص) را بدهند

قم - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اهانت اخیر به پیامبر(ص) گفت: جامعه علمی و دانشگاهی کشور باید به‌عنوان تکلیفی دینی از حریم والای پیامبر(ص) و ائمه(ع) دفاع کنند و بهترین دفاع استفاده از روش‌های علمی و منطبق با منطق و استدلال است. به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زجاجی در مراسم اختتامیه دومین کارگاه میان رشته‌ای قرآن و علوم در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم در سخنانی با محکومیت اهانت به ساحت پیامبر(ص) گفت: وظیفه داریم به‌عنوان تکلیف دینی از حریم والای ائمه(ع) و پیامبر(ص) دفاع کنیم و باید ضمن اعلام برائت خود با برگزاری راهپیمایی‌ها، با روش‌های علمی و منطبق با منطق و مستندات دینی و عقلی پاسخ هتاکان را بدهیم.

وی ابراز کرد: دشمنان همواره حرکات ناشایستی می‌کنند و پاسخ‌های کوبنده به دشمنان علامتی بر بیداری و زنده بودن مسلمانان است و از قشر تحصیل کرده مملکت نیز توقع است که با روش‌های علمی از ساحت پیامبر(ص) دفاع کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: کتاب " الغدیر فی السنة و الادب" شیخ عبدالحسین امینی تبریزی در پاسخ به یک جزوه 35 صفحه‌ای بود که حادثه غدیر را رد کرده بود و ما نیز باید در برخورد با هتاکان به روش‌های علمی مکتب پر افتخار تشیع تکیه کنیم.

وی ادامه داد: در تمام برنامه‌های جهاد دانشگاهی و سازمان فعالیت‌های قرآنی روشی داریم و طی آن کسانی را که در مسابقات، کارگاه‌ها و کلاس‌ها شرکت می‌کنند در حلقه‌های ارتباطی کاری و آموزشی و تبادل نظر وارد می‌کنیم و امیدواریم همکاران ما در سازمان برای این کارگاه و کارگاه‌های بعدی این زمینه را فراهم کنند.

زجاجی ابراز کرد: با ایجاد فضای مجازی برقراری این ارتباط آسان است و در این زمینه برای فضای مجازی دوستانه هفتگی بین شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان سراسر جهان ارتباطی را برقرار کرده‌ایم و مقدمات آن فراهم شده است.

وی یادآور شد: برای دوره جوانی موعظه و نصیحت جوانان و تکرار بسیاری از مسائل شرعی و عقیدتی برای آنان در این سن حساس لازم است و باید شرایط و زمینه برای آشنایی بیشتر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: جوان از نظر یادگیری با توجه به قوای جسمی خوب برای پیگیری علمی در شرایط ایده‌آلی است و امیدواریم برگزاری کارگاه میان رشته‌ای قرآن و علوم ذخیره معنوی و اخروی برای دانشجویان باشد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که جوانان و دانشگاهیان تحصیل، تهذیب و ورزش را توجه کنند؛ لذا اگر در قوای فکری و جسمی دانشجویان تعادل برقرار شود می‌توانند با تهذیب به مراتب بالا دست پیدا کنند.

زجاجی یادآور شد: معاونان فرهنگی استان‌هایی که دانشجویان آن در کارگاه های میان‌رشته‌ای قرآن و علوم شرکت می‌کنند وظیفه دارند ارتباطاتی را با سازمان فعالیت‌های قرآنی برقرار کند تا کارگاه‌ها به بهترین وضع برگزار شود.

مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی قرآن و علوم حمایت می‌شوند

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور نیز در این مراسم، با تأکید بر رسالت این سازمان در ارتقای رتبه علمی و تخصصی دانشجویان گفت: برای تداوم ارتباط با دانشجویان قصد داریم از مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی در عرصه میان‌رشته‌ای قرآن و علوم حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی گفت: مقالات پژوهشی میان رشته‌ای را به‌زودی در نشریه‌ای منتشر خواهیم کرد و از کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی حمایت کرده و دوره‌های تخصصی‌تر را برای دانشجویان برگزار می‌کنیم.

وی ابراز کرد: باید علوم میان رشته‌ای با قرآن جایگاه خود را در دانشگاه‌ها پیدا کند به همین دلیل این امر به‌عنوان محور فعالیت‌های سازمان تعریف شده است.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور اظهار کرد: در جمع‌بندی تخصصی کارگاه‌های میان رشته‌ای قرآن و علوم این موضوع که نگاه به جامعیت قرآن چه میزان در ذهن دانشجویان از طریق حضور در این کارگاه‌ها باید تقویت شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تقوی افزود: هم‌چنین در این جمع‌بندی باید به این ضرورت نیز توجه کرد که در مسیر توجه به آسیب‌های حوزه حقوق و اصلاح آن با رجوع به آموزه‌های قرآن کریم چه اقداماتی باید انجام شود و چقدر این امر ذهن دانشجویان را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: باید بررسی شود که برای تحول در رشته حقوق با توجه به قرآن چه اقداماتی را باید انجام دهیم و باید جمع‌بندی شود که فضای برپایی کارگاه در شهر قم به آرامش و فراغ بال برای تفکر و تعقل دانشجویان کمک کرده باشد.

تقوی یادآور شد: این دوره کارگاهی دومین دوره کارگاه قرآن و علوم است که سعی شده تا بهترین استادان را در کارگاه‌ها شرکت دهیم و امیدواریم در مراحل بعدی با کیفیت بیشتری کارگاه‌ها را با تعداد دانشجویان بیشتری برگزار کنیم.

دومین کارگاه میان رشته‌ای قرآن و علوم در قم با موضوع قرآن و حقوق از پنج شنبه پنجم مهرماه به مدت دو روز در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم و با حضور اساتیدی از حوزه و دانشگاه برگزار شد.

کارگاه قرآن و حقوق با ارائه حجت‌الاسلام سیدحسن وحدتی شبیری، مبانی پژوهش قرآن با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین فاکر میبدی و روش تحقیق مطالعات میان رشته‌ای قرآن و حقوق با ارائه محمد علی لسانی فشارکی از جمله برنامه های علمی دومین کارگاه میان رشته‌ای قرآن و علوم بود.

زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و برگزاری مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) نیز از برنامه‌های جنبی این کارگاه بودند.

تاریخ خبر یکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۱