اخبار / دانشگاهی / ثبت‏‌نام آموزش‌‏های مجازی دانشگاه سمنان آغاز شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ثبت‏‌نام آموزش‌‏های مجازی دانشگاه سمنان آغاز شد

با آغاز به کار رسمی سایت مرکز آموزش‌‏های مجازی (الکترونیکی) دانشگاه سمنان، علاقه‏‌مندان می‌‏توانند با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی www.elc.semnan.ac.ir نسبت به ثبت‌‏نام اقدام کنند. به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پذیرش دانشجوی الکترونیکی (مجازی) برای اولین بار در رشته کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی از طریق تکمیل ظرفیت آزمون سراسری و یا آزمون اختصاصی دانشگاه زیرنظر سازمان سنجش آموزش کشور برای مهر ماه امسال انجام می‏‌شود. سرپرست آموزش الکترونیک (مجازی) دانشگاه سمنان گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو برای مهر ماه امسال 40 نفر است.
فرزین یغمایی گفت: پیگیری‏‌ها برای ایجاد رشته‏‌های الکترونیک (مجازی) در این دانشگاه از مهر ماه پارسال آغاز شده و تمامی زیرساخت‏‌های مورد نیاز هم مهیا شده است. یغمایی افزود: در گام‏های بعدی ایجاد رشته‌‏هایی از جمله عمران، مدیریت و دیگر رشته‏‌ها در دستور کار قرار دارد.
وی در خصوص شرایط مورد نیاز برای دریافت مجوز آموزش مجازی در یک دانشگاه گفت: عموماً آموزش‌‏های مجازی به دانشگاه‏‌های بزرگ کشور داده می‏‌شود و همچنین حتماً باید رشته روزانه آن رشته در آن دانشگاه قبلاً ایجاد شده باشد.

یغمایی به مزایای تحصیل مجازی (الکترونیکی) اشاره کرد و گفت: این‏گونه آموزش برای افرادی که دارای مشغله کاری هستند و مایل به ادامه تحصیل هستند اما فرصت حضور در کلاس را ندارند بسیار مفید بوده و با توجه به گسترش اینترنت به راحتی می‏‌توانند با این آموزش‌‏ها در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

به گفته یغمایی، دانشگاه سمنان جزو اولین دانشگاه‏‌های استان سمنان است که آموزش مجازی (الکترونیکی) را راه‌‏اندازی کرده است.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲