اخبار / دانشگاهی / ثبت‌نام در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ثبت‌نام در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شد

<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سیدعلی حسینی، رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت به آغاز فرایند چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: از اوایل دی اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای جذب اعضای هیات علمی جمع‌آوری شد و با آغاز ثبت‌نام جذب هیات علمی این وزارت‌خانه از امروز متقاضیان می‌توانند تا 13 اسفند به سایت مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت به نشانی http://jazb.aac.behdasht.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

<>حسینی ادامه داد: «همه مراحل جذب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ثبت‌نام زمانی کامل شده است کد متقاضی کد رهگیری از سامانه دریافت کرده باشد.»

<>او افزود: تعداد اعلام نیازها در حال حاضر 1479 نفر است که از این تعداد 687 مورد مربوط به رشته‌های علوم پایه و 792 مورد نیز برای جذب در رشته‌های بالینی است و متقاضیان می‌توانند دو اولویت را انتخاب کنند اما یکی از آنها انتخاب دانشگاه‌های بزرگ است. متقاضیان باید توجه کنند که اولویت اول انتخاب مهمی است زیرا برخی از دانشگاه‌ها بررسی اولویت دوم را منوط به تعیین تکلیف اولویت اول می‌دانند.

<>رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: پرونده متقاضیانی که در هیات مرکزی دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی خاصی تائید شده است، قابل بررسی در سایر دانشگاه‌ها نیست. در شرایط عادی اولویت جذب با متقاضیان بومی است و اولویت جذب نخبگان و استعدادهای درخشان براساس دستورالعمل مربوطه و اولویت جذب ایثارگران موضوع بند ز ماده 44 برنامه پنجم توسعه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

<>حسینی در پایان از جذب متقاضیان رشته‌های پرستاری و مامایی صرفا به صورت بالینی خبر داد و بر مطابقت دقیق عنوان رشته متقاضی با عنوان رشته درج شده در فراخوان تاکید کرد.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری، کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵