اخبار / مسابقات علمی / ثبت‌نام از داوطلبان مسابقه ملی دانش آموزی شریف تا 10 آذر ادامه دارد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ثبت‌نام از داوطلبان مسابقه ملی دانش آموزی شریف تا 10 آذر ادامه دارد

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در سومین مسابقه ملی دانش‌آموزی شریف تا 10 آذرماه ادامه دارد. خبرگزاری فارس: ثبت‌نام از داوطلبان مسابقه ملی دانش آموزی شریف تا 10 آذر ادامه دارد به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا»،سومین مسابقه ملی دانش‌آموزی شریف با هدف ایجاد انگیزه، پویایی و نشاط، ترویج کار تیمی و پرورش روحیه خودباوری و خلاقیت در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان پایه گذاری شده است.

 نخستین دوره این مسابقه در سال 1384 به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد که در آن حدود 600 تیم از سراسر کشور حضور داشتند. دومین دوره این مسابقه نیز در سال 1388 و همزمان با رونمایی از پایگاه ارتباط با دانش‌آموزان دانشگاه با حضور بیش از 3 هزار تیم از سراسر کشور برگزار شد.

این مسابقه در دو مرحله غیرحضوری و حضوری برگزار می‌شود. دانش آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم مقطع دبیرستان در سراسر کشور در قالب تیم‌های 3 نفره و به نمایندگی از مدارس خود در مسابقه شرکت کرده و در زمینه‌های نجوم، فیزیک، شیمی، کامپیوتر و ریاضی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ثبت‌نام در مسابقه از 17 آبان‌ماه آغاز شده است و تا 10 آذرماه ادامه خواهد داشت. پس از پایان مهلت شرکت در مسابقه، سؤالات مرحله غیرحضوری بر روی پروفایل تیم‌ها قرارداده می‌شود و تیم‌ها حدوداً به مدت دو هفته فرصت دارند تا پاسخ سؤالات را به آدرس پستی دبیرخانه ارسال کنند.
 
نتایج مرحله غیرحضوری در بهمن ماه 1390 منتشر شده و تیم‌های راه یافته به مرحله حضوری مسابقه مشخص می‌شوند.

مرحله حضوری مسابقه نیز، با حضور تیم‌های منتخب مرحله اول(غیرحضوری) در اسفند ماه سال جاری و در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده و پس از آن در مراسمی از تیم‌های برگزیده تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در مسابقه به پایگاه ارتباط با دانش‌آموزان دانشگاه، به آدرس اینترنتی student.sharif.ir مراجعه نمایند.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰