اخبار / دانشگاهی / ثبت ‌نام در آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۰ آغاز شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ثبت ‌نام در آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۰ آغاز شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام برای شرکت در سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی از امروز ۴ دی ماه آغاز شده است و داوطلبان تا ۷ دی ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir و با توجه به رشته تخصصی پیش‌نیاز و در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون (آزاد، بومی و یا رزمنده) صرفاً یکی از رشته‌های فوق تخصصی را انتخاب و براساس مفاد راهنما ثبت نام کنند.

<>ثبت نام بیش از یک بار مجاز نبوده و باعث حذف نام داوطلب از لیست داوطلبان شرکت در آزمون می‌شود. پس از ثبت نام و انتخاب رشته، تغییر رشته به هیچ عنوان مجاز نیست. صرفاً به مدارک ثبت نامی که در مهلت مقرر ثبت نام و از طریق سایت اینترنتی مربوطه ارسال شود ترتیب اثر داده خواهد شد.

<>کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir توزیع می‌شود.

<>آزمون کتبی سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در رشته‌های مصوب به صورت تمام الکترونیک و یا کاغذی صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ در مرکز سنجش آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح شهر تهران برگزار خواهد شد.

<>محل شرکت در آزمون هر داوطلب از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی تعیین و اطلاع رسانی شده و حوزه امتحانی هر داوطلب بنابه راهنمای مربوطه در هنگام صدور کارت ورود به آزمون از سوی مرکز سنجش تعیین می‌شود. همچنین مرحله شفاهی آزمون نیز در همان روز به صورت الکترونیکی درهمان محل برگزار می‌شود.

<>در این دوره محدودیت سنی جهت شرکت در آزمون وجود ندارد. انجام مراحل ثبت نام، شرکت در آزمون، پذیرش و شروع به دوره متقاضیان پذیرش در این آزمون مطابق با آئین نامه آموزش دوره‌های فوق تخصصی و مفاد راهنما خواهد بود.

<>توجه: براساس موضوع ۲ هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این دوره داوطلبان شرکت کننده واجد شرایط در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی، مجاز به شرکت در آزمون دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) آتی نخواهند بود.

<>

<>مدارک مورد نیاز ثبت نام در آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

<>هزینه ثبت نام داوطلب مبلغ ۳ میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) و خدمات پیام کوتاه ۸,۵۰۰ ریال است که داوطلب از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir آن را پرداخت کرده و با دریافت کد رهگیری ثبت نام خود را انجام می‌دهد.

<>تمامی مدارک از جمله عکس پرسنلی، تصاویر صفحه اول شناسنامه، کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی جهت آقایان، مجوز معاونت درمان جهت پزشکان متخصص مشمول خدمات ضریب K، حکم استخدامی، گواهی مرکز امور هیأت علمی، دانشنامه تخصصی یا گواهی قبولی در امتحان دانشنامه تخصصی، گواهی پایان خدمات مورد تعهد، مستندات سهمیه ایثارگران و رزمندگان، مستندات سهمیه بومی مناطق محروم باید به صورت اسکن شده ارسال شود.

<>

<>شرایط لازم جهت شرکت در سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی

<>الف) شرایط عمومی:

<>۱. تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی

<>تبصره: اعضای هیأت علمی رسمی (قطعی یا آزمایشی) برای تحصیل در دوره‌های فوق تخصصی نیاز به گزینش عمومی مجدد ندارند.

<>۲. داشتن مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیش‌نیاز و یا گواهی قبولی آن از دانشگاه‌ها یا مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

<>۳. پزشکان مشمول خدمت ضریب k که دارای گواهی پایان تعهدات حداکثر تا تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ هستند.

<>۴. داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی برای آقایان

<>- کلمه معافیت به مفهوم معافیت دائم است و داوطلبان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت با مسئولیت خود می‌توانند در آزمون پذیرش دستیار شرکت کنند. در صورت فراخوانده شدن به انجام خدمت وظیفه عمومی وزارت بهداشت هیچ‌گونه تعهدی برای ترخیص آنان به عهده نخواهد داشت.

<>- داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی یا پیام آوران بهداشت هستند در صورت ارائه گواهی مبنی بر اینکه مدت خدمت سربازی آنان تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال بعد به اتمام می‌رسد مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار خواهند بود.

<>- آن دسته از متقاضیانی که به عنوان ماده یک قانون نحوه تأمین هیأت علمی مشغول انجام خدمت وظیفه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند در صورت موافقت دانشگاه محل خدمت و ارائه گواهی مبنی بر اینکه تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال بعد معادل مدت خدمت وظیفه عمومی مصوب ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح را (دو سال از شروع به خدمت وظیفه عمومی) خواهند گذراند، می‌توانند با ارائه گواهی از سوی مرکز امور هیأت علمی به طور مشروط در آزمون شرکت کنند.

<>این گروه در صورت قبولی و نداشتن منع قانونی از نظر سازمان وظیفه عمومی ناجا، طبق مقررات شروع به آموزش کنند.

<>- داوطلبان حائز رتبه‌های برتر (۵ درصد) دانشنامه تخصصی هر رشته پیش‌نیاز در هر سال تحصیلی، در صورتی که مشمول خدمت وظیفه عمومی بوده و در حال انجام خدمت باشند با رعایت سایر شرایط مندرج در آئین نامه می‌توانند به طور مشروط، در آزمون ثبت نام و شرکت کنند و در صورت قبولی با استفاده از ماده یک قانون نحوه تأمین اعضای هیأت علمی تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال بعد از خدمت ترخیص شده، شروع به آموزش کنند.

<>۵. شرکت و قبولی در آزمون پذیرش دستیار

<>۶. نداشتن نقص عضو مؤثر حرفه‌ای برحسب رشته

<>۷. عدم اشتغال به تحصیل در یکی از رشته‌های فوق تخصصی پزشکی و دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و (Ph.D)

<>تبصره: دارندگان مدرک دانشنامه فوق تخصصی و قبول شدگان آزمون نهایی فوق تخصصی در یکی از رشته‌های پزشکی بالینی مجاز به شرکت مجدد در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی نیستند.

<>تبصره: پذیرفته شدگان سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار این دوره نیستند.

<>ب) شرایط اختصاصی:

<>۱. مشمولین استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران: پذیرش با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران با رعایت قوانین و مقررات موضوعه و نیز مندرجات این راهنما انجام خواهد شد.

<>سهمیه ایثارگران شامل جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران:

<>کلیه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران براساس ماده ۷۰ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و اصلاحیه قانون مذکور ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت (۲) و ماده ۹۰ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی و تبصره آن شامل:

<>الف - ۱: جانباز، آزاده، فرزند و همسر: شاهد، آزاده، جانباز ۲۵ درصد و بالاتر (در قالب ظرفیت ۲۵ درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران)

<>الف - ۲: جانباز کمتر از ۲۵ درصد. فرزند و همسر جانباز کمتر از ۲۵ درصد. همسر و فرزند رزمنده با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه (در قالب ظرفیت ۵ درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران)

<>رزمندگان بسیجی: الف - ۱: رزمندگان بسیجی که براساس ماده ۱ و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آئین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۳۱ شهریور ۱۳۶۷ حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند با توجه به مفاد اعلام شده ذیل مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران شناخته می‌شوند:

<>تبصره ۱: مناطق عملیاتی براساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می‌شود.

<>تبصره ۲: مدت حضور یا خدمت در جبهه سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و مأموریت‌های خدمتی پرسنل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی در جبهه و نیز طرح ۶ ماهه دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی‌شود.

<>تبصره ۳: نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌شوند.

<>تبصره ۴: همسر و فرزند رزمندگان بسیجی که حداقل به مدت ۶ ماه حضور در جبهه را دارند، مشمول استفاده از ظرفیت تخصیص یافته به سهمیه رزمندگان و ایثارگران به میزان ۵ درصد مندرج در بند مربوطه هستند. لازم است این افراد نیز جهت دریافت کد رهگیری فرد رزمنده طبق روند فوق الذکر اقدام کنند و در فرم ثبت نام آزمون، وارد کنند.

<>تبصره ۵: با توجه به مصوبه هیئت وزیران در جلسه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ رزمندگان جبهه مقاومت مشروط به حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه با تائید ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند از تسهیلات ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بهره مند شوند. این دسته از رزمندگان از جهت سایر احکام قانونی، مشمول قوانین و مقررات حاکم بر رزمندگان هستند.

<>رزمندگان بسیجی: الف - ۲: آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چنانچه علاوه بر میزان موظفی از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۳۱ شهریور ۱۳۶۷ حداقل ۶ ماه پیوسته یا ۹ ماه ناپیوسته در مناطق عملیاتی و جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند با تأیید نهایی ستاد کل نیروهای مسلح مجاز هستنداز امتیاز سهمیه رزمندگان استفاده کنند.

<>رزمندگان بسیجی: الف - ۳: براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب هیأت وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب مجلس شورای اسلامی داوطلبانی که از سال ۱۳۶۸ به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمون‌های سراسری پذیرفته شده‌اند، درصورتی که دارای حداقل مدت ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت کنند.

<>درغیر این صورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون ورودی را نخواهند داشت.

<>

<>نحوه پذیرش در سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی

<>الف: ۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران دارای شرایط زیر اختصاص دارد:

<>۱. همسر و فرزندانِ شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، به شرط کسب حد نصاب ۷۰ درصد نمره علمی گزینش آزاد در رشته- محل انتخابی

<>۲. فرد رزمنده به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد حد نصاب علمی در رشته- محل انتخابی

<>ب: ۵ درصد از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران دارای شرایط زیر اختصاص دارد (به شرط کسب حداقل ۷۰ درصد حدنصاب علمی در رشته- محل انتخابی):

<>۱. جانباز کمتر از ۲۵ درصد فرزند و همسر جانباز کمتر از ۲۵ درصد

<>۲. همسر و فرزند رزمنده با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

<>تعهدات: از پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران مطابق سایر پذیرفته شدگان به صورت آزاد با رعایت سایر مقررات مرتبط تعهد محضری اخذ خواهد شد.

<>

<>سهمیه پذیرش دانشجویان بومی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی با اولویت مناطق محروم:

<>فرد متقاضی استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی باید بطور کامل دارای یکی از شرایط ذیل براساس رأی صادره در چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد:

<>۱. متقاضی باید متولد استان مورد تقاضا بوده و حداقل دو مقطع تحصیلی کامل از مقاطع تحصیلی را (اعم از متوالی یا متناوب) در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا باشد.

<>۲. متقاضی حداقل سه مقطع تحصیلی را (اعم از متوالی یا متناوب) در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا گذرانده باشد.

<>۳. محل تولد یکی از والدین و یا همسر متقاضی در استان مورد نظر بوده و همچنین فرد ۵ سال اقامت اخیر (منتهی به سال برگزاری آزمون) در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا را داشته باشد.

<>۴. مستخدمین پیمانی، قراردادی (تمام وقت)، رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت با حداقل ۵ سال سابقه استخدام و خدمت اخیر در مناطق محروم استان متقاضی

<>۵. مستخدمین قراردادی تمام وقت پیمانی یا رسمی - آزمایشی یا رسمی - قطعی دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حداقل ۳ سال سابقه مدیریتی یا سرپرستی در مناطق محروم استان متقاضی به عنوان رئیس شبکه بهداشتی درمانی و یا رئیس بیمارستان (ارسال اسکن مدارک دال بر تأیید شرایط الزامی است).

<>۶. متقاضیان تحصیل در مقطع فوق تخصصی که سابقه حداقل ۶ سال خدمت با مدرک تخصص در مناطق محروم استان متقاضی را داشته باشند.

<>ظرفیت پذیرش در مناطق محروم و نیز رشته‌های مورد نیاز متعاقباً در هنگام انتخاب رشته محل اعلام خواهد شد.

<>با توجه به اینکه نیازهای رشته‌ها در سهمیه بومی متعاقباً اعلام خواهد شد، داوطلب باید استان‌هایی را که واجد شرایط استفاده از آن در سهمیه مناطق محروم هستند، در مرحله ثبت نام انتخاب کنند (حداکثر دو استان واجد شرایط). پس از اعلام نیازهای درمان امکان تغییر استان ثبت شده در فرم ثبت نام وجود نخواهد داشت.

<>پذیرفته شدگان بر مبنای این شیوه نامه از بدو ورود مکلف به تودیع سند تعهد محضری به میزان سه برابر مدت تحصیل در مناطق مورد نیاز دانشگاه‌های محل تعهدی که در آن پذیرفته شده‌اند خدمت کنند.

<>در صورتی که شرایط به کارگیری دانش آموخته در محل اولویت انتخابی فراهم نباشد، دانشگاه مشمول مکلف است وی را جهت انجام تعهد به محل دیگری از مناطق محروم تحت پوشش خود اعزام کند و متعهد مکلف به تبعیت از دستور دانشگاه خواهد بود. تعهدات موضوع این شیوه نامه تحت هیچ شرایطی قابل خرید نیست.

<>آزادسازی دانشنامه تحصیلی متعهدین و یا صدور هر نوع گواهی تحصیلی، تائیدیه فراغت از تحصیل، ریز نمرات و یا هر قسم مدرک تحصیلی منوط به اتمام کامل تعهدات دانش آموختگان به تأیید دانشگاه‌های علوم پزشکی مشمول شیوه نامه هستند.

<>در خلال انجام تعهد، فعالیت حرفه‌ای متعهدین در مناطق غیر از استانی که با استفاده از سهمیه آن پذیرفته شده‌اند، ممنوع بوده و پروانه مطب این دسته از افراد در مدت اجرای تعهد، توسط سازمان نظام پزشکی به صورت استانی و برای استانی که متعهد برای خدمت در آن پذیرفته شده است، صادر خواهد شد. پس از اتمام تعهد، معاونت آموزشی گواهی لازم برای سازمان نظام پزشکی به منظور رفع محدودیت پروانه را صادر خواهد کرد.

<>کارکنان رسمی سایر وزارتخانه‌ها، سازمانها و یا نهادها صرفاً در صورت انفکاک از محل استخدام مجاز به استفاده از تسهیلات مرتبط با پذیرش در سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی هستند.

<>

<>جزئیات ضرایب و رشته‌های پیش نیاز در آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

<>با تاکید بر منابع آزمون اعلام شده در سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir جهت کلیه رشته‌های فوق تخصصی که دارای رفرانس مشابه هستند، (با توجه به رشته پیش نیاز در هر گروه آموزشی) صارفاً یک دفترچه سوال به تفکیک گروه‌های آموزشی تهیه و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

<>با توجه به رشته انتخابی داوطلب، سوالات اختصاصی رشته فوق تخصصی مربوطه در مقایسه با سایر سوالات دفترچه آزمون دارای ضریب به شرح زیر خواهد بود:

گروه آموزشی رشته‌های فوق تخصصی ضریب سوالات اختصاصی با رشته پیش نیاز کودکان روماتولوژی کودکان، ریه کودکان، مغز و اعصاب کودکان، کلیه کودکان، قلب کودکان، گوارش کودکان، خون و سرطان کودکان، طب نوزادی و پیرامون تولد، عفونی کودکان، غدد درون ریز و متابولیسم کودکان ضریب سوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مربوطه مساوی ۴ است با رشته پیش نیاز بیماری‌های داخلی بیماری‌های ریه، بیماری‌های قلب و عروق، خون و سرطان بالغین، روماتولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم بالغین، گوارش و کبد بالغین، نفرولوژی، عفونی ضریب سوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مساوی ۳ است با رشته پیش نیاز جراحی عمومی جراحی کودکان، جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی، جراحی قفسه صدری، جراحی قلب و عروق، جراحی عروق ضریب سوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مساوی ۲ است <>تعداد سوالات اختصاصی تمامی رشته‌های فوق تخصصی در دفترچه سوالات هر گروه آموزشی به صورت مساوی است.

<>رشته‌های آلرژی و ایمونولوژی بالینی، مراقبت‌های ویژه و روانپزشکی کودک و نوجوان با توجه به رفرانس اعلامی هرکدام به طور مجزا دارای دفترچه سوالات با ضریب یکسان در تمامی سوالات خواهند بود.

<>آزمون شفاهی: در این دوره به طور استثنا کلیه داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون شفاهی الکترونیک که به صورت منفرد یا ترکیبی از روش‌های PMP ،OSCE یا سایر روش‌های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود برگزار می‌شود، هستند. پذیرش با رعایت کلیه مقررات و مصوبات از بالاترین نمره کل تراز شده صورت خواهد پذیرفت.

<>

<>نحوه پذیرش در آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

<>در این دوره از آزمون کلیه شرکت کنندگان اعم از مشمولین استفاده از مزایای سهمیه رزمندگان و ایثارگران، مشمولین پذیرش براساس شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم و نیز سایر متقاضیان پذیرش به صورت آزاد که در مرحله آزمون کتبی موفق به کسب حدنصاب حداقل ۶۰ درصد نمره تراز شده آزمون مربوطه شده‌اند و با شرکت در آزمون شفاهی برابر ظرفیت از بالاترین نمره کل تراز شده با رعایت مقررات آزمون مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

<>جهت شرکت در مراحل پذیرش، هر داوطلب علاوه بر کسب حد نصاب ۶۰ درصد نمره تراز شده مرحله کتبی، ملزم به کسب ۶۰ درصد نمره کل تراز شده آزمون نیز است.

<>نمره مکتسبه در مرحله شفاهی، صرفاً در صورت کسب حدنصاب حداقل ۶۰ درصد نمره تراز شده داوطلب در مرحله کتبی قابل محاسبه خواهد بود.

<>پذیرش و تعیین محل آموزش: متقاضیان تحصیل در رشته‌های فوق تخصصی بالینی پزشکی براساس نمره کل تراز شده مکتسبه داوطلبین آزمون پذیرش مربوطه از بالاترین نمره کل تراز شده (براساس دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون آسکی) صورت می‌گیرد. تبصره‌های این موضوع در دستورالعمل پذیرش دستیار فوق تخصصی درج شده است.

<>

<>تعهدات پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی

<>الف) تمام پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی به صورت آزاد و یا مشمولین پذیرش با استفاده از سهمیه ایثارگران (به غیر از مشمولین قانون برقراری عدالت آموزشی) ملزم به سپردن تعهد محضری عام به میزان برابر مدت تحصیل به نفع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند. تعهد نامه باید حداکثر تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ تحویل دانشگاه محل آموزش شود.

<>ب) کارکنان رسمی سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و یا نهادها که با مأموریت آموزشی و یا مرخصی بدون حقوق بصورت داوطلب آزاد در آزمون شرکت کرده و مورد پذیرش قرار می‌گیرند، در صورت پذیرش ملزم به سپردن تعهد محضری خدمتی خاص به میزان برابر مدت آموزش به محل استخدام خود هستند. این موضوع نافی انجام باقیمانده تعهدات مأموریت آموزشی اخذ شده نخواهد بود.

<>ج) مستخدمین و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرفته شده بصورت آزاد ملزم به سپردن تعهد محضری به میزان برابر طول دوره آموزشی مصوب به دانشگاه محل استخدام خود هستند. این موضوع نافی انجام باقیمانده تعهدات مأموریت آموزشی اخذ شده نخواهد بود.

<>د) سند تعهد محضری خدمت پذیرفته شدگان (با در نظر گرفتن شرایط پذیرش) مطابق مقررات باید در بدو شروع به آموزش به دانشگاه محل تحصیل ارائه شود از آموزش افرادی که سند تعهد محضری را در موعد مقرر ارائه نکنند جلوگیری به عمل خواهد آمد.

<>ه) کلیه پذیرفته شدگان در قالب سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی ملزم به سپردن تعهد محضری به میزان ۳ برابر مدت آموزش، به منظور ارائه خدمت در مناطق محروم تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مربوطه (محل تعهد) هستند.

<>توجه: جانبازانی که مستخدم دستگاه‌های اجرایی هستند و با استفاده از مأموریت آموزشی در دوره‌های دستیاری پذیرفته می‌شوند از تودیع سند تعهد محضری معاف هستند و لیکن این معافیت مانع از انجام سایر تعهدات از جمله تعهدات موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی و قانون تأمین امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی (آموزش رایگان) نمی‌شود.

<>توجه: براساس موضوع ۶ هشتاد و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، مدت تعهدات فارغ التحصیلان دوره‌های فوق تخصصی براساس مفاد اسناد تعهد محضری مأخوذه و با احتساب ضریب مناطق محروم کشور مورد اقدام قرار خواهد گرفت. (به استثنا پذیرفته شدگان با استفاده از شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی توسط دانشگاه‌ها با اولویت مناطق محروم).


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>



تاریخ خبر شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰