اخبار / دانشگاهی / ثبت نام آزمون اختصاصی دکتری سال ۹۷-۱۳۹۶ دانشگاه عدالت آغاز شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ثبت نام آزمون اختصاصی دکتری سال ۹۷-۱۳۹۶ دانشگاه عدالت آغاز شد

دانشگاه عدالت، درمقطع دکتری از طریق برگزاری آزمون اختصاصی تحت نظارت سازمان سنجش و آموزش کشور از میان برادران طلبه واجد شرایط در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دانشجو پذیرش می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه عدالت، در مقطع دکتری از طریق برگزاری آزمون اختصاصی تحت نظارت سازمان سنجش و آموزش کشور در رشته های، فقه و مبانی حقوق اسلامی، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، و علوم اقتصادی، از میان برادران طلبه واجد شرایط دانشجو پذیرش می کند.  پذیرش دانشجو دراین دانشگاه به روش آموزشی و پژوهشی خواهد بود.<>

<>رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری ph.d نیمه متمرکز

نام رشته تحصیلی و کد رشته امتحانی ظرفیت پذیرش دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی (۲۱۳۰) ۴ حقوق خصوصی (۲۱۵۷) ۴ حقوق جزا و جرم شناسی (۲۱۵۵) ۴ علوم اقتصادی (۲۱۱۲) ۴ <>براساس سهمیه اعلام شده،  ۲۵ درصد ظرفیت به متقاضیان سهمیه رزمندگان و ایثارگران‌ واجد شرایط به شرط حد نصاب علمی لازم (کسب حداقل ۷۰درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط ایثارگران و کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده درگزینش آزاد توسط رزمندگان) را کسب کنند، اختصاص داده می شود.

<>همچنین ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت برای مربیان آموزش رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرط کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد مرحله ارزیابی تخصصی اختصاص خواهد یافت.

<>

<>شرایط اختصاصی داوطلبان

<>متقاضیان باید دارای،  مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه فارغ التحصیلان مرتبط با هر رشته باشند و براساس تبصره: دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد می بایست تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶  فارغ التحصیل شوند و معدل آنها نباید کمتر از ۱۴ باشد.

<> گذراندن حداقل ۴ سال درس خارج در حوزه، با ارائه گواهی معتبر، و موفقیت در مصاحبه علمی و عمومی، از دیگر شرایط اختصاصی برای پذیرش داوطلبان است.

<>

<>نحوه پذیرش

<>شرکت در آزمون کتبی وکسب نمره حدنصاب لازم و انجام مصاحبه علمی و ارزیابی تخصصی که پس از ارزیابی نهایی و تایید سازمان سنجش و آموزش کشور، نتایج اعلام می شود. محل تحصیل دانشجویان در تهران بوده ودانشگاه هیچ تعهدی در قبال خوابگاه نخواهد داشت.

<>

<>میزان شهریه

<> براساس این گزارش میزان شهریه، برابر اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوب هیات امناء دانشگاه خواهد بود. هرگونه تغییر درخصوص برگزاری آزمون در پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه متعاقباً اعلام خواهد شد.

<>

<>زمان ثبت نام و آزمون

<>ثبت نام از امروز شنبه ۲۰ خرداد آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه ۹۶ (از طریق سایت دانشگاه) ادامه خواهد داشت. تحویل کارت در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه از طریق سامانه ثبت نام انجام شده و آزمون روز جمعه ۲۳ تیر ۹۶ ساعت ۹ برگزار می شود.

<>

<>محل برگزاری آزمون

<>این آزمون در استان، قم- جنب گلزارشهدا - موسسه دایرة المعارف فقه اسلامی برگزار می شود.

<>

<> مواد آزمون

رشته امتحانی  عناوین درسی حقوق جزا و جرم شناسی حقوق جزای عمومی و اختصاصی، متون حقوقی آیین دادرسی کیفری، جرم شناسی، متون فقه جزایی فقه. حقوق خصوصی حقوق مدنی، متون حقوقی، حقوق تجارت، متون فقه (معاملات) علوم اقتصادی اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، اقتصاد اسلامی، زبان تخصصی، اقتصاد سنجی و اقتصاد ایران فقه و مبانی حقوق اسلامی فقه، اصول، قواعد فقه، زبان انگلیسی <>تبصره: ارزیابی از درس های حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری بر اساس قوانین جدید مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری خواهد بود و ضرایب دروس تمام مواد امتحانی به صورت یکسان خواهد بود. سوالات آزمون نیز به صورت تشریحی طراحی می شود.

<>

<>مدارک مورد نیاز و هزینه جهت ثبت نام

<>براساس این گزارش، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، شامل، تصویر شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ که در سال جاری گرفته شده باشد حداکثر۴۰۰×۳۰۰پیکسل، و تصویرمدرک سطح سه حوزه که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر شده می شود.

<>لازم به توضیح است: براساس مصوبه جلسه ۳۶۸ مورخ ۳ بهمن ۷۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم وخراسان، فضلا و طلاب حوزه های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم وخراسان دوره سطح۳ را گذرانده اند و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶  فارغ التحصیل می شوند، منحصراً می توانند در یکی از کدرشته های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت نام و درآزمون آن شرکت کنند و درصورت پذیرفته شدن مشروط به دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

<>بنابراین گزارش، گواهی معتبر شرکت ۴ سال در درس خارج حوزه ، پرداخت مبلغ دو میلیون و پانصدهزار ریال بابت هزینه ثبت نام در آزمون اختصاصی  از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است.

<>همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره دکتری، سربازان در حال انجام خدمت و مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را ندارند. تمام داوطلبین و طلاب فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم شرکت کننده در آزمون می بایست موافقت نامه شورای مدیریت حوزه های علمیه در خصوص برخورداری معافیت تحصیلی طلبه ای را قبل از ثبت نام ارائه کنند. نقص مدارک ارسالی به منزله عدم ثبت نام تلقی می شود.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶