اخبار / دانشگاهی / تکلیف زمان برگزاری آزمون جامع دانشگاه آزاد مشخص شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تکلیف زمان برگزاری آزمون جامع دانشگاه آزاد مشخص شد

<>چند وقتی است که اعتراضات و انتقاداتی نسبت به برگزاری کتبی آزمون جامع دکتری در شرایط حاد کرونایی به دانشگاه آزاد و به ویژه شخص رئیس دانشگاه مطرح شده است. این در حالی است که دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اهمیت این آزمون و لزوم آن برای سنجش علمی دانشجویان دکتری، بر برگزاری این آزمون به صورت کتبی تاکید دارد.

<>به گزارش ایسنا، این موارد و این دست اعتراضات بعضا غیر کارشناسانه در حالی در مورد برگزاری یکی از بزرگترین و مهم ترین آزمون های علمی مطرح می شود که طی ماههای اخیر و علی رغم تشدید شیوع کرونا و ورود کشور به خیز پنجم این بیماری، آزمون های بزرگی همچون کنکور و کارشناسی ارشد با داوطلبان بیشتر با تدابیر بهداشتی و اولویت حفظ سلامت داوطلبان طی ماههای گذشته برگزار شده است.

<>دکتر احمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع سویه دلتا کرونا در کشور تشدید شده و ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های جدیدی را برای این چند روز آتی اعمال کرده است، بر این اساس مقرر گردید که زمان برگزاری آزمون جامع از هفته اول شهریور به هفته سوم یا چهارم شهریور موکول شود. این موضوع روز گذشته از سوی سازمان مرکزی به روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است. با این تفاوت که آزمون جامع به صورت "کتبی" است ولی طرح تعاون استانی نیز برای آن اجرا می‌شود. 

<>وی راجع به طرح تعاون استانی توضیح داد: بر اساساین طرح، اگر دانشجویی شهر محل زندگی با شهر محل تحصیلش متفاوت است، بنا به هماهنگی‌هایی که با معاونین آموزشی استان‌ها انجام شده، می‌تواند سؤالات را در شهر سکونتش پاسخ دهد تا در این شرایط کرونایی، نیازی به رفت‌وآمد دانشجویان نباشد.

<>سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود گفت: در سال جاری کنکور سراسری با حضور بیش از یک میلیون داوطلب، کنکور کارشناسی ارشد با حضور حدود ۴۰۰ هزار نفر برگزار شد و آزمون‌های دیگر مانند آموزش و پرورش نیز برگزار شد. آزمون جامع نیز فقط برای عده‌ای از دانشجویان مقطع دکتری است که معمولا تعداد آنها در هر واحد به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد. پس ‌می‌توان برای این تعداد کم، آزمون را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار کرد. 

<>وی با بیان اینکه آزمون جامع یکی از اصلی‌ترین مراحل تحصیلی دوره دکتری است، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت علمی این آزمون، به هیچ وجه نمی‌توان آزمون جامع را شفاهی برگزار کرد یا اصلا برگزار نکرد. چراکه درس دوره دکتری تخصصی ناتمام می‌ماند. پس حتما قوانین باید رعایت شود و آزمون جامع به صورت کتبی برگزار شود. البته تمامی پروتکل‌های بهداشتی نیز باید با تمام دقت رعایت شود. 

<>سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بخش شفاهی آزمون جامع نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و
سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰