اخبار / دانشگاهی / توضیحات دانشگاه تهران درباره پردیس تحصیلات تکمیلی کیش به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

توضیحات دانشگاه تهران درباره پردیس تحصیلات تکمیلی کیش

اداره کل روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه تهران درباره پردیس تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در کیش توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اداره کل روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه تهران درباره پردیس تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در کیش توضیحاتی را ارایه داد که متن آن در ذیل ارایه می‌شود:

" حقیقت آن است که دانشگاه تهران به منظور گسترش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در جزیره کیش، در سال 1385 مبادرت به تاسیس پردیس بین المللی کیش نمود.

در این راستا و جهت تامین فضای فیزیکی لازم، دانشگاه تهران طرح جامع مناسب توسعه پردیس بین المللی کیش را تهیه و جهت اجرای آن از سازمان منطقه آزاد کیش تقاضای زمین کرد. به دنبال آن با دستور رئیس جمهور وقت و مطابق تصویب‌نامه شماره ت 33643 گ و شماره 514689/17 مورخ25/1/88 و طی قراردادی که در سال 1388 به امضای رئیس پردیس بین المللی کیش و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره وقت سازمان منطقه آزاد کیش رسید، حدود 90 هزار متر از اراضی ملی کیش به صورت مجانی به دانشگاه تهران واگذار شد.

در قرارداد مزبور مطابق روال معمول در این نوع قراردادها در بند 1-5 قید شده است که دانشگاه تهران متعهد است ظرف حداکثر مدت 48 ماه ( 4سال) عملیات اجرایی طرح را به پایان رساند. با توجه به محدودیت‌های منابع مالی از یک سو و عدم آماده شدن زیر ساخت‌های لازم و مشکل صدور پروانه ساخت از سوی دیگر، شروع عملیات اجرایی به تاخیر افتاد و در طی این مدت پردیس کیش دانشگاه تهران بارها طی مکاتبات متعدد، تقاضای تمدید مدت اجرای طرح فوق را مطرح کرد.

سازمان منطقه آزادکیش نیز اگر چه به صراحت راجع به آن اظهار نظر نکرد ولی به طور ضمنی و با توجه به دلایل ذیل مبادرت به تمدید مدت اجرای طرح کرده است:

اولا" : پروانه ساخت ، در تاریخ 23/6/1392 ، از سوی سازمان منطقه آزاد کیش ، در مقابل پرداخت دو میلیارد و نهصد میلیون تومان، که 20 درصد آن نقدا" پرداخت گردیده، صادر شده است. اگر مدت اجرای طرح به پایان رسیده بود ، طبعا" سازمان منطقه آزاد کیش نباید پروانه ساخت صادر می‌کرد!

ثانیا" ، در پروانه ساخت صادره، مدت دو سال برای اجرای آن ، معین شده است و به دانشگاه برای اجرای آن دو سال مهلت داده شده است ( تا آذرماه سال 94 ) ؛ آیا این امر تمدید ضمنی مدت قرارداد مزبور نیست؟

ثالثا" ، از تاریخ صدور پروانه ( 23/6/1392 ) ، دانشگاه تهران با انتخاب پیمانکار و مشاور و انعقاد قرارداد با اطلاع سازمان منطقه آزاد کیش زمین را تحویل پیمانکار و پیمانکار نیز مبادرت به احداث کارگاه و عملیات اجرایی ساخت شروع شده و سازمان منطقه آزاد کیش نیز کاملا" در جریان این امر بوده و تاکنون هیچ نوع ممانعتی به عمل نیاورده است.

در تاریخ مزبور ( 16/8/92 ) صرفا" به طور نمادین مراسم کلنگ زنی شروع پرو‍ژه برگزار شده است که این مراسم نیز از قبل به طور رسمی به استحضار مدیر عامل محترم منطقه آزاد کیش رسیده و وی به همراه سایر مسئولان عالی رتبه کیش، از جمله امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه درکیش نیز به مراسم مزبور دعوت شده بودند ودعوت مورد اجابت واقع شده و مراسم کلنگ زنی توسط امام جمعه محترم انجام شده است.

رابعا"، اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی که از سوی دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود (به دلایل فوق) معمولا" با تاخیر مواجه است و به طور معمول مدت اجرای آن تمدید می‌گردد.

به ویژه اینکه طرفین دو دستگاه دولتی هستند و بحث وشائبه سوءاستفاده یا تصاحب بیت المال وجود ندارد. مطابق قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تمام اراضی تحت تصرف دستگاه‌های دولتی، متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است و دستگاه‌های دولتی صرفا بهره بردار آن هستند و هیئت دولت می‌تواند بهره بردار را تغییر دهد و ملکی را از یک دستگاه دولتی گرفته و به دستگاه دولتی دیگر بدهد ؛ و به همین منظور کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون مستند سازی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل شده است و به نمایندگی از هیئت دولت تصمیم گیری و اختلاف بین دستگاه‌های دولتی را حل و فصل می‌کند.

دانشگاه تهران اعتقاد راسخ دارد که هیچ نوع ابهام قانونی و حقوقی در این زمینه وجود ندارد و تمام اقدامات دانشگاه شفاف و مطابق مقررات و ضوابط قانونی و با اطلاع سازمان منطقه آزاد کیش انجام گرفته است. مع الوصف اگر سازمان منطقه آزاد کیش خلاف آن را اعتقاد دارد موضوع جهت حل و فصل به معاونت حقوقی محترم ریاست جمهوری منعکس خواهد شد."

تاریخ خبر دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲