اخبار / دانشگاهی / توضیح نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

توضیح نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

<>به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه شصت و نهمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور و در جمع خبرنگاران درباره هدف از برگزاری همایش معاونان دانشجویی گفت: هدف از برگزاری این همایش، هماهنگی‌های لازم برای بررسی مطالبات دانشجویی و نیازهای دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی است.

<>وی افزود: بحث مدیریت خوابگاه‌ها، سلف سرویس‌ها و ایاب و ذهاب دانشجویان، شیوه خدمات دهی به دانشجویان مدنظر است که لازم است هماهنگی‌هایی صورت گیرد.

<>وزیر علوم درباره تغییر آزمون سراسری، هوشمندسازی کنکورها و اجرایی سازی آن از سال جاری گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مصوباتی درباره آزمون سراسری دارند و قوانینی تصویب کرده‌اند.

<>وی گفت: سازمان سنجش باید هماهنگی‌های لازم درباره مصوبات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام دهد؛ اما اقدامات صورت گرفته به جهت پیشگیری از هرگونه اشکالاتی در آزمون سراسری است. به عنوان مثال تعداد پاسخنامه‌ها از یکی به ۲ یا ۳ برای هر زیر گروه آموزشی افزایش یافته است، به گونه‌ای که برای هر یک یا ۲ درس یک پاسخنامه جدا طراحی و تلاش شده به صورت سیستماتیک تر و منظقی تر آزمون‌ها برگزار شود که دغدغه داوطلبان نسبت به کنکور کاهش یابد.

<>زلفی گل یادآور شد: اما در خصوص نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری مصوباتی را شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد که در حال بررسی و نهایی شدن است. اگر این مصوبه نهایی و ابلاغ شود در سال‌های بعد، علاوه بر کنکور، سوابق تحصیلی دانشجویان هم به جای تأثیر مثبت، تأثیر قطعی در نتایج آزمون خواهد داشت.

<>وی درباره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها نیز گفت: اگر دانشگاهی خواستار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو باشد این کار صورت می‌گیرد اما تلاش می‌کنیم بر اساس نیاز دانشگاه‌ها، این افزایش اعمال شود.

<>وزیر علوم افزود: در بحث افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو، ارائه خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی بسیار مهم است. اگر برخلاف تعداد دانشجویان، پذیرش بیشتری انجام گیرد دانشگاه‌ها در ارائه خدمات رفاهی به مشکل می‌خورند.

<>زلفی گل در مورد افزایش پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ظرفیت رشته‌های پزشکی مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن باید ۲۰ درصد افزایش یابد که به نفع مناطق محروم است. سازمان سنجش آموزش کشور و شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این زمینه جلساتی داشتند و قرار شد جلسه کارشناسی مجدد بین سازمان سنجش، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برای نحوه اعمال این ۲۰ درصد برگزار شود.

<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱