اخبار / وزارت آموزش و پرورش / توزيع كيف الكترونيكي بين دانش‌آموزان از سال تحصيلي 91 ـ 1390 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

توزيع كيف الكترونيكي بين دانش‌آموزان از سال تحصيلي 91 ـ 1390

معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش از توزيع 5 هزار كيف الكترونيكي بين دانش‌آموزان از سال تحصيلي 91 ـ 1390 خبر داد. حجت‌الاسلام محي‌الدين بهرام محمديان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به شروع فاز مطالعاتي برنامه «توزيع كيف الكترونيك» در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي اظهار داشت: در اين رابطه سفارش‌هايي به برخي از پژوهشگران و توليدكنندگان داده‌ايم و اميدواريم با انجام كارهاي اوليه، بتوانيم از سال تحصيلي 91 ـ 1390 اين برنامه را با توزيع 5 هزار كيف الكترونيك در برخي از مقاطع تحصيلي، به‌ صورت آزمايشي اجرا كنيم.
وي درباره ملاك‌هاي انتخاب اين جمعيت آماري تصريح كرد: اين موضوع نيازمند اتمام مطالعات در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي است اما به‌طور كلي آمادگي دانش‌آموزان و آموزش ديدن معلمان در رابطه با محتواي الكترونيك، مهمترين ملاك و شاخص انتخاب جمعيت 5 هزار نفري دانش‌آموزان است.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي افزود: علاوه‌ بر اين، در دسترس بودن مدارس جهت حضور مستمر كارشناسان سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي براي برطرف كردن مشكلات احتمالي و نظارت بر اجراي طرح، ملاك ديگر انتخاب اين جامعه آماري است.
حجت‌الاسلام محمديان تصريح كرد: محتواي كيف الكترونيك همان محتواي آموزش رسمي و كمك آموزشي نظام آموزش و پرورش است اما به‌دنبال آن هستيم تا محيط يادگيري دانش‌آموزان را در محيط مجازي قرار دهيم و توليد محتواي آموزشي را از كتاب كاغذي به محيط مجازي و چند رسانه‌اي منتقل كنيم تا دانش‌آموزان بتوانند به ‌صورت كتاب الكترونيك (ebook) آموزش ببينند.

تاریخ خبر جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۸۹