اخبار / وزارت آموزش و پرورش / تمام مدارس كشور تا سال 91 به اينترنت ملي متصل مي‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تمام مدارس كشور تا سال 91 به اينترنت ملي متصل مي‌شود

وزير آموزش و پرورش گفت: با پيش‌بيني يك برنامه دو ساله و تا پايان سال تحصيلي 91 ـ 1390 تمام مدارس كشور به همراه 8 هزار مجتمع آموزشي روستايي به شبكه اينترنت ملي متصل خواهند شد به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، حميدرضا حاجي‌بايايي در حاشيه مراسم افتتاح شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك و كامپيوتر (الكامپ) كه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار شد، درباره جزئيات تفاهم‌نامه امضاء شده ميان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي اتصال مدارس به شبكه اينترنت ملي، اظهار داشت: اين تفاهم‌نامه براي اتصال 60 هزار مدرسه به اينترنت ملي امضاء شده است كه البته بيش از اين نيز برخي همكاري‌ها در اين رابطه وجود داشته است.

وي افزود: بخشي از زيرساخت‌هاي لازم براي اتصال مدارس به شبكه اينترنت ملي آماده شده و آماده‌سازي بخشي ديگر از آن نيز در اين تفاهم‌نامه مورد تأكيد قرار گرفته است.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر 15 هزار مدرسه به شبكه اينترنت ملي متصل شده‌اند و براي اتصال 45 هزار مدرسه ديگر نيز بايد به سمت عملياتي شدن برنامه‌ها و آمادگي زيرساخت‌ها حركت كنيم.

حاجي‌بابايي افزود: ما اين آمادگي را داشتيم كه اتصال 45 هزار مدرسه باقيمانده به شبكه اينترنت ملي را در سال تحصيلي جاري انجام دهيم اما با توجه به فراهم نبودن برخي از زيرساخت‌ها از سوي وزارت ارتباطات، با پيش‌بيني يك برنامه دو ساله در طول سال تحصيلي 90 ـ 1389 و 91 ـ 1390 تمام مدارس كشور و مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي به اينترنت ملي متصل خواهند شد.

* لزوم اقدام براي هوشمندسازي تمام مدارس در يك دوره پنج ساله

وزير آموزش و پرورش درباره ميزان هوشمندسازي مدارس و زمان اتمام اين طرح در سراسر كشور تأكيد كرد: اراده من اين است كه در يك دوره پنج ساله، مدارس سراسر كشور هوشمندسازي شوند البته درجه هوشمندي مدارس متفاوت است و اصل اين كار نيز پايان ندارد.

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: در حال حاضر 14 هزار مدرسه با درجات گوناگون هوشمند سازي شده‌اند و با اتصال 20 هزار مدرسه به شبكه اينترنت ملي به سمت هوشمندسازي آنها نيز پيش خواهيم رفت؛ در واقع به هر ميزان كه اتصال به شبكه در مدارس برقرار شود و به هر تعدادي كه سيستم رايانه‌اي به آنها تعلق يابد، جريان هوشمندسازي در مدارس آغاز مي‌شود.

* امكان مشاركت اولياء در بازسازي مدارس

وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره دليل محدوديت مشاركت از سوي اولياء دانش‌آموزان براي نوسازي و بازسازي مدارس فرسوده تصريح كرد: مشاركت اولياء در نوسازي و بازسازي مدارس با نظارت سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور بلامانع است.

حاجي‌بابايي همچنين درباره وضعيت تأمين معلمان ورزش براي مدارس كشور خاطرنشان كرد: اين كار انجام شده است البته بايد توجه داشت كه تمام مدارس يكباره داراي معلم ورزش نمي‌شوند.

وي گفت: در شهر تهران از حدود يك ماه پيش تاكنون حدود 500 مدرسه داراي معلم ورزش شده‌اند و بايد به سمتي حركت كنيم كه وجود معلمان ورزش در مدارس كشور تكميل ‌شود.

* هيچ كاري بدون ورود بخش خصوصي 100درصد به نتيجه نمي‌رسد

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشي در مورد راه‌هاي استفاده آموزش و پرورش از بخش خصوصي به ويژه در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات تاكيد كرد: آموزش و پرورش در حال حاضر در بسياري از بخش‌ها از همكاري بخش خصوصي بهره مي‌گيرد كه البته بايد سعي شود تا ورود بخش خصوصي به اين حوزه‌ها بيشتر شده تا كارها با سرعت بيشتري انجام شود.

حاجي بابايي خاطرنشان كرد: امكان تحقق 100 درصدي هيچ كاري بدون ورود بخش خصوصي وجود ندارد.

به گزارش توانا، شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك و‌ كامپيوتر (ايران الكامپ 2010) با محوريت توسعه تجارت الكترونيك و دولت الكترونيك از امروز به مدت چهار روز كاري با مشاركت سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران پذيراي عموم علاقه‌مندان بوده و دستاوردهاي نهادهاي مختلف در زمينه توسعه دولت الكترونيك را ارائه مي‌دهند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۹