اخبار / دانشگاهی / تمام دانشجویان علوم پزشکی بیمه حوادث می شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تمام دانشجویان علوم پزشکی بیمه حوادث می شوند

مدیر امور رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت از ارائه بیمه حوادث به تمامی دانشجویان علوم پزشکی ورودی سال تحصیلی جدید خبر داد. پونه جهانگیری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشگاههای علوم پزشکی مکلف هستند که تمامی دانشجویان را بدون هزینه تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهند که برای سال تحصیلی جدید نیز این اتفاق رخ می دهد. وی افزود: بیمه حوادث دانشجویی به این معنی است که دانشجویان بدون قید زمان و مکان در تمامی ساعات شبانه روز بیمه حوادث می شوند. جهانگیری خاطرنشان کرد: از سال 85 تاکنون برای ایجاد رقابت میان شرکت های بیمه و تمایل آنها به قرارداد با دانشگاهها و همچنین درخواست دانشگاهها مبنی بر اینکه یک شعبه بیمه ای در شهر آن دانشگاه خدمات اش با شعبه دیگر متفاوت است، تعداد شرکت های بیمه ای که می توانند با دانشگاهها قرارداد ببندند، افزایش یافت.وی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت های ایران، دانا، سینا، البرز، رازی و کارآفرین از شرکت های بیمه ای هستند که به دلیل فراوانی و تقاضای دانشگاهیان با آنها موافقت نامه امضا می شود.مدیر امور رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: پس از امضای موافقت نامه میان معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با بیمه و ابلاغ موافقت نامه به دانشگاهها، آنها می توانند با شرکت های بیمه قرارداد امضا کنند. وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها مکلف هستند که از بین این شرکتها یک شرکت را انتخاب و با آن قرارداد امضا کنند و پس از آن کارت بیمه حوادث دانشجو از سوی نمایندگی صادر می شود و اگر خلاف موافقت ها نامه عمل شود معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت آن را حل و فصل می کند.
جهانگیری اضافه کرد: علت قرارداد دانشگاهها به صورت مستقل این است که هزینه سرجمع دانشجویان با نرخ پایین تری برای دانشگاهها تمام می شود.
وی گفت: موافقت نامه به زودی به امضا می رسد و قرارداد دانشگاه ها اول آبان ماه انجام می گیرد. علت انتخاب اول آبان نیز این است که تا آن زمان ثبت نام دانشجویان و ظرفیت تکمیلی بهمن ها به دانشگاه ها اعلام شده است.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲