اخبار / کنکور سراسری / تغییرات کنکور سراسری 1390 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تغییرات کنکور سراسری 1390

وی یادآور شد: سوابق تحصیلی تنها برای کنکوریهای فارغ التحصیل سال 84 به بعد که سوابق تحصیلی دارند اعمال می شود و برای سایر داوطلبان نمره آزمون ملاک عمل خواهد بود. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح برخی تغییرات کنکور 1390 از اختصاص کد رهگیری برای دانش آموزان خبر داد و گفت: ثبت نام آزمون سراسری سال 90 با تأکید بر تأثیر نمرات دروس به جای معدل از 16 آذرماه آغاز می شود و در 28 آذر به پایان می رسد.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: کارگروه ماده 4 کنکور متشکل از وزرای علوم و آموزش و پرورش تاکنون تصمیمی درباره تغییر در نحوه سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور 90 نگرفته است از این رو هنوز قطعی نشده است که چند درصد سوابق تحصیلی کنکورهای 90 در قبولی اعمال می شود.

وی اظهار داشت: در نتیجه فعلا مانند سال گذشته همان 15 درصد اعمال می شود با این تفاوت که در کنکور 90 دیگر معدل تأثیر گذار نیست و نمرات دروس به عنوان سوابق تحصیلی لحاظ می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای اینکه که ما بتوانیم فایل سوابق تحصیلی کامل داوطلبان کنکور 90 را در اختیار داشته باشیم قرار بر این است که آموزش و پرورش به هر داوطلب یک کد رهگیری بدهد و داوطلب نیز این کد را که در واقع کد سوابق تحصیلی است مانند شماره شناسنامه و سایر مشخصات در فرم ثبت نام درج کند.

وی یادآور شد: سوابق تحصیلی تنها برای کنکوریهای فارغ التحصیل سال 84 به بعد که سوابق تحصیلی دارند اعمال می شود و برای سایر داوطلبان نمره آزمون ملاک عمل خواهد بود.

سرورالدین با اشاره به تعداد داوطلبانی که در کنکور 90 سابقه تحصیلی ندارند گفت: تعداد زیادی نخواهند بود شاید تعداد افرادی که سابقه تحصیلی ندارند تنها حدود زیر 5 درصد باشد.

وی اظهار داشت: ثبت نام کنکوریهای 90 از 16 تا 28 آذرماه انجام و آزمون طی روزهای 9 تا 11 تیرماه 90 برگزار می شود.

تاریخ خبر جمعه ۰۷ آبان ۱۳۸۹