اخبار / دانشگاهی / تغییرات آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت اعلام شد - حذف استعدادتحصیلی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تغییرات آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت اعلام شد - حذف استعدادتحصیلی

<>به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دوره‌های دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و برای اولین بار آزمون دوره‌های دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های داروسازی از این آزمون جدا شده است.

<>آزمون دوره‌های دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های داروسازی به صورت جداگانه در ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های داروسازی از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ انجام می‌گیرد.

<>آزمون رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی در ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در یک نوبت برگزار خواهد شد و ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سایر رشته‌ها (به جز داروسازی) نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

<>پذیرفته شدگان این آزمون، دانشجوی ورودی بهمن ماه (نیمسال دوم) سال ۱۴۰۲ خواهند بود.

<>درس استعداد تحصیلی از مواد امتحانی تمامی رشته‌ها حذف خواهد شد.

<>درس زبان انگلیسی به عنوان یکی از دروس امتحانی با ۳۰ سوال برای تمامی رشته‌ها شامل سوالات عمومی و تخصصی آن رشته خواهد بود.

<>پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۱ و نیز دانشجویان دوره روزانه و غیر روزانه در حال تحصیل مقطع دکتری سالهای قبل، می‌توانند در آزمون سال ۱۴۰۲ ثبت نام و شرکت کنند و در صورت پذیرش، باید انصراف قطعی خود از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

<>متقاضیان استفاده از امتیاز استعداد درخشان توجه نمایند طبق آئین نامه جدید تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، داوطلبان واجد شرایط در هر مقطع فقط یک نوبت مشروط بر اینکه بیش از دو سال از زمان فارغ التحصیلی آنها نگذشته باشد، مجاز به استفاده از این امتیاز هستند. شرکت در جلسه آزمون (اعم از قبولی یا عدم قبولی) به منزله استفاده تلقی می‌شود.


<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱