اخبار / دانشگاهی / تغییر زمان انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تغییر زمان انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی

زمان انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به روز شنبه ۲۵ آذر موکول شد.

<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با وجود اعلام دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی درباره آغاز مرحله تکمیل ظرفیت چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از ۲۲ آذر، این زمان به ۲۵ آذر ۹۶ موکول شد.

<>داوطلبان چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که مجاز به انتخاب رشته محل شده‌اند (اعم از پذیرفته شدگان و مردودین) می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش آموزش پزشکی، رشته محل خود را انتخاب کنند.

<>ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری ۶۰۷ نفر است که از این تعداد، ۷۷ نفر به رشته‌هایی که صرفا جهت داوطلبان با سهمیه مناطق محروم است اختصاص دارد و ۵۳۰ نفر به سهمیه آزاد اختصاص دارد.

<>رشته‌هایی که صرفا جهت داوطلبان با سهمیه مناطق محروم است شامل ارتوپدی، بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، جراحی کلیه و مجاری ادراری است.

<>رشته‌هایی که داوطلبان سهمیه آزاد می‌توانند انتخاب کنند، شامل بیماری‌های داخلی، بیماری‌های عفونی و گرمسیری، بیهوشی، پزشکی اجتماعی، پزشکی خانواده، پزشکی قانونی، پزشکی ورزشی، جراحی عمومی، روانپزشکی، زنان و زایمان، طب اورژانس، طب کار، کودکان است.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶