اخبار / دانشگاهی / تغییر روند فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تغییر روند فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از تغییر روند فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: موسسات باید برای جذب دانشجوی خارجی به داخل کشور تلاش کنند.
<>دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آمار موسسات اعزام دانشجو به خارج گفت: کارگروه موسسات اعزام دانشجو به خارج از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و چند وزارتخانه دیگر تشکیل شده است و دبیرخانه این کارگروه در وزارت علوم مستقر شده است.

<>وی افزود: برنامه ای که ما برای موسسات اعزام دانشجو در نظر گرفته ایم این است که وضع فعلی این موسسات را تغییر دهیم و اگر قرار است تمدیدی صورت گیرد، موسسه ای تمدید شود، که یک طرفه کار نکند.

<>قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآورشد: درحال حاضر این موسسات دانشجوی ایرانی به خارج اعزام می کنند، این درحالی است که، این روند مربوط به ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته است.

<>وی ادامه داد: ما شاهد هستیم که در کنکور بارها اعلام شده چند هزار ظرفیت و صندلی خالی مانده، از طرفی نیز کیفیت دانشگاه ها ارتقاء یافته و توانمندی دانشگاه ها بالا رفته و چند هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایرانی تحصیل می کنند.

<>اکبری افزود: بنابراین موسسات اگر بخواهند ادامه فعالیت بدهند، قطعا در آینده به شرطی به آنها اجازه فعالیت داده خواهد شد، که به ازای هر اعزامی، در مقابل دانشجویان خارجی را نیز به داخل کشور بیاورند. در واقع این موسسات نیز باید خود را آماده کنند که دیگر با روند فعلی نمی توانند فعالیت کنند.

<>

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵