اخبار / دانشگاهی / تغییر در نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تغییر در نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی

<>دکتر محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پذیرش دانشجو در شاخه های پزشکی به ویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به صورت مستقیم نیست. در واقع پذیرش دانشجو در مقطع دکتری حرفه ای به صورت مستقیم صورت نمی گیرد.

<>وی افزود: در بسیاری از دانشگاه ها، ابتدا دانشجوی لیسانس می گیرند و دانشجویان لیسانس برای ورود به دکتری حرفه ای آزمون می دهند. لیسانس های فیزیک، شیمی، پیراپزشکی می توانند برای ورود به دوره بالاتر آزمون دهند.

<>رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در ایران هم پیشنهاد داده ایم که وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجو در پزشکی تجدیدنظر کند و ابتدا دانشجوی لیسانس تربیت کند و از فارغ التحصیل لیسانس برای ورود به دکتری حرفه ای آزمون بگیرند.

<>وی افزود: این کار هم اکنون به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است و پیشنهاد ما به وزارت بهداشت این است که همه دانشگاه های کشور به این شیوه پذیرش داشته باشند.

<>زاهدی خاطرنشان کرد: مذاکراتی هم با وزارت بهداشت در این زمینه انجام شده است و به توافقاتی دست یافته ایم.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸