اخبار / دانشگاهی / تعیین تکلیف رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد تا پایان آبان ماه 94 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تعیین تکلیف رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد تا پایان آبان ماه 94

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تعیین تکلیف رشته محل های بدون مجوز دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان آبان ماه امسال خبر داد.به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر روز یکشنبه در حاشیه دوازدهمین همایش بین المللی علوم و فناوری غشاء در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت رشته محل های فاقد مجوز دانشگاه آزاد در دست بررسی است و طبق توافقی که با دانشگاه آزاد داشتیم تا آخر آبان ماه تکلیف آنها مشخص خواهد شد.
وی افزود: به دلیل بالا بودن آمار رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد، کمیته ویژه 5 نفره به صورت چند شیفت مشغول بررسی وضعیت این رشته محل ها است.
شریعتی پیش بینی کرد بعد از اتمام بررسی ها، رشته محل های فاقد مجوز دانشگاه آزاد به سه دسته تقسیم خواهند شد که دسته اول، مورد تایید قرار خواهند گرفت و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
وی ادامه داد: دسته دوم نیز رشته محل هایی هستند که از نواقص جزئی برخوردارند و مستندات لازم را ندارند که آنها را به دانشگاه آزاد برمی گردانیم و پس از رفع نقص، این گروه را نیز تایید خواهیم کرد.
معاون وزیرعلوم خاطرنشان کرد: تعدادی از رشته محل ها هم هستند که از اساس، شاخص های آموزش عالی را برای فعالیت ندارند که آنها قطعا جمع خواهد شد و آمار این گروه را بعد از اتمام بررسی ها اعلام خواهیم کرد.
وی به دانشجویانی که در رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد درس می خوانند اطمینان خاطر داد که مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد.
به گفته شریعتی، درصورت حذف برخی رشته محل های دانشگاه آزاد، ترتیبی داده می شود تا دانشجویان درحال تحصیل آنها بتوانند یا تغییر رشته بدهند و یا به واحدهای معتبر منتقل شوند و در هر حال، منافع دانشجویان با هماهنگی ریاست دانشگاه آزاد لحاظ خواهد شد.
وی درخصوص آمار رشته محل های بدون مجوز دانشگاه آزاد نیز گفت: در مجموع از ابتدا حدود سه هزار رشته محل دانشگاه آزاد، مجوز نداشتند و بیشتر مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی بودند که البته بسیاری از آنها رسیدگی شده است.
معاون وزیر علوم ابراز امیدواری کرد در بازه زمانی کوتاه باقی مانده، هرچه سریعتر تعیین تکلیف رشته محل های بدون مجوز دانشگاه آزاد صورت گیرد و واحدهای این دانشگاه هم مانند دیگر زیرنظام ها در روال طبیعی همه موسسات آموزش عالی کشور قرار گیرند و مجوزهای مربوطه را از مسیر شورای گسترش آموزش عالی دریافت کنند.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴