اخبار / دانشگاهی / تعیین 10واحد دانشگاه آزاد برای رقابت با دانشگاههای برتر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تعیین 10واحد دانشگاه آزاد برای رقابت با دانشگاههای برتر

<>معاون آموزشی دانشگاه آزاد تاکید کرد: تعیین دست کم 10 واحد برای ورود به رقابت کیفی جدی و اساسی با دانشگاه‌های برتر کشور و منطقه از برنامه‌های ماست.

<>

<>محمد حسین غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به تسریع در روند ارتقای اعضای هیئت علمی، گفت: در گذشته 700 پرونده درخواست ارتقای اعضای هیئت علمی در نوبت بود اما در حال حاضر تعداد این پرونده ها در تمامی حوزه ها به جز علوم انسانی به صفر رسیده است.

<>

<>برای تسریع در روند بررسی تقاضای اعضای هیئت علمی تعداد کمیسیون‌ها و اعضای آنها افزایش یافته. پرونده‌های مربوط به ارتقای اعضای هیئت علمی در تمامی گرایش‌ها به جز حوزه علوم انسانی به صفر رسیده است اما روند بررسی درخواست ارتقای اعضای هیئت علمی حوزه علوم انسانی به دلیل تغییر ریاست مدتی طول کشید.

<>

<>وی تصریح کرد: روند ارتقای اعضای هیئت علمی از زمانی که پرونده ها به هیئت ممیزه انتقال یابد 2 تا 3 ماه طول می کشد اما زمانی که درخواست ها ارائه شود به کمیته های تخصصی ارائه می گردد و بعد از بررسی در این کمیته ها به هیئت ممیزه ارسال می گردد.

<>

<>غریبی با اشاره به اینکه معیار های ارتقای اعضای هیئت علمی در این دانشگاه براساس آیین نامه وزارت علوم صورت می گیرد، اظهارکرد: چاپ مقاله و کتاب،‌ اجرای طرح های پژوهشی در سطوح ملی و ...،‌ شرکت در کنفرانس ها ازجمله فعالیت های علمی مورد بررسی در ارتقای اعضای هیئت علمی است. ضمن اینکه تعداد پایان نامه های راهنمایی شده و فعالیت های اجرایی نشیر سمت های اجرایی از جمله دیگر مواردی است که در کسب امتیاز برای ارتقای اعضای هیئت علمی مؤثر است.

<>

<>معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در گذشته نزدیک به 700 پرونده ارتقای اعضای هیئت علمی در انتظار مانده بود اما در حال حاضر هیچ پرونده ای در نوبت انتظار نداریم ضمن اینکه پرونده های در حال انتظار برای کسب امتیاز های فرهنگی هم بعد از ارائه امتیازها به واحد ها بازگردانده شد.

<>

<>غریبی در ادامه سخنانش به اجلاس سراسری معاونین آموزشی دانشگاه آزاد که در واحد نجف آباد برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته برنامه راهبردی در حوزه آموزشی را تدوین و موضوعات راهبردی و راهبردها را استخراج کردیم.

<>

<>معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد یکی دیگر از اولویت‌های ماست اظهار کرد: ارتقای تعداد اعضای هیئت علمی و افزایش نسبت استاد به دانشجو، همچنین روز آمدی برنامه‌ها و واحدهای درسی از جمله دیگر برنامه‌های این حوزه می‌باشد.

<>

<>وی با تاکید بر اینکه ارائه تصویر جدید از دانشگاه آزاد از جمله دیگر برنامه‌های این دانشگاه در حوزه آموزشی است، افزود: انعکاس پتانسیل دانشگاه آزاد به شیوه مناسب در رسانه‌ها و اطلاع رسانی به مردم یکی از بحث‌هایی است که در حوزه آموزشی دنبال می‌شود.

<>

<>غریبی ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های ما فرایند تخصصی سازی با هدف بهره گیری از حداکثر پتانسیل دانشگاه است که از طریق به کار گیری نیازهای موجود در حوزه‌های تخصصی، پتانسیل نیروی انسانی و پروژه‌های علمی و افزایش شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده است.

<>

<>معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روند جذب عضای هیئت علمی بر اساس اعلام نیاز واحدها صورت می‌گیرد. اسامی متقاضیان بعد از ثبت نام به واحدها و شورای جذب استان ارسال شده و در نهایت به سازمان مرکزی ارسال می‌شود.

<>وی در همین زمینه افزود: دانشجویان دکتری که در آزمون جامع شرکت کرده باشند و دانشجویان فارغ التحصیل دوره دکترا می‌توانند در این فراخوان ثبت نام کنند.

<>وی با اشاره به اینکه سال گذشته 8400 نفر ثبت نام کرده‌اند و در حال حاضر پرونده این افراد در شورای استان‌ها بررسی شده و در حال ارسال به واحد مرکزی است، افزود: ازبین این تعداد فقط 5000 نفر پذیرفته خواهند شد ضمن اینکه در سال آینده هم بعد از بررسی متقاضیانی که امسال ثبت نام کرده اند همین تعداد پذیرش می شوند و در سال 94 جذب خواهند شد.

<>

<>غریبی با اشاره به اینکه نسبت استاد تمام وقت به دانشجو تقریبا یک به42 است گفت: دانشگاه آزاد 30 هزار استاد تمام وقت دارد که با جذب 5000 عضو هیئت علمی در سال جاری این نسبت به یک به 41 یا یک به 38 کاهش پیدا می‌کند.

<>

<>وی در پاسخ به سوألی مبنی بر کاهش زمان تحصیل دوره کارشناسی به سه سال گفت: دانشجویان می توانند با شرکت در ترم های تابستانی زمان تحصیل خود را به سه سال کاهش دهند باتوجه به اینکه دروس تخصصی در ترم های تابستانه ارائه می شود.

<>

<>معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص افزایش رشته های دانشگاهی اظهار کرد: باتوجه به تقاضای واحدها و میزان امکانات و تناسب پتانسیل علمی واحدها می توان رشته ها را افزایش داد. طی یک سال و نیم گذشته تعداد زیادی رشته تصویب شده است.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳