اخبار / تحصیلات تکمیلی / تعرفه‌هاي خريد خدمت دانشجويان از اين ترم اجرايي مي‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تعرفه‌هاي خريد خدمت دانشجويان از اين ترم اجرايي مي‌شود

مدير كل امور دانشجويان داخل وزارت علوم گفت: تعرفه‌هاي خريد يا لغو تعهد خدمت دانشجويان با تأييد وزير علوم بر اساس هزينه‌هاي نوبت دوم تصويب شده است و از اين ترم اجرايي مي‌شود. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، محمد بذرافشان، در سي و نهمين نشست معاونان آموزشي وزارت علوم افزود: دانشجوياني كه خواستار خريد تعهد خدمتي خود هستند، بايد مبلغي را پرداخت كنند كه اين مبلغ هر سال 15 درصد افزايش پيدا مي‌كند.
وي گفت: تغييراتي در آيين‌نامه انتقال خارج به داخل صورت پذيرفته، در اين آيين‌نامه با توجه به عمر دو ساله آن براي تاييد به وزير علوم ارسال شده و منتظر اعلام وزير هستيم.
بذرافشان با بيان اينكه در كميسيون مركزي موارد خاص بازديدهاي نظارتي آغاز شده است، گفت: در كميسيون مركزي موارد خاص بازديدهاي نظارتي آغاز شده و آيين نامه موجود در حال بازنگري است. مصوبات دو بخش انتقال دانشجويان خارج به داخل و كميسيون موارد خاص لازم‌الاجراست و بايد اجرايي شود.
وي اظهار كرد: دانشگاه‌هاي منتخب هر استان بايد نسبت به برگزاري كارگروه‌هاي ويژه كارشناسان و دانشجويان نظام وظيفه دانشگاه‌هاي تابع وزارت علوم جلسات پرسش و پاسخ را برگزار كنند.
مدير كل امور دانشجويان داخل وزارت علوم افزود: مدارك صادرشده از سوي دانشگاه‌ها طي مراحلي به دارالترجمه‌هاي رسمي براي ترجمه رسمي و پس از آن براي تأييد به قوه قضائيه و سپس به وزارت امور خارجه ارجاع داده مي‌شود كه سعي داريم حلقه وسط را براي كوتاه شدن مسير كاهش دهيم.
وي گفت: طي صحبت‌هايي كه شده دانشگاه‌ها و استان‌هايي كه نمايندگي وزارت امور خارجه را دارند و تعداد آنها 11 استان است بايد براي تأييد مدارك به نمايندگان امور خارجه در استان‌ها تفويض اختيار كنند.
بذرافشان با اشاره به مراجعات روزانه براي تأييد مدرك به وزارت علوم در طول يك ماه گذشته اظهار كرد: در مجموع 5 هزار و 425 نفر به اداره كل امور دانشجويان داخل وزارت علوم مراجعه كردند كه بيشتر اين مراجعات از تهران بود.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹