اخبار / دانشگاهی / تصویب رشته های جدید معماری - دکتری تکنولوژی معماری می‌آید به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تصویب رشته های جدید معماری - دکتری تکنولوژی معماری می‌آید

<>کارگروه تخصصی هنر شورای تحول علوم انسانی با ارایه گزارش عملکردی از تصویب رشته های جدید در معماری خبر داد.

<>به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه تخصصی هنر، شورای تحول علوم انسانی با ارایه گزارش عملکردی از فعالیت های این کارگروه، از تصویب طرح بازنگری دوره کارشناسی ارشد معماری و انرژی از کارگروه فناوری و صنعت ساختمان خبر داد.

<>براساس این گزارش،بازنگری برنامه دوره دکتری معماری ، برنامه درسی و سرفصل دکتری معماری منظر و دکتری تکنولوژی معماری تصویب شد.

<>اعضای کارگروه های سه گانه فرعی معماری و شهرسازی تصویب شده و مقرر شد مکاتبه با وزارت علوم و هرگونه قرارداد برای حمایت از تألیف و تدوین کتب و منابع درسی متناظر با سرفصل های مصوب کارگروه معماری، با هماهنگی این کارگروه باشد.

<>براساس این گزارش، برنامه درسی کارشناسی ارشد مهندسی معماری منظر ، دکتری معماری منظر ، کارشناسی ارشد تکنولوژی (فناوری) معماری با گرایش های معماری، بیونیک و معماری دیجیتال، کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و ساخت، کارشناسی ارشد مدیریت ساخته ها، کارشناسی ارشد معماری و انرژی، برنامه رشته کارشناسی ارشد مرمت و احیاء ابنیه و بافت های تاریخی با دو گرایش؛ حفاظت و مرمت میراث معماری وحفاظت و مرمت میراث شهری، دکتری شهرسازی و کارشناسی مهندسی شهرسازی تصویب شد.

<>همچنین گزارش کارگروه فرعی معماری مبنی بر تأئید سرفصلهای دروس ارائه شده از دانشگاه علم و صنعت ایران به منظور تسویه حساب با مجریان مربوطه تصویب شده و پیش‌نویس سند تحول و ارتقاء معماری و شهرسازی تدوین شد.

<>براساس این گزارش، مباحثی پیرامون برنامه دکتری رشته معماری اسلامی و ضرورت ابقاء یا حذف واژه «اسلامی» با توجه به وضعیت موجود این رشته و نگرانی برخی اعضاء کارگروه از عدم کارآیی این رشته با سرفصل و اساتید موجود مطرح شد.

<>همچنین برنامه ریزی برای برگزاری نشست تخصصی پیرامون چیستی، مفهوم شناسی و مبانی نظری «معماری اسلامی» در سه سطح اعضاء کارگروه معماری شورای تحول،‌ اساتید معماری دانشگاه‌های تهران و اساتید معماری دانشگاه‌های کشور انجام شد.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴