اخبار / دانشگاهی / تصویب 473 رشته محل جدید دانشگاه آزاد در شورای گسترش آموزش عالی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تصویب 473 رشته محل جدید دانشگاه آزاد در شورای گسترش آموزش عالی

در آخرین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۳، گزارشی از روند تصویب رشته محل‌های جدید این دانشگاه در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری قرائت شد که این گزارش از تصویب ۴۷۳ رشته محل جدید خبر می‌داد که ۳۵۰ رشته محل آن در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکتری بوده است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آخرین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.
وی با بیان اینکه بنده حساسیت ویژه‌ای نسبت به ارتقاء رتبه اساتید و اعضای هیات علمی دارم، گفت:اگر پرونده‌ای در این رابطه باقی مانده است مربوط به کم کاری استان هاست، نباید حقوق افراد تنها به دلیل کم کاری و اهمال بخشی از نهاد اداری دانشگاه ضایع شود. همچنین ارتقای رتبه علمی اعضای علمی دانشگاه مربوط به حیثیت علمی و کیفیت دانشگاه است و به این منظور در سال گذشته توجه جدی به این مقوله شده است و این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود به موضوع اعتبارات مورد نیاز تعمیر و نگهداری تجهیزات پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای به همین نام باید تشکیل شود تا خارج از مقررات و آیین نامه امور مالی و معاملاتی در زمینه تعمیر و نگهداری تجهیزات پژوهشی دانشگاه که بخش قابل توجهی از آن‌ها بسیار با ارزش و خاص هستند اقدام کند. 
رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تاکید کرد: باید در این زمینه استان‌ها فعال شوند و فرآیند بررسی ارتقای اساتید را سرعت ببخشیم زیرا بر اساس آمار‌ها و اطلاعات، تعداد زیادی از مربیان، استادیاران و دانشیاران ما هم اکنون قابلیت ارتقاء رتبه را دارند و سرعت بخشی به فرآیند بررسی پرونده‌ها در ‌‌نهایت به منفعت دانشگاه خواهد بود.
دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به موضوع تصویب رشته محل‌های جدید در شورای گسترش وزارت علوم نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توافقی که با دو وزیر سابق علوم در دولت یازدهم داشته، در ازای انحلال ۴۱ واحد علوم تحقیقات خود مجوز تمامی رشته محل‌هایی که از این واحد‌ها به واحدهای دیگر سرریز شده بود را دریافت کرده است و صورت جلسه این توافق نیز موجود است.
وی تاکید کرد: بنابراین تمامی رشته محلهای مذکور در دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز بوده و کسی نمی‌تواند اعتبار آن‌ها را زیر سوال ببرد و مطمئنا دوستان ما در وزارت علوم و شورای گسترش نیز به این موضوع واقف هستند.
جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با وزیر علوم
دکتر میرزاده همچنین از برگزاری جلسه با وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: با‌شناختی که از وزیر علوم داریم امیدوارم این جلسه نتایج خوبی را به همراه داشته باشد و بخش قابل توجهی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی حل شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود به موضوع اعتبارات مورد نیاز تعمیر و نگهداری تجهیزات پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای به همین نام باید تشکیل شود تا خارج از مقررات و آیین نامه امور مالی و معاملاتی در زمینه تعمیر و نگهداری تجهیزات پژوهشی دانشگاه که بخش قابل توجهی از آن‌ها بسیار با ارزش و خاص هستند اقدام کند.
دکتر میرزاده در پایان از تجمیع کمیسون‌های موارد خاص در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در دانشگاه شاهد فعالیت چندین کمیسیون خاص در چند معاونت هستیم که آیین نامه تجمیع تمامی این کمیسیون‌ها باید تدوین شده تا در سال آینده و در جلسات هیات رئیسه بررسی و تصویب شود.
مصوبات آخرین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی
باید فرآیند بررسی ارتقای اساتید را سرعت ببخشیم زیرا بر اساس آمار‌ها و اطلاعات، تعداد زیادی از مربیان، استادیاران و دانشیاران ما هم اکنون قابلیت ارتقا رتبه را دارند و سرعت بخشی به فرآیند بررسی پرونده‌ها در ‌‌نهایت به منفعت دانشگاه خواهد بود 
مصوبات آخرین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با گزارش معاونت بین الملل این دانشگاه در رابطه با فعالیت واحد لبنان آغاز شد. گزارشی که همراه با نظرات تخصصی کمیسیون هیات رئیسه برای تصمیم گیری نهایی به هیات امنای مرکزی ارائه خواهد شد.
مچنین دکتر غریبی معاون آموزشی دانشگاه نیز گزارشی از تقویم آموزشی در سال ۹۵-۹۴ دانشگاه برای حاضرین قرائت کرد و اعضای هیات رئیسه با موضوعات و جزییات این تقویم موافقت کردند. مصوبه دیگر این جلسه موضوع عملکرد هیات ممیزه دانشگاه بود که بدین ترتیب ارسال پرونده‌ها و سرعت بخشیدن به آن از سوی استان‌ها مورد تایید و تاکید اعضای هیات رئیسه دانشگاه قرار گرفت.
همچنین مقرر شد سازمان مرکزی دانشگاه، سازمان سما و واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه به کلیه کارکنان غیر هیات علمی تمام وقت مجوزدار به میزان ۱۵درصد مبلغ حکم کارگزینی به شرط تأمین اعتبار به عنوان کمک هزینه آغاز سال نو پرداخت کنند.
همچنین در این جلسه از تصویب ۴۷۳ رشته محل در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در دوران مدیریت جدید دانشگاه خبر داده شد که ۳۵۰ رشته محل آن در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکتری است.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳