اخبار / دانشگاهی / تشریح نحوه آموزش دانشجویان از مهرماه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تشریح نحوه آموزش دانشجویان از مهرماه

<>وزیر علوم با تاکید بر این‌که آموزش دانشجویان از مهرماه قطعا به صورت "حضوری" خواهد بود، اظهار کرد: دانشگاه‌ها مختار هستند از آموزش مجازی به عنوان آموزش مکمل در دانشگاه‌ها استفاده کنند، اما اصل آموزش حضوری خواهد بود.

<>به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، در جمع خبرنگاران به نحوه برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در زمینه موارد مربوط به برگزاری کنکور سراسری دو نهاد مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم می‌گیرند که ما در اجرای تصمیمات این دو نهاد را ملاک عمل قرار می‌دهیم و اگر قوانین مجلس شورای اسلامی قبل از مصوبات شورا باشد و در تناقض با یکدیگر نباشد ما حتما مصوبات شورا را مدنظر قرار می‌دهیم و موظفیم به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنیم.

<>وزیر علوم تاکید کرد: خوشبختانه قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور با هم تناقضی ندارند و ما سعی می‌کنیم به گونه‌ای عمل کنیم که به همه مصوبات قانونی عمل شود.

<>وی در خصوص نحوه آموزش دانشجویان از مهرماه سال جاری نیز گفت: آموزش دانشگاه‌ها کاملا به صورت حضوری برگزار می‌شود اما دانشگاه‌ها می‌توانند در موارد خاصی که لازم باشد به صورت تلفیقی هم آموزش حضوری را پیگیری کنند و هم آموزش مجازی. اما آموزش مجازی به صورت تکمیلی خواهد بود تا برای تفهیم بیشتر مطالب به دانشجویان کمک کند.

<>وی در خصوص فاصله قانونی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نیز تاکید کرد: تاریخ برگزاری کنکور کاملا حساب شده و کارشناسی شده است و جابه‌جایی تاریخ برگزاری آزمون‌ها نظم را به هم خواهد ریخت.

<>وی تاکید کرد: در دوران شیوع کرونا ویروس بحث برگزاری کنکور تحت شرایط خاصی صورت می‌گرفت و با توجه به شرایط شیوع کرونا برگزار می‌شد اما با توجه به حضوری شدن دانشگاه‌ها در حال حاضر زمان برگزاری آزمون‌ها نیز طبق برنامه کارشناسی شده سابق انجام خواهد شد چرا که اگر کنکور جابه‌جا شود نظم و نظام آموزشی در آغاز سال تحصیلی به هم می‌ریزد و ما موظف هستیم طبق زمانبندی کارشناسی کنکور را برگزار کنیم.

<>وی در پایان در خصوص پرداخت حقوق حق‌التدریسی دانشگاه‌ها نیز گفت: تخصیص اعتبارات در اختیار وزارت علوم نیست و سازمان برنامه و بودجه کشور در این زمینه تصمیم می‌گیرد اگر اعتبارات کافی داده شود ما علاقه‌مند هستیم در اولین فرصت حقوق‌ها را پرداخت کنیم.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتـه ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱