اخبار / دانشگاهی / تشریح روند پیشرفت طرح سامانه ریلی پرسرعت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تشریح روند پیشرفت طرح سامانه ریلی پرسرعت

معاون پژوهشی فناوری وزیر علوم با تشریح روند پیشرفت طرح کلان ملی سامانه ریلی پرسرعت گفت: این طرح تاکنون ۷ درصد پیشرفت داشته است، میزان زیادی از عدم پیشرفت به دلیل عدم تخصیص اعتبار گزارش شده است.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، وحید احمدی معاون پژوهش و و فناوری وزیر علوم در حاشیه صد ونهمین جلسه شورای عتف در جمع خبرنگاران گفت: نخستین جلسه شورای عتف در دولت یازدهم با حضور نمایندگان تمام دستگاه‌های زیربط و بررسی سه موضوع اصلی برگزار شد.
*تشریح روند پیشرفت طرح سامانه ریلی پرسرعت
احمدی ادامه داد: طرح کلان سامانه ریلی پرسرعت کوچک 10mev که با محوریت دانشگاه علم و صنعت و همکاری دانشگاه امیر کبیر برگزار می‌شود تاکنون هفت درصد پیشرفت داشته است.
وی افزود: البته میزان زیادی از عدم پیشرفت این طرح به دلیل عدم تخصیص اعتبار گزارش شده است.
*طرح ساخت سیکلوترون 10 درصد پیشرفت داشته است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار داشت: طراحی و ساخت سیکلوترون در رابطه با رادیو داروهای حوزه پزشکی و درمان سرطان و بیماری‌های توموری انجام می‌شود که این طرح نیز تاکنون 10 درصد پیشرفت داشته است.
وی افزود: طراحی و ساخت سیکلوترون با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صورت می‌گیرد.
احمدی اضافه کرد: در پیشرفت این طرح 20 درصد از برنامه عقب هستیم.
*ابلاغ آیین نامه تخصیص اعتبار یک تا سه درصد بودجه‌ی سازمان‌ها به حوزه پژوهش به زودی صورت می‌گیرد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در جلسه شورای عتف امروز گزارش بند 89 قانون بودجه 91 یا بند 116 قانون بودجه 92 نیز مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس این قانون دستگاه‌های اجرایی باید یک تا سه درصد اعتبارات خود را صرف امور پژوهشی کند.
وی افزود: این آیین نامه باید تیرماه امسال به سازمان‌ها ابلاغ می‌شد که به دلیل جابجایی دولت این امر با تاخیر مواجه شد، بنابراین به زودی ابلاغ می‌شود.

تاریخ خبر پنج شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲