اخبار / دانشگاهی / تخفیف شهریه 50 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در برخی رشته‌ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تخفیف شهریه 50 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در برخی رشته‌ها

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: اخیراً مصوبه‌ای برای برخی رشته محل‌ها داشتیم و به واحدهای دانشگاه آزاد اختیار دادیم تا با توجه به امکانات موجود و استادانی که در آن واحد وجود دارند، برای برخی از رشته‌ها تا 50 درصد تخفیف لحاظ شود.

<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد رهبر در حاشیه شانزدهمین همایش دبیران هم اندیشی دانشگاه‌های کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش هم اندیشی استادان و برنامه‌های فرهنگی گفت: آنچه مسلم است این است که رکن اساسی هر دانشگاه و واحد علمی استادان هستند و قاعدتاً اگر بخواهیم برنامه ریزی داشته باشیم تا دانشگاه نقش مؤثری در جامعه ایفا کند، باید از کانال اساتید اقدام کنیم.

<>رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برنامه ریزی برای ارتقا دانش استادان، اصلاح هرم هیأت علمی، برنامه ریزی برای افزایش اخلاق حرفه‌ای در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد تا علم و فرهنگ هم راستا با یکدیگر در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یابد.

<>وی با بیان اینکه هدف از افزایش سطح علم و فرهنگ اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی این است که این دانشگاه بتواند در اهداف اصلی خود نقش آفرینی کند، گفت: اکنون دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم که دانشگاه‌های حل مسأله محور است، حرکت می‌کنند و این تغییر به معنای آن است که باید ابتدا مسائل را بشناسیم و بعد برای حل آن تدبیر کنیم.

<>فرهاد رهبر اضافه کرد: برای تحقق نسل سوم دانشگاه استادان باید بدانند که نیازهای جامعه و صنعت چیست و چگونه می‌توانیم آنها را حل کنیم. برای اینکار یک توان تیمی لازم است که دانشجویان در کنار اساتید قرار گرفته و با کمک دانشگاه به این حوزه ورود کنند.

<>رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی حکایت از آن دارد که بتوانیم با هم اندیشی استادان به صورت شبکه‌ای در دانشگاه‌ها دانش استادان را افزایش دهیم و دسترسی ایجاد شود که استادان بتوانند از این امکانات با کسب اطلاع از آنچه در جامعه می‌گذرد و ایجاد ارتباط سیستماتیک بهره ببرند.

<>شهریه دانشگاه آزاد از دانشگاه‌های دولتی کمتر است

<>وی در پاسخ به سوال دیگری درباره کاهش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دانشگاه دولتی بسیار کمتر است.

<>فرهاد رهبر با بیان اینکه شهریه دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نرخ تورم سالانه که از سوی دولت اعلام می‌شود، افزایش می‌یابد گفت: در یکی دو سال اخیر شهریه دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با تورم افزایش پیدا کرده، اما با این حال ما تلاش داریم که با مدیریت و کاهش هزینه‌ها شهریه دانشجویان را مدیریت کنیم.

<>رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی غیر دولتی و غیرخصوصی و متعلق به مردم است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اگر منافعی داشته باشد، برای مردم است و ما تأکید داریم که از در مضیقه قرار گرفتن مردم پرهیز شود و تلاش داریم هزینه ها را تا جایی که ممکن است، کاهش بدهیم.

<>وی اضافه کرد: اخیراً مصوبه‌ای برای برخی رشته محل‌ها داشتیم و به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اختیار دادیم تا با توجه به امکانات موجود و استادانی که در آن واحد وجود دارند، برای برخی از رشته‌ها تا 50 درصد تخفیف لحاظ شود.

<>تخفیف برای زلزله‌زدگان کرمانشاه

<>فرهاد رهبر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان زلزله‌زده استان کرمانشاه که درگیر این حادثه دردناک هستند هم تخفیف ویژه‌ای قائل شده است و ما حمایت از دانشجویان را از وظایف خود می‌دانیم.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و
مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶