اخبار / دانشگاهی / تخصیص 700 میلیارد تومانی به طرح‌های عمرانی دانشگاه آزاد در سال آینده به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تخصیص 700 میلیارد تومانی به طرح‌های عمرانی دانشگاه آزاد در سال آینده

<>مدیرکل طرح های عمرانی دانشگاه آزاد گفت: اعتبار عمرانی سال آینده برای اتمام پروژه های نیمه تمام و آغاز پروژه های جدید 700میلیارد تومان است.
مهندس بیات با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما برای سال آینده اتمام پروژه هایی است که بالای 50 درصد پیشرفت داشته است،افزود: این طرح ها حدود یک میلیون متر مربع است، همچنین برای اتمام این طرح ها و شروع پروژه های جدید به طورکلی حدود 700میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده درنظر گرفته شده است.
وی درمورد شیوه اجرای طرح های عمرانی بیان کرد: دانشگاه آزاد در اجرای طرح های عمرانی براساس قرارداد و دستورالعمل های داخلی خود عمل کرده که شامل "پیمانی" و "امانی" است که برای اجرای پروژه ها به صورت امانی بعد از بررسی توان فنی واحدهای دانشگاهی مجوز آن صادر می شود و دقت نظر خاصی را می طلبد.
بیات ادامه داد: درگذشته پروژه های بزرگ هم به صورت امانی انجام می شد امادرحال حاضر باتوجه به اینکه نیروهای فنی واحدها کاهش یافته طرح های عمرانی به صورت پیمانی انجام می شود.
مدیرکل طرح های عمرانی دانشگاه آزاد دربخش دیگری از سخنانش بااشاره به اینکه زمین های دانشگاه بیشتر از مسکن و شهرسازی خریداری می شود، گفت: برای صدور سند باید طرح موردنظر پیاده سازی شود به همین دلیل اراضی برخی از طرح ها سند ندارند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه میزان فضای بلااستفاده دانشگاه آزاد باتوجه به اینکه شما درحال کاهش واحدهای زیان ده و تجمیع واحدها هستید،چقدر است اظهارکرد: درحال حاضر فضای بلاستفاده نداریم ضمن اینکه واحدهایی که تجمیع شده اند عموما از ساختمان های اجاره ای استفاده می کردند وبه همین دلیل بحث ادغام آن مطرح شده است.
بیات همچنین درمورد تجمیع ساختمان های پراکنده هر واحد دانشگاه آزاد شهر تهران که به عنوان طرح تجمیع هفت پردیس شناخته می شود، گفت: طبق این طرح تمام ساختمان های هر واحد در یک پردیس جمع آوری می شود به همین دلیل واحدهایی نظیر تهران مرکز و تهران جنوب باید ساختمان هایی هم اکنون در آن مستقر هستند را بفروشند تا هزینه موردنیاز برای احداث ساختمان در پردیس خود را تامین کنند.
مدیرکل طرح های عمرانی دانشگاه آزاد بااشاره به اینکه در شورای اقتصاددانش بنیان مباحثی مربوط به تجاری سازی برخی طرح ها مطرح شده، افزود: درخصوص این امر هنوز طرحی اجرایی نشده اما مباحثی درحد تئوری مطرح شده و به نتایج خوبی هم رسیده اند.

تاریخ خبر شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳