اخبار / دانشگاهی / تحصیل 12 هزار نفر در دانشگاه پیام نور قم به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تحصیل 12 هزار نفر در دانشگاه پیام نور قم

<>رییس دانشگاه پیام نور گفت: 12 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان قم مشغول به تحصیل هستند که حدود 70 درصد آنها را خانمها تشکیل می دهند.

<>

<>به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، علیرضا آقا یوسفی در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی، با بیان این‌که بیشترین تعداد دانشجویان این دانشگاه را خانم‌ هستند، گفت: به همین دلیل سعی کردیم با استفاده از مدیران و کارمندان خانم، فضاهای مختلط کم‌تر شود.

<>

<>وی با اشاره به این‌که در گذشته یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان دختر خود، دوری محل تحصیل از محل سکونت آنها بود، گفت: با افزایش ظرفیت در دانشگاه‌های پیام نور هرکس می‌تواند در شهر خود مشغول به تحصیل شود.

<>

<>رییس دانشگاه پیام نور قم به تحول علمی کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب بسیاری از مردم برای تحصیل به خارج کشور اعزام می‌شدند و پس از فراغت از تحصیل نیز تحت تأثیر فرهنگ بیگانه قرار می‌گرفتند اما اکنون شرایط تحصیل برای همه در رشته‌های مختلف فراهم شده است.

<>

<>آقا یوسفی ادامه داد: پیش از انقلاب 170 هزار دانشجو داشتیم اما در حال حاضر 4 میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند که از این تعداد حدود یک سوم دانشجوی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور هستند.

<>

<>وی شهریه پایین این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های شبانه و آزاد را یکی از ویژگی‌های آن دانست و گفت: دانشگاه ما بیشترین تعداد دانشجو را نسبت به دانشگاه‌های دیگر استان قم دارد.

<>

<>رییس دانشگاه پیام نور قم ظرفیت‌های معنوی و علمی این استان را بسیار غنی دانست و بیان داشت: ما سعی کرده‌ایم از این ظرفیت‌ها نهایت بهره ببریم و به همین منظور به دانشگاه‌های شهرها و استان‌های دیگر خدمات فرهنگی و علمی می‌دهیم و در برگزاری دوره‌های مختلف میزبان آنها هستیم.

<>

<>آقا یوسفی در بیان مشکلاتی که این دانشگاه دارد، گفت: با توجه به این که تعداد زیادی از دانشجویان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند اما تاکنون نمازخانه و یا مسجد مناسبی برای آن ساخته نشده است و دانشجویان برای نماز و مراسم عبادی از سالنی که موقتا به این منظور در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند.

<>

<>به گزارش ایسنا، این دیدار به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه‌های پیام نور کشور و بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه پیام نور قم برگزار شد.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳