اخبار / تحصیلات خارج / تحصيل در خارج و انتقال به داخل؛ راهي براي دور زدن كنكور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تحصيل در خارج و انتقال به داخل؛ راهي براي دور زدن كنكور

انتقال خارج به داخل دانشجو، فرصتي بود كه با عدم توجه مسئولان به برخي حاشيه‌ها تبديل به تهديد شده است به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، به نظر مي‌رسد وزارت علوم در زمينه بازگشت فارغ التحصيلاني كه در خارج از كشور تحصيل كرده‌اند هنوز نتوانسته است موضع مشخصي اتخاذ كند.

از سويي برخي مسئولان اين وزارتخانه اقدام به ايجاد تسهيلات انتقال به داخل دانشجويان خارج از كشور مي‌كنند و در مقابل برخي همكارانشان نيز خبر از توسعه مراكز اعزام دانشجو به خارج مي‌دهند.

اين در حالي است كه شنيده مي‌شود تعداد زيادي از دانشجويان اعزام شده از طريق اين مؤسسات پس از مدتي درخواست انتقال به دانشگاه‌هاي داخل را ارائه مي‌دهند.

* انتقال خارج به داخل دانشجو، فرصتي كه تبديل به تهديد شد

بر اساس آيين نامه‌هاي موجود هر دانشجويي كه حداقل يك نيمسال در خارج از كشور تحصيل كرده باشد، مي‌تواند درخواست انتقال به داخل كشور كند.

اقدامي كه برخي از آن براي دور زدن سد كنكور (به ويژه در مقطع كارشناسي ارشد) و 6 ماه اقامت در كشوري ديگر استفاده مي‌كنند.

در اين فرآيند افراد با مراجعه به دانشگاه‌هاي داخل اقدام به اخذ پذيرش كرده و پس از تأييد پذيرش در شوراي مربوطه در وزارت علوم به عنوان دانشجوي آن دانشگاه مشغول به تحصيل مي‌شوند.

جداي از آن كه برخي اين روش را ظلم در حق شركت كنندگان در آزمون سراسري دانسته و تأكيد دارند ضوابط و معيارهاي مشخصي براي رتبه بندي متقاضيان انتقال از خارج به داخل وجود ندارد، اين پرسش اساسي همچنان مطرح است اگر فردي قرار است بعد از 6 ماه تحصيل در خارج از كشور دچار مشكل شود و به ناچار درخواست انتقال به داخل كشور كند، چرا اصلاً براي ادامه تحصيل به خارج از كشور مي‌رود؟

تاریخ خبر دوشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۸۹