اخبار / دانشگاهی / تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

<>

<>

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه از تاسیس شرکت های دانش بنیان علوم انسانی در این دانشگاه خبرداد و گفت: این شرکت ها باید در کوتاه مدت خودکفا و در میان مدت، درآمدزا باشند.
به گزارش خبرگزاری مهر، طه هاشمی گفت: همیشه رابطه مستقیمی میان حوزه آموزش، صنعت و بازار به ‌ویژه در حوزه فرهنگی، هنری و علوم انسانی وجود داشته اما در ایران متأسفانه این حلقه مفقوده کاملاً محسوس است.
وی بیان داشت: از زمان تأسیس دانشگاه در ایران در سال ۱۳۱۳ تا امروز، مشاهده می‌شود که مراکز آموزشی آکادمیک و دانشگاهی مستقیم به بازار کار و مراکز تولید، صنعت و بنگاه‌های درآمدی متصل و مرتبط نبوده‌اند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد افزود: از حدود ۲ سال پیش اولویت‌های مهم دانشگاه تبدیل علم به ثروت بود که در این راستا شورای راهبردی اقتصاد دانش‌بنیان تشکیل شد.
هاشمی اضافه کرد: دستورالعمل‌های کار ابلاغ شد و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد در مأموریت پیدا کردند تا به سمت ایجاد پارک‌های فناوری و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند.
وی با بیان اینکه علوم انسانی بیش از ۴۰ درصد آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: چگونه می‌توانیم از تولیدات علمی حوزه علوم انسانی، حوزه فرهنگ و هنر که به هر حال موضوع آنها پیچیده‌تر از حوزه‌های علوم پایه، مهندسی و فنی و پزشکی است بهره‌مند شویم.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد تصریح کرد: این دانشگاه ناگزیر است برای اداره خود در مسیر تبدیل علم به ثروت حرکت کند و این درحالی‌ است که خیل عظیمی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های سراسر کشور چه دولتی و چه آزاد نیازمند به اشتغال هستند.
هاشمی بیان داشت: ما نمی‌توانیم تنها برای بخشی از حوزه علوم در زمینه درآمدزایی برنامه داشته باشیم، بلکه برای تمام علوم می‌توانیم این بستر را فراهم کنیم.
وی در ارتباط با چگونگی شکل‌گیری و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینه علوم انسانی افزود: در حال حاضر مراکز مشاوره‌ای در سراسر کشور در واحدهای این دانشگاه در حال شکل‌گیری است و برنامه داریم مراکز مشاوره قوی که بتواند نیاز دانشجویان را تامین کند و به بیرون از دانشگاه نیز سرویس دهد ایجاد کنیم.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این مرکز در کوتاه‌مدت باید خودکفا و در برنامه میان‌مدت باید به سمت درآمدزایی حرکت کند.
هاشمی با بیان اینکه حوزه هنر در زمینه اقتصادی و درآمدزایی، عرصه بزرگی را دربرمی گیرد، اظهار داشت: در رشته‌های مختلف هنری و ازلحاظ امکاناتی مانند سالن‌ها و آمفی‌تئاترها که در دانشگاه‌ها وجود دارد، تولیدات هنری، می‌تواند درآمدزا باشد.تدوین برنامه توسعه زبان فارسی در خارج از کشور
وی عنوان کرد: با روابط خوبی که در پی تصویب برجام باکشورهای جهان در حال برقراری است، بسیاری از کشورها علاقه‌مند به یادگیری زبان فارسی هستند و در این زمینه دانشگاه در حال طراحی یک برنامه مفصل راهبردی برای توسعه و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: بیش از ۷۰۰ عضو هیات‌علمی ما در حوزه زبان و ادبیات فارسی مشغول خدمت هستند که از خدمات آنها می‌توان در داخل و خارج کشور برای توسعه زبان فارسی استفاده کرد و از این طریق نیز درآمد مناسبی کسب خواهد شد.
هاشمی تصریح کرد: این دانشگاه پتانسیل‌های زیادی برای درآمدزایی در زمینه توریسم و گردشگری دارد به‌طور مثال خوابگاه‌های زیادی در اکثر شهرها داریم که دانشجویی در آن‌ها سکونت ندارد و می‌توانیم برای توسعه گردشگری در اختیار گردشگران و علاقه‌مندان میراث فرهنگی قرار دهیم که سبب می‌شود برای دانشگاه درآمد خوبی حاصل شود.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴