اخبار / دانشگاهی / تاسیس رشته مدیریت فناوری در سلامت- دانشجویان دکتری بورسیه شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تاسیس رشته مدیریت فناوری در سلامت- دانشجویان دکتری بورسیه شوند

رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از تاسیس رشته های جدید مقطع دکتری خبر داد و گفت: رشته های مدیریت فناوری در نظام سلامت، Ph.D کتابداری و Ph.D مدیریت تحقیقات و فناوری در این دانشکده تاسیس می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین نشست هم اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشکده مدیریت و پرستاری دانشگاه و با حضور ریاست دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، مدیران ستادی، مدیران مراکز آموزشی درمانی و دانشکده های دانشگاه برگزار شد.
دکتر حمید رواقی - رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی با اشاره به اینکه دانشکده مدیریت تنها دانشکده ای است که با هیچ دانشکده ای ادغام نشد، گفت: حدود 60 درصد دانشجویان این دانشکده در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و دانشکده دارای گروهها و رشته های مختلف از جمله 5 رشته دکتری، 10 رشته کارشناسی ارشد و 3 رشته کارشناسی است.
رواقی آمادگی دانشکده مدیریت را برای بهبود اعتباربخشی مراکز اعلام کرد و گفت: دانشکده مدیریت در تمامی رشته ها و زمینه های مرتبط می تواند به واحدهای مختلف دانشگاه کمک کند.
رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی گفت: دانشکده مدیریت در حال تأسیس رشته های کارشناسی ارشد کارآفرینی در نظام سلامت، کارشناسی ارشد حسابداری سلامت و کارشناسی ارشد گردشگری سلامت است.
رواقی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد طرحهای پژوهش این دانشکده 400 درصد افزایش داشته است، گفت: در 2 سال اخیر 2 دانشجوی خارجی جذب کردیم. دوره های مختلف آموزشی برای آموزش مدیران سلامت کشورهای منطقه برگزار کردیم و قصد داریم این دوره ها را در آینده نیز در سایر کشورها برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه دانشکده مدیریت از سوی وزارت بهداشت به عنوان قطب آموزشی مدیریت اقتصاد سلامت کشور انتخاب شده، خواستار موافقت دانشگاه برای بورسیه دانشجویان دکتری تخصصی رشته های کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و اقتصاد سلامت شد.
رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی یادآور شد: برگزاری دوره هایی برای 150 مدیر عراقی، جلسه مشترک با صندوق جمعیت سازمان ملل UNFPA، ایجاد مرکز پژوهشهای دانشجویی، ایجاد دوره آموزش مجازی، skill lab و دانشکده پرستاری و مامایی و هماهنگی با همکاران دانشکده پرستاری برای توسعه کلاسها و آموزش ازجمله اقدامات دانشکده مدیریت است.
دکتر فروغ رفیعی - رئیس دانشکده پرستاری و مامایی نیز با اشاره به مشکلات این دانشکده پس از احیا افزود: در حال حاضر اقداماتی نظیر کارهای عمرانی، پرتال اعضای هیئت علمی، حسابداری دانشکده پرستاری، فعال سازی خدمات دانشجویی، راه اندازی سایت جدید دانشکده، فعال سازی گروهها و تهیه برنامه های عملیاتی، برگزاری جشنها و مراسمات به ویژه ارتباط با والدین دانشجویان و تورهای دانشجویی و همچنین آغاز عملیات تدوین برنامه استراتژیک و تهیه کارت امتیازی متوازن انجام شده است.
دکتر مشکینی معاون توسعه مديريت و برنامه ريزی منابع دانشگاه نیز با اشاره به تکمیل اطلاعات اداری دانشگاه علوم پزشکی ایران پس از احیا خاطرنشان کرد: وصول درآمدها و برنامه ریزی برای مدیریت منابع آغاز شده و در مقطع کنونی بیشتر روی تنظیم گلوگاههای حوزه توسعه و منابع متمرکز هستیم.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲