اخبار / دانشگاهی / تائید مجوز ۴۰۰ رشته محل جدید دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تائید مجوز ۴۰۰ رشته محل جدید دانشگاه آزاد اسلامی

<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی دوره ای است که آینده بسیار روشنی را می‌توان از هم اکنون برای آن پیش بینی کرد و این دانشگاه برای آموزش عالی در بخش خصوصی هم اتفاقات مثبتی را رقم خواهد زد.

<>

<>شریعتی نیاسر در ادامه اظهار داشت: همان گونه که در جلسه دیروز و امروز اشاره شد، تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و نهاد بالادستی وزارت علوم تحقیقات و فناوری رمز اعتلای آموزش عالی است و زمینه این تعامل هم پیوستگی و هماهنگی است که بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم و دفتر گسترش است.

<>

<>وی افزود: علی رغم اینکه ما بر این باور هستیم دانشگاه آزاد اسلامی یک رشد بی رویه ای در دوره قبلی داشته ولی در این دوره با تدبیر مدیریت دانشگاه تعدیلی در ظرفیت های دانشگاه آزاد در سال 96 و 97 صورت گرفته است.

<>

<>شریعتی نیاسر اظهار داشت: با این رویکرد وضعیت مطلوب تری درآینده برای دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی می کنیم. یقینا ذهنیتی که ما از افرادی که امروز عهده دار مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شدند و تا دیروز مسئولیت و متولی دانشگاه های بزرگ سطح یک کشور را عهده دار بودند، داریم در واقع ایجاب می کند آینده خوب و کیفی‌ای را در این دانشگاه بتوانیم پیش بینی کنیم و رقم بزنیم.

<>وی با تاکید بر اینکه کد رشته محل اختلافی وجود ندارد، تصریح کرد: با دوستان در دانشگاه آزاد به صورت کامل هماهنگ هستیم و بررسی های لازم هم صورت گرفته است. روز گذشته هم نزدیک 400 مورد رشته محل که در محاسبات لحاظ نشده بود، اضافه شد و تصور من این هست که مشکل خاصی نیست و داوطلبان هم بر اساس آن چیزی که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد کرد رشته محل هایشان را انتخاب می کنند.

<>شریعتی نیاسر در مورد مصوبه سال 67 دانشگاه آزاد اسلامی و برخی اختلافات گفت: ما تابع ضوابط و قوانینی هستیم که نهادهای بالادستی می گیرند. بنابراین براساس مقررات و قوانینی که هست، نهاد بالادستی، نهاد سیاستگذار برای تمام زیر نظام های آموزش عالی است و دانشگاه آزاد اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست.

<>معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: تصور می کنیم این هماهنگی و صمیمیتی که بین دو مجموعه است؛ این مسئله را کامل به جریان خواهد انداخت که همه تابع ضابطه و قانون باشند.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶