اخبار / دانشگاهی / تأسیس دانشگاه ورزش غرب کشور به مرکزیت کردستان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تأسیس دانشگاه ورزش غرب کشور به مرکزیت کردستان

رئیس هیئت کونگ‌فو کردستان خواستار تأسیس دانشگاه ورزش غرب کشور به مرکزیت این استان شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی ظهر امروز در نشست وزیر ورزش و جوانان با رؤسا و نائب رئیسان هیئت‌های ورزشی و مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد کردستان در استانداری این استان اظهار کرد: زیرساخت توسعه ورزش استان فراهم است.

وی شاهد ادعای خود را وجود وزیری از جنس ورزش، استانداری پیشکسوت در ورزش برای کردستان و مدیرکلی دانشگاهی و ورزشکار در مجموعه ورزش و جوانان استان عنوان کرد.

نماینده رؤسای هیئت‌های ورزشی در این جلسه با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی بلندمدت از اصول اساسی مدیریت است تصریح کرد: نبود ثبات مدیریت این امکان را از فرد مسئول سلب می‌کند.

میمنت‌آبادی با اشاره به اینکه کردستان از کمبود ابزار و امکانات ورزش رنج می‌برد، گفت: ظرفیت بالای ورزشکاران این استان از کسب رتبه نخست ورزش‌های همگانی در کشور مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: حتی یک سالن 2 هزار نفری نیز در استان کردستان برای برگزاری مسابقات وجود ندارد و به دلیل نبود خوابگاه مناسب از پذیرفتن میزبانی‌ رقابت‌های مختلف معذور هستیم.

رئیس هیئت کونگ‌فو کردستان، خواستار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان کردستان به ویژه سالن 6 هزار نفری مجموعه ورزشی 22 گولان و خوابگاه 400 نفره شد.

میمنت‌آبادی نبود حامیان مالی را از دیگر مشکلات موجود در ورزش کردستان ذکر کرد و افزود: به دلیل ضعف موجود در فضای کسب و کار استان، سرمایه‌ها به جاهای دیگر سوق پیدا می‌کنند.

وی پیشنهاد کرد: شرکت‌های دولتی و غیردولتی به عنوان حامی و اسپانسر هیئت‌های ورزشی کردستان وارد عمل شوند و در راه اعتلای ورزش این استان گام بردارند.

رئیس هیئت کونگ‌فو کردستان تصریح کرد: نبود اسپانسر موجب شده توانمندی ورزشکاران کردستان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی کمتر بروز کند.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: همچنین باید درآمد واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی به جای آنکه به بخش ملی واریز شود به استان بازگردانده شود.

وی خواستار ایجاد خانه پیشکسوتان به منظور استفاده از تجربیات، بیمه تأمین اجتماعی برای ورزشکاران و به ویژه مربیان و تأسیس دانشگاه ورزش در غرب کشور به مرکزیت کردستان شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه درآمد سرانه تخصیص یافته به هیئت‌های ورزشی کردستان کمتر از 180 تومان است، رسیدگی به این وضعیت را از اولویت‌ها عنوان کرد.

تاریخ خبر شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲