اخبار / وزارت آموزش و پرورش / بسیاری از پایان نامه‌های دانشجویی در قم بلا استفاده مانده است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بسیاری از پایان نامه‌های دانشجویی در قم بلا استفاده مانده است

قم- خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش قم با انتقاد از اینکه پایان‌نامه‌های دانشجویی در قم بلا استفاده مانده است گفت: بسیاری از پایان ‌نامه‌ها در راستای رفع کمبودها و مشکلات شهری و اجتماعی استان طراحی نشده است. محمدحسین امین جعفری در گفتگو با مهر با تاکید براینکه باید زمینه خروج علوم انسانی را از وضعیت کنونی فراهم کنیم، گفت: آموزش و پرورش به همراهی سایر دستگاه‌های علمی و اجتماعی استان باید ارزشهای انسان ساز این علوم را برای دانش آموزان و والدین شان بازگو و اطلاع رسانی کند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های پژوهشی، پروژه‌های علوم انسانی و پایان نامه‌های آموزشی و تربیتی زمینه همکاری خوبی میان مراکزی مانند مرکز رشد علوم انسانی و آموزش و پرورش است، گفت: ورود فناوری‌های نوین به مدارس و سازمان آموزش و پرورش زمینه تعامل مجازی میان مرکز رشد علوم انسانی با معلمان و دانش آموزان و نخبگان آموزش و پرورش را فراهم می کند.

استقبال از تغییرات آموزشی در مقاطع تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه طرح آموزشی جدید در میان دانش آموزان موجب افزایش توان عملی و کارگاهی آموزش های تئوری خواهد شد، گفت: خوشبختانه شاهد رشد و شکوفائی خوبی در سالهای اخیر به ویژه در زمینه آموزش و پژوهش بوده ایم تا جایی که امروز مدارس ابتدائی  صاحب کلاس هوشمند هستند.

وی با تاکید براینکه باید پایان نامه‌ها، پروژه‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی در سطوح عالی تحصیلی کاربردی و وارد جامعه شود، افزود: در کلاس ششم طبق تغییرات آموزشی سرفصلی ارائه شده است که آموزش تنها با رایانه صورت می گیرد که امیدواریم با رشد و تعالی مباحث آموزشی بیش از گذشته فضای آموزشی را به سمت تحول و نوآوری حرکت دهیم .

مرکز رشد علوم انسانی گزینه خوبی برای همکاری با آموزش و پرورش است

امین جعفری با بیان اینکه ای کاش مرکز رشد علوم انسانی ساختمانی مستقل و محوری در مرکز شهر داشت و دسترسی به آن آسان بود، اظهار کرد: مرکز رشد علوم انسانی، قابلیت های خوبی را در جهت کاربردی سازی علوم به همراه دارد. ما نیز باید از همه ظرفیت ها استفاده درست کرده و محیط مناسبی را دراختیار برنامه های استراتژیک و زیر بنایی مرکز رشد علوم انسانی قرار دهیم .

وی با اشاره به اینکه پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی موضوع مهم و ارزشمندی برای همکاری آموزش و پرورش و مرکز رشد علوم انسانی است، اظهار داشت: پروژه ها و پایان نامه های اخلاقی، تربیتی و آموزشی بهانه بسیار خوبی برای کاربردی سازی ارزشهای علوم انسانی در این سازمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با ابراز تاسف از این که استقبال از علوم انسانی نسبت به سایر رشته های تحصیلی کمتر است، بیان داشت: باید دانش آموزان و والدین آنها را نسبت به ارزشهای انسان ساز علوم انسانی آشنا کرد و ظرفیت هایی که در علوم اسلامی برای جریان سازی در جامعه وجود دارد، اطلاع رسانی جامع کرد.

امین جعفری ادامه داد: متأسفانه بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه‌های قم در راستای رفع کمبودها و مشکلات شهری و اجتماعی استان طراحی نشده است و در نتیجه بلا استفاده مانده است.


لزوم ارتقای آموزش های مجازی در آموزش و پرورش

وی افزود: باید ارتباط دو سویه ای میان مرکز و آموزش و پرورش به وجود آید تا به نتیجه ای قابل قبول دست یابیم که در حال حاضر امکانات خوبی را فراهم آورده ایم تا بتوانیم به اهدافمان دست یابیم .

امین جعفری ارتقای آموزش مجازی در مدارس را فرصت خوبی برای ایجاد ارتباط اینترنتی با مرکز رشد علوم انسانی عنوان کرد و اذعان داشت: در مدارس و مراکز آموزشی کارگاههای کامپیوتری با پتانسیل های بالای آموزشی ایجاد شده است که می توان با اتصال به اینترنت و سایت مرکز رشد، فضائی منسجم را برای دانش آموزان به وجود آوریم و اطلاعات جامعی را در این زمینه به دانش آموزان ارائه داد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم تاکید کرد: باید نخبگان و علاقمندان را برای حضور در عرصه های کاربردی سازی علوم آماده کرد که در این زمینه آموزش و پرورش آمادگی لازم را برای تعامل دو سویه دارد و امکانات مورد نیاز مرکز را در اختیار برنامه های مشترک قرار خواهد داد.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱