اخبار / دانشگاهی / برگزاری کنکور و آزمون دستیاری در تیرماه 1400 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری کنکور و آزمون دستیاری در تیرماه 1400

<>به گزارش خبرنگار مهر، بالاخره و پس از مدت‌ها آزمون‌هایی که قرار بود در اسفندماه ۱۳۹۹ و بهار ۱۴۰۰ برگزار شوند و به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاده بودند در تیرماه برگزار خواهند شد.

<>با اعلام چندباره تقویم آزمون‌های کشوری، این بار وزارت بهداشت اعلام کرد آزمون‌های مقرر در تیرماه در موعد خود برگزار می‌شوند.

<>بر اساس جدیدترین ویرایش تقویم آزمون‌های علوم پزشکی که از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی (Ph.D) در روزهای ۵ و ۶ و ۷ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

<>در این میان آزمون دستیاری پزشکی به عنوان رکورد دار تغییر زمان برگزاری، در ۸ تیرماه برگزار خواهد شد. چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی (چهل و هشتمین دوره) ابتدا قرار بود در اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شود، پس از تعویق مقرر شد در فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار شود که این تاریخ هم لغو و در نهایت قرار شد این آزمون در ۸ تیر ۱۴۰۰ برگزار شود.

<>آزمون ارتقای دستیاران دندانپزشکی و آزمون کتبی پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت همزمان در ۱۰ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

<>همچنین معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز با رد شایعات مربوط به تعویق آزمون ارتقا به دلیل تأثیر و اهمیت آن در طی کردن دوران دستیاری پزشکی تاکید کرد آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی بالینی (توسط دانشگاه‌های مجری) در روزهای ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

<>آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی نیز آخرین آزمون در تیرماه است که در روز ۳۱ تیر و اول مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

<>پس از آزمون‌های علوم پزشکی که با تعویق چند باره مواجه شدند، آزمون‌های سراسری نیز با تغییراتی مواجه شدند.

<>در همین زمینه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از خردادماه به مردادماه موکول شد. این موضوع به دلیل قرار گرفتن کشور در پیک چهارم کرونا و تصمیم جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بود.

<>اما زمان برگزاری کنکور سراسری در تیرماه تغییری نداشته است.

<>کنکور سراسری ۱۴۰۰ در پنج گروه آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

<>به این ترتیب کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار خواهند شد.

<>

دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰