اخبار / استخدامی / برگزاری چند آزمون برای جذب پرستاران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری چند آزمون برای جذب پرستاران

سیف الله مرادی گفت: در حال حاضر ۱۶۵۰۰ پرستار در حال گذراندن طرح پرستاری و ۲۷ هزار و ۱۰۰ پرستار در دوران تمدید طرح پرستاری را می‌گذرانند که با گرفتن مجوزهای جذب ۳۳ هزار نفر و ۳۰ هزار نفر تا پایان سال آزمون‌هایی برای جذب پرستاران خواهیم داشت.
به گزارش ایلنا، سیف الله مرادی (مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت) در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد مشکلات جامعه پرستاری در پسا کرونا گفت: برنامه‌ای برای تعدیل وجود ندارد ولی افرادی که مدت سه سال تمدید طرح آن‌ها به اتمام رسیده است امکان ادامه همکاری در مجموعه بهداشت و درمان به‌خاطر محدودیت قانونی وجود ندارد و به دلیل اینکه نیاز به پرستاران وجود دارد ولی امکان قانونی وجود ندارد درخواست داده‌ایم که مجوز استخدام برای تکمیل کادر بدهند که پس از جلسات متعدد مقرر شد برای مراکز جدید ۳۳ هزار مجوز بدهند و به تعداد خروجی‌هایی که طی سه سال گذشته بازنشسته شده‌اند ۳۰ هزار نفر مجوز بدهند. 
وی افزود: در حال حاضر ۱۶۵۰۰ پرستار در حال گذراندن طرح پرستاری و ۲۷ هزار و ۱۰۰ پرستار در دوران تمدید طرح پرستاری را می‌گذرانند که با گرفتن مجوزهای جذب ۳۳ هزار نفر و ۳۰ هزار نفر تا پایان سال آزمون‌هایی برای جذب پرستاران خواهیم داشت. 
مرادی اظهار داشت: ما ۵۰ هزار مجوز جذب پرستار در دو سال گذشته از سازمان امور اداری استخدامی کسب کردیم و در آزمونی که برگزار کردیم ۲۲ هزار نفر از ۵۰ هزار نفر به گروه پرستاری اختصاص پیدا کرد ولی نیاز ما را برطرف نکرد و با درخواست ۶۰ هزار نفر هم باز نیاز ما برطرف نخواهد شد ولی امید می‌رود با این مجوزها بخشی از نیاز جامعه پزشکی را برطرف کنیم. 
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه جمعیت وزارت بهداشت که خدمات بهداشتی درمانی آموزشی می‌دهد ۵۰۰ هزار نفر است بیان داشت: در جذب نیروهای استخدامی اولویت به گروه پرستاری داده شد و امتیازی که در دوران کرونا به گروه پرستاری داده شد ۲۰ امتیاز به مجموع امتیازات کسب شده پرستارانی که در بخش کرونا کار کردند اضافه شده است که امتیاز قابل قبولی بود. 
وی با اشاره به اینکه افرادی که در آزمون استخدامی سال ۹۹ شرکت کرده‌اند جذب شده و احکام آن‌ها صادر شده است گفت: در حال حاضر ۵ هزار نفر نیروهای قرارداد ۸۹ روز نیز سر کار هستند که به آن‌ها نیز اعلام شده که تعدیلی وجود ندارد و امید می‌رود که در آزمون بعدی به‌خاطر امتیازی که در دوران کرونا برای این افراد اعمال شده است بخش عمده‌ای از این افراد هم قبول شوند. 
مرادی تصریح کرد: نیاز ما هرساله در گروه پرستاری میزان ثابتی ندارد چرا که مراکز جدیدی به آن اضافه می‌شود به همین دلیل امکاناتی که در بخش دولت در اختیار ما قرار می‌گیرد مجوزهای محدود است و سعی می‌شود در مناطق محروم و بیمارستان‌های جدید التاسیس نیازهای خود را برطرف کنیم. 
وی در پاسخ به این اعتراض که نگاه وزارت بهداشت به پرستاران استثماری است گفت: اصلاً این نگاه به نیروها در وزارت بهداشت حاکم نیست و ایده‌آل نگاه ما این است که مجوزهای ما مجوز استخدام باشد تا با مدل استخدامی در خدمت پرستاران باشیم ولی وقتی برابر نیاز ما مجوز صادر نمی‌شود مجبوریم کمبود نیرو را از اهرم‌های قانونی دیگر مثل مجوز هیئت‌امنا، نیروهای شرکتی و ۸۹ روزه برطرف کنیم. 
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت در مورد اجرای آیین‌نامه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز گفت: این آیین‌نامه قابلیت اجرایی‌شدن دارد و بهتر است به‌صورت پایلوت اجرا شود چون تیم مرکب از وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری و بیمه‌ها و کارشناسان قوه این آیین‌نامه را طراحی کرده‌اند و پس از اجرا نقاط ضعف و قوت آن مشخص می‌شود که می‌توان نقاط ضعف را برطرف کرد. 
وی در مورد خدمات پرستاران و ایثارگری آن‌ها در دوران کرونا نیز بیان داشت: پرونده شهدای خدمت طبق روال قانون در حال انجام است و ۲۵۰ پرونده از پرستان شهید تکمیل شده و به‌عنوان شهید خدمت ثبت شده‌اند و ۷۰ پرونده هم در حال بررسی است.


منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱