اخبار / دانشگاهی / برگزاری نخستین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو- تعیین تکلیف کنکور آزاد و سراسری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری نخستین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو- تعیین تکلیف کنکور آزاد و سراسری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری نخستین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو خبر داد و گفت: این جلسه امروز تشکیل می شود و دستور جلسه اصلی آن آیین نامه اجرایی شورا است. دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو امروز تشکیل جلسه می دهد و آیین نامه اجرایی شورا و نحوه اعمال سوابق تحصیلی 25 درصد یکی از دستورهای جلسه است.
وی افزود: همچینین تصمیم گیری درباره برگزاری کنکور سراسری دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد نیز از دیگر مواردی است که احتمالا درباره آن تصمیم گرفته می شود.
خدایی خاطرنشان کرد: از دیگر دستورهایی که برای این جلسه در نظر گرفته شده است می توان به نحوه تعیین ملاک های رشته های با سوابق تحصیلی اشاره کرد.
وی تاکید کرد: طبق قانون به منظور برنامه‌ریزی، تصویب مقررات، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش علمی و پذیرش دانشجو برای کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در مقاطع مختلف شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می‌شود که ریاست این شورا برعهده وزیر علوم و دبیری آن برعهده رئیس سازمان سنجش آموزش کشور است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو به عنوان مرجع قانونی و تصمیم گیر درباره کنکورهای سراسری در کشور است و با توجه به عضویت ریاست دانشگاه آزاد، وزیر علوم و سایر مراجع ذیربط تصمیم گیری در این باره در این شورا صورت می گیرد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۲